به بهانه شناسايی پيكر شهيد «محمد اسدی»؛

بازگشت اما «اِرباً اِربا» بود

اين روزها تحولات مثبت جبهه مقاومت اسلامی و پيروزی‌هايی كه در عراق و سوريه نصيب اين جبهه می‌شود را نه تنها در ميدان نبرد كه در داخل كشورمان نيز شاهد هستيم.
کد خبر: ۲۵۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰ - 18September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، اين روزها تحولات مثبت جبهه مقاومت اسلامی و پيروزی‌هايی كه در عراق و سوريه نصيب اين جبهه می‌شود را نه تنها در ميدان نبرد كه در داخل كشورمان نيز شاهد هستيم. بازگشت پيكر شهدای مفقودالاثر از پيامدهای پيروزی‌های ميدانی است كه به چشم‌انتظاری چند ساله خانواده‌های اين عزيزان پايان می‌دهد.

در حالي كه اخبار متعدد و متناقضي از تحويل پيكر شهيد محسن حججي شنيده مي‌شود، پيكر تعداد ديگري از شهداي مفقودالاثر مدافع حرم نيز بي‌سر و صدا تحويل خانواده‌هاي‌شان مي‌شود و هر از گاهي خبر شناسايي و تحويل يكي از ابدان مطهر شهداي مدافع حرم شنيده مي‌شود.

همين چند روز پيش بود كه خبر آمد پيكر شهيد محمود شفيعي از رزمندگان مدافع حرم شناسايي شده است. شهيد شفيعي در سال 94 به شهادت رسيد و پيكرش دو سال بعد تفحص و شناسايي شد. هنوز اين خبر تازه بود كه برادر شهيد محمد اسدي نيز با ما تماس گرفت و از شناسايي پيكر برادرش خبر داد. شهيد اسدي فرمانده گردان غلامان عباس از لشكر فاطميون بود كه 17 خرداد 1395 مصادف با اول ماه مبارك رمضان در سوريه آسماني شد.

چند ماه پيش كه گفت‌وگويي با علي اسدي برادر شهيد داشتيم، ايشان از چشم‌انتظاري خانواده براي بازگشت پيكر عزيزشان مي‌گفت. اينكه پدر و مادر منتظر بازگشتش هستند و هرچند شهادتش محرز شده، اما والدين شهيد در انتظار شنيدن خبري از بازگشت پيكر دردانه‌شان به سر مي‌برند تا تسلاي خاطري براي قلوب‌شان باشد.

شهيد محمد اسدي متولد سال 64 در مشهد بود. يك جوان مذهبي كه براي حضور در جبهه مقاومت اسلامي ابتدا با هزينه شخصي‌ به عراق رفت و سپس با جا زدن خود به عنوان يك مهاجر افغاني، همراه لشكر فاطميون به سوريه اعزام شد. شهيد اسدي در فاطميون به قدري خوش درخشيد كه فرمانده گردان غلامان عباس اين لشكر شد.

علي اسدي برادر شهيد از اشتياق برادر براي حضور در جبهه مقاومت اسلامي مي‌گفت: محمد از اواخر سال 93 تلاش كرد به سوريه برود، اما اعزامش نمي‌كردند. براي اينكه بتواند برود و كسي سد راهش نشود 40 روز روزه گرفت و هر شب تا صبح مشغول نماز شب و عبادت شد و سه شبانه‌روز هم در حرم امام رضا(ع) راز و نياز و دعا كرد تا با اعزامش موافقت شود. عاقبت برادرم با هويت يك تبعه افغاني به سوريه رفت. حتي پس از اينكه به آنجا رفته بود، به گفته همرزمانش 80 روز ديگر روزه گرفت به خاطر اينكه به او اجازه دفاع از حريم ناموس حضرت علي (ع) داده شود.

حالا پيكر پاك اين شهيد پاكباخته مدافع حرم به خانه بازگشته است. يوسف گمگشته به كنعان آمده تا همان طور كه رفتنش چراغ هدايتي براي ما بود، بازگشت پيكر «ارباً اربا»يش نيز چشم‌هاي خواب‌زده‌مان را به روي ارزش‌هاي والايي باز كند كه گويي در حالي فراموشي هستند.

منبع: روزنامه جوان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار