با آهنگسازی محسن جلیلی و صدای جمعی از خوانندگان نامدار کشور؛

حوزه هنری با «سربلندان» به استقبال ماه محرم می‌رود

«سربلندان» از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به‌مناسبت ماه محرم با صدای خوانندگان نامدار کشورمان منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 18September 2017
مکان برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی تغییر کردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آلبوم موسیقی «سربلندان» از تولیدات فاخر مرکز موسیقی حوزه هنری به مناسبت ماه محرم با آهنگسازی محسن جلیلی و صدای خوانندگان نام آشنایی چون علی‌اصغر شاه‌زیدی، قاسم رفعتی، محمد معتمدی، حسین علی‌شاپور، بامداد فلاحتی، اشکان کمانگری و سروش بخشش و ... منتشر خواهد شد.

آلبوم موسیقی «سربلندان» که از تولیدات فاخر مرکز موسیقی حوزه هنری به‌شمار می‌رود با آهنگسازی محسن جلیلی و بر اساس اشعاری از حافظ، مولویی، فاضل نظری، سید علی موسوی گرمارودی، عمران صلاحی، قادر طهماسبی (فرید)، سعید بیابانکی، علیرضا قزوه، عمران صلاحی و حبیب‌الله چایچیان (حسان) ساخته شده است که همزمان با شروع ماه محرم در حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

محسن جلیلی پیرامون ویژگی‌های آلبوم «سربلندان» گفت: هر قطعه از این آلبوم، فرم خاصی دارد. به عنوان مثال بخشی که سالیان سال است در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسعه درون‌زاد است که در حوزه‌های مختلف راجع به آن صحبت می‌شود؛ یعنی آنچه که در دست داریم اصالتش را حفظ می‌کنیم و بر اساس نیاز و امکانات روز استفاده می‌کنیم و اصالتمان را به روز می‌کنیم؛ در واقع شاخصه اصلی این آلبوم همان توسعه درون‌زاد است.

آهنگساز آلبوم «سربلندان» سپس در پاسخ به اینکه خوانندگان اثرتان را بر اساس چه معیاری انتخاب کردید توضیح داد: در این آلبوم انتخاب خوانندگان بر اساس اشعار اتفاق می‌افتد. کارگروهی در مرکز موسیقی حوزه هنری نزدیک به 1000 شعر عاشورایی را در چندین مرحله بررسی کرد و در نهایت به 50 شعر انتخابی رسیدند که بنده با مشورت همان دوستان از میان آن‌ها، 14 شعر را انتخاب کردیم و سپس خوانندگانی را که متناسب با اشعار بودند، برگزیدیم.

وی پیرامون تفاوت‌های فنی این کار با آلبوم‌های مشابه با موضوع محرم و عزاداری سالار شهیدان (ع) گفت: قطعا هر کاری یکسری تفاوت‌های خاصی برای خود دارد و این اثر هم قطعا متفاوت است. زمانی که شعر از نگاه موسیقایی از نگاه دیگری باشد، مسلما متفاوت است. ما در آلبوم سعی کردیم صدای جدیدی داشته باشیم؛ یعنی در واقع آنچه که در اثر می‌شنوید صداهایی است که کمتر شنیده‌اید.

جلیلی در توضیح اینکه انتخاب اشعار در این آلبوم موسیقی بر اساس چه معیاری انجام شده است، بیان کرد: ما چیزی حدود 50 شعر در دست داشتیم که پس از مشورت‌هایی با مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری جناب آقای محمدی، با نوعی تفکر به برخی اشعار قدیم و جدید که تا به حال کمتر به آن‌ها پرداخته شده است، از زاویه‌های دیگری به واقعه عاشورا نگاه کردیم و بیشتر جنبه حماسی و عاطفی این کار مدنظر باشد. همچنین نگاه ویژه این اثر، اشعاری درخصوص حضرت زینب (س) است که درمجموع سه الی چهار شعر در وصف ایشان است که در بخش آهنگسازی این‌گونه می‌طلبید که ما با یک حماسه زنانه مواجه شویم.

جلیلی در پایان درباره زمانی که صرف تولید آلبوم «سربلندان» شده است گفت: تولید چنین اثری 6 الی 7 ماه کار فشرده می‌خواهد که ما در سه ماه به شکل شبانه‌روز کار کردیم تا کار را به ایام محرم برسانیم.

گفتنی است آلبوم «سربلندان» از تولیدات فاخر مرکز موسیقی حوزه هنری با آهنگسازی محسن جلیلی و جمعی از خوانندگان مطرح کشور همزمان با شروع ماه محرم با حضور هنرمندان و اهالی موسیقی طی مراسمی رونمایی و منتشر خواهد شد.
 
منبع: پایگاه خبری حوزه هنری
نظر شما
پربیننده ها