دیدار پادشاه اردن و دبیرکل سازمان ملل؛

اردن خواستار افزایش کمک جهانی به کشورهای میزبان آوارگان سوری شد

آنتونیو گوترش و عبدالله دوم در دیدار در دفتر سازمان ملل در مورد مسائل مهم منطقه‌ای بویژه سوریه تبادل نظر کردند که در این دیدار پادشاه اردن خواستار افزایش کمک جهانی به کشورهای میزبان آوارگان سوری شد.
کد خبر: ۲۵۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ - 18September 2017
عبدالله دوم خواهان افزایش کمک جهانی به کشورهای میزبان آوارگان سوری شد
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن ساعاتی پیش با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورک دیدار کرد.
 
دیوان پادشاهی اردن با صدور بیانیه‌ای در این مورد در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد که 2 طرف در این دیدار در مورد مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای خصوصا سوریه، عراق و فلسطین گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار عبدالله دوم و گوترش ضمن اشاره به پرونده سوریه، بر تسریع در دستیابی به یک سازوکار صلح فراگیر در این کشور بر اساس راهکارهای سازمان ملل در اجلاس‌های ژنو تأکید کردند.  
 
عبدالله دوم با پرداختن به موضوع «حمایت اردن از آوارگان سوری» و تأثیر منفی این مسأله بر اقتصاد اردن، خواستار افزایش کمک بین‌المللی به این کشور و دیگر کشورهای میزبان آوارگان سوری شد تا این کشورها بتوانند در زمینه خدمت‌رسانی به آوارگان سوری عملکرد خوبی از خود نشان دهند.
 
در ادامه این دیدار، عبدالله دوم و آنتونیو گوترش با اشاره به موضوع فلسطین، با تأکید بر راهکار آمریکایی دو دولت «فلسطینی- اسرائیلی» خواهان از سرگیری مذاکرات سازش بین طرف‌های فلسطینی و صهیونیست شدند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها