امیر رستگاری:

آذرماه جشن رونمایی از اولین موتور تمام ایرانی برگزار می‌شود

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه بومی‌سازی در حوزه‌های توربوشات، میل‌لنگ ریخته‌گری و سامانه سوخت‌رسانی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: آذرماه جشن رونمایی از اولین موتور تمام ایرانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ - 18September 2017
آذرماه جشن رونمایی از اولین موتور تمام ایرانی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از فاز نخست پروژه «موتور ملی دیزل سنگین» که صبح امروز در کارخانه صنایع ریخته‌گری ایران برگزار شد، در جمع کارکنان این کارخانه اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز شاهد خلق دستاورد بزرگی بودیم. این دستاورد تبلور اراده‌هاست و ریشه آن در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفته است.

وی افزود: جنگ تحمیلی نیروهای مسلح را وارد مسیر مقدسی کرد تا به دانش داخلی تکیه کنند و به دنبال ایجاد مراکز تحقیقات و جهاد خودکفایی و ساخت قطعات و فناوری‌های مورد نیاز بروند. امروز اراده‌های شکل گرفته از دوران دفاع مقدس سبب شده تا ما توان دانشی خود را در عرصه‌های مختلف ارتقا دهیم و نیازهای خود را در داخل برطرف سازیم.

امیر رستگاری عنوان کرد: حوزه دیزل یکی از مولفه‌های سنجش استقلال هر کشوری است که ادعای استقلال دارد، چرا که حوزه حمل و نقل ریلی، حوزه حمل و نقل جاده‌ای و حوزه حمل و نقل دریایی و نظامی متاثر از دیزل است و یکی از حوزه‌هایی که مورد تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار گرفت، حوزه دیزل بود.

وی بیان داشت: امروز عزیزان ما در صنایع ریخته‌گری ایران با دانش و تخصص بی‌نظیر خود موفق به ساخت سرسیلندر و بدنه موتور شدند. وقتی که تحریم‌ها شدت گرفت، طرف خارجی حتی قالب‌ها را به ما نداد در حالی که مبالغی را در این رابطه دریافت کرده بود و حتی حاضر به ارائه چهار بدنه هم به ما نشد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ما می‌توانیم از این موتور به عنوان موتور ملی نام ببریم، چرا که طراحی، دانش، مهندسی ساخت و تولید آن در کشور انجام می‌گیرد که امروز الحمدلله ما شاهد این کار بزرگ و مقدس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت دوستان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شاهد تسریع پیشرفت‌ها در این حوزه باشیم.

امیر رستگاری در پایان با بیان اینکه تمامی اجزای موتورهای سنگین امروز در داخل ساخته می‌شوند، افزود: فقط در سه حوزه توربوشات، میل لنگ ریخته‌گری و سامانه سوخت رسانی بومی سازی صورت نگرفته که بومی سازی این سه حوزه نیز در دستور کار قرار گرفته است و ان‌شاالله آذر ماه جشن رونمایی از اولین موتور تمام ایرانی را برگزار خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار