فرمانده سپاه عاشورا:

دشمنان در پی اجرای برجام‌‌های دیگری هستند/ نمی‌گذاریم ترکمنچای‌‌های دیگری تکرار شود

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: دشمنان در پی اجرای برجام‌‌های دیگری هستند تا انقلاب اسلامی را ساقط کنند اما پاسداران این نظام اجازه‌‌ی چنین کاری را نمی‌‌دهند و نمی‌‌گذارند ترکمنچای‌‌های دیگری تکرار شود.
کد خبر: ۲۵۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ - 18September 2017
انقلاب اسلامی باید مسئولان انقلابی داشته باشدبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ دوم پاسدار «غلام‌‌عسکر کریمیان» فرمانده سپاه عاشورا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در عرصه‌‌ی کنونی توطئه‌‌های زیادی از سوی دشمنان در قالب سناریوهای مختلف به اجرا در می‌‌آید، ابراز داشت: دشمن درصدد است سلطه‌‌ی نو خود را بر سر حاکمیت انقلاب اسلامی تجدید کند و به‌‌دنبال تغییر اندیشه و نظر می‌‌باشد.

وی خاطرنشان ساخت: وقتی معاندان انقلاب اسلامی جرأت نبرد سینه به سینه را در خود نیافتند، نبرد نرم را با تهاجم فرهنگی از سال 71 به بعد با شدت بیشتری آغاز کردند که محتوای اصلی آن، به اشتباه محاسباتی انداختن مسئولین و کارگزاران نظام بود.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه رد پای سلطه نو قابل مشاهده نیست، تصریح کرد: استقلال یکی از عناصر اصلی شکل‌‌گیری انقلاب اسلامی بوده و چنانچه تسلیم سلطه نو شویم این اصل و انقلاب اسلامی‌‌مان را زیر سوال برده‌‌ایم.

وی متذکر شد: نبرد اقتصادی و سلطه در این بخش، بر روی فرهنگ، اجتماع و سیاست ممالک هم تاثیر می‌‌گذارد، دشمنان در پی اجرای برجام‌‌های دیگری هستند تا انقلاب اسلامی را ساقط کنند اما پاسداران این نظام اجازه‌‌ی چنین کاری را نمی‌‌دهند و نمی‌‌گذارند ترکمنچای‌‌های دیگری تکرار شود.

این رزمنده دوران 8 سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه هنوز در مرحله‌‌ی تشکیل دولت اسلامی هستیم تا به جامعه‌‌ی اسلامی برسیم، تاکید کرد: ما نیز نسبت به حاکمیت و برخی‌‌ کارها نقد داریم و مشکلات موجود را قابل رفع می‌‌بینیم، لذا وقتی می‌‌گوییم دفاع از انقلاب، تائید همه کارها و اقدامات نیست.

وی اذعان داشت: اگر خطری به انقلاب برسد ما خود را مسئول می‌‌دانیم اما برخی‌‌ها همیشه تماشاگر بوده‌‌اند و من‌‌بعد نیز تماشاگر خواهند ماند، آنان دنبال یک بهانه هستند تا ریشه‌‌ی انقلاب را بزنند و اصلاح را در رخداد انقلابی دیگر می‌‌بینند که این نیز اشتباه است.

سردار کریمیان با بیان اینکه ترجیح دادن، منافع انقلاب به مصالح شخصی و سازمانی جرأت می‌‌خواهد و کار سختی است، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی هم عده‌‌ای فقط شعار می‌‌دادند اما در عرصه نبرد حاضر نمی‌‌شدند؛ ما باید عملیات دفاعی را به نبرد تهاجمی تبدیل و در برابر بی‌‌منطقی‌‌های دشمن ایستادگی کنیم که این از خودگذشتگی می‌‌طلبد.

وی ادامه داد: در جامعه محرومیت و فقر داریم، پاسداری که دغدغه‌‌مند باشد نباید از کنار این مسایل به راحتی عبور کند و شب‌‌ها سر بر بالین بگذارد، چنانچه پاسداران بی‌‌تفاوت باشند این محرومیت و فقرها از بین نخواهد رفت، اگر هم‌‌اکنون در 200 روستا سپاه پاسداران در حال سازندگی و محرومیت‌‌زدایی می‌‌باشد، به‌‌خاطر همین احساس وظیفه است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به حضور پاسداران در عرصه‌‌های گوناگونی همچون تامین امنیت، کمک به سیل‌‌زدگان، سازندگی و از این قبیل اقدامات، ابراز کرد: کسانی که بی‌‌درد هستند و نمی‌‌خواهند جامعه شکوفا شود باید دچار آتش شوند.

وی به همدلی نیروهای مسلح آذربایجان‌‌شرقی و نقش‌‌آفرینی آنان در تامین امنیت استان اشاره کرد و از برگزاری رژه‌‌ی نیروهای مسلح در 31 شهریورماه جهت نمایش اقتدار و قدرت در شهرستان‌‌های تبریز، مرند، مراغه و عجب‌‌شیر خبر داد.

سردار کریمیان شعار اساسی برنامه های هفته دفاع مقدس را «من انقلابی‌‌ام» عنوان و بیان داشت: انقلابی که با خون 250 هزار شهید آبیاری شده است، باید مسئولانی انقلابی داشته باشد و چنانچه غیر از این را شاهد باشیم، خیانت است.

وی اضافه کرد: برخی‌‌ها تلاش می‌‌کنند انقلابی‌‌ها را افرادی بی‌‌برنامه و خشونت‌‌طلب معرفی کنند، در حالی که اینگونه نیست و حضرت امام با 15 سال برنامه‌‌ریزی انقلاب را پیروز کرد؛ بنده حاضرم در مورد لزوم انقلابی ماندن در این برهه با افراد مناظره کنم.

رزمنده 8 سال دفاع مقدس با انتقاد از کسانی که سربازی را مصداق هدر رفت عمر تلقی می‌‌کنند، گفت: مگر فرماندهالن امروز سربازی نرفته‌‌اند؟ ما نیز در جوانی پادگان و آموزش دیده‌‌ایم و برای امنیت کشور جنگیده‌‌ایم، حال نوبت جوانان است چراکه لشکر بدون نیروی جوان نمی‌‌تواند کاری کند.

وی یکی از ویژه برنامه‌‌های هفته دفاع مقدس را توجه به نقش زنان اعلام و در این باره افزود: فمینیست نیستم، اما هیچ کس حق ندارد بگوید جنگ را فقط مردان مدیریت کردند، نقش زنان غیرقابل انکار است.

سردار کریمیان به برخی روایات ناروا از نقش روحانیت در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: عده‌‌ای می‌‌گویند آخوندها جوانان را تحریک کردند و به جنگ دشمن فرستادند اما در عرصه نبرد حاضر نشدند، این درحالیست که طبق آمار تعداد شهدای روحانی 6 برابر سایر اقشار است.

وی از برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم‌‌ پایداری تبریز خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه طبق روال هر ساله اما با کیفیت‌‌تر از قبل برگزار می‌‌شود که شامل بخش عملیاتی و فرهنگی است، در بخش رزمی نیروها عملیات والفجر مقدماتی را بازسازی خواهند کرد و به تحلیل آن نبرد خواهند پرداخت.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر لزوم اشاعه فرهنگ مقاومت و عاشورایی و نقل خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جوان، گفت: هنرمندانی که می‌‌گویند سوژه پیدا نمی‌‌کنیم و درپی موضوع هستند، به 8 سال دفاع مقدس و ناگفته‌‌ها پرداخت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تقارن هفته دفاع مقدس با هفته امر به معروف و نهی از منکر را به فال نیک گرفت و ابراز کرد: اگر امر به معروف نکنیم کلاه‌‌مان پسِ معرکه است و نهی از منکر هم صرفا به حجاب چند دختر جوان محدود نمی‌‌شود، متاسفانه عده‌‌ای امر به معروف را فقط در حجاب می‌‌بینند و سایر حوزه‌‌ها رها کرده‌‌اند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه تمام مسئولان خدمتگزار مردم هستند و نباید هیچ‌‌کس خود را آقا بالاسر ببیند، اذعان داشت: متاسفانه در برخی ادارات یک کارمند ساده از بالا به پایین نگاه می‌‌کند، این درحالیست که مسئول باید خود را چاکر و نوکر مردم بداند، لذا بهبود این وضعیت نیز امر به معروف می‌‌طلبد.

وی افزود: بنده دبیر شورای امر به معروف استان هستم، آیا از بنده حرکت خشونت آمیزی دیده‌‌اید، ما خیلی وقت‌‌ها تذکر لسانی به مسئولان می‌‌دهیم و قرار نیست هر چیزی را آشکار کنیم؛ شورای امر به معروف بر خلاف تصورات، کارهای زیادی در این حوزه انجام داده است.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار