سازمان ملل:

همه‌پرسی اقلیم کردستان تمرکز بر شکست داعش را منحرف می‌کند

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن اعلام حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق، تأکید کرده است که همه‌پرسی استقلال کردستان عراق تمرکزها برای شکست گروه تروریستی داعش منحرف خواهد کرد.
کد خبر: ۲۵۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ - 18September 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از «اسکای‌نیوز»، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفته است،‌ همه‌پرسی‌ که اقلیم کردستان عراق درصدد برگزاری آن در روز 25 سپتامبر (3 مهر) است، «توجهات را از لزوم شکست دادن» گروه داعش و بازسازی مناطق بازپس‌ گرفته شده منحرف خواهد کرد.

«استفان دوگاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیرکل به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق احترام می‌گذارد و بر ضرورت حل و فصل تمامی مسائل مربوط بین دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان از طریق گفت‌وگوهای منظم و راهکارهای سازنده است.

دوگاریک افزود: دبیرکل از تمامی رهبران در عراق می‌خواهد با صبر و خویشتن‌داری به این مساله بپردازند.

براین اساس، دبیر کل سازمان ملل همچنین درمورد تاثیر همه‌پرسی بر بازگشت میلیون‌ها آواره ناشی از نبردها با گروه داعش، به محل زندگی خود، ابراز نگرانی کرده‌ است.

همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق با مخالفت‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از عراق روبه‌رو شده ‌است. دولت مرکزی عراق، ترکیه و ایران با این همه‌پرسی مخالفت کرده‌اند. آمریکا نیز ضمن ابراز مخالفت با این همه‌پرسی، لغو آن را خواستار شده و گفته است این همه‌پرسی اقدامی تحریک‌آمیز است که ثبات را از بین می‌برد. در این میان، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که تل‌آویو از اعلام استقلال اقلیم کردستان و تشکیل «دولت کرد» در شمال عراق حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار