سردار ملکی خبر داد؛

اجرای بیش از 5 هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: سی و هفتمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس با شعار «من انقلابی‌ام» و با اجرای بیش از 5 هزار برنامه در سراسر استان مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ - 18September 2017
اجرای هفت شب برنامه زنده «کوله پشتی» از سیمای مرکز مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سی و هفتمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ایران ریشه در عاشورا دارد، اظهار داشت: این اتفاق بزرگ را باید گرامی بداریم چرا که انقلاب ما را بیمه کرد.

سردار ملکی اقتدار و مقاومت شهید حججی را در برابر دشمن، نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا و درس گرفتن از شهیدانی چون فهمیده، طوسی ، کاظمی و دیگر شهدای دفاع مقدس دانست و افزود: این فرهنگ باید به نسل های آینده منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: هفته دفاع مقدس گرامی داشته می شود تا فرهنگ جوانان دهه 60 به جوانان امروز و آینده انتقال پیدا کند.

وی بزرگداشت ایام دفاع مقدس را برنامه‌ای برای زنده نگه داشتن دفاع عاشورایی ملت ایران دانست و افزود: هر کشوری برای تاریخ آینده خود برنامه دارد و برنامه کشور ما زنده نگه داشتن این اتفاق بزرگ است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مقاومت مردم سوریه، عراق و یمن را برگرفته از فرهنگ غنی ایثار و شهادت مردم ایران اسلامی دانست و گفت: دشمن اگر در این سه کشور با شکست مواجه شد به خاطر آموزه‌های دفاع مقدس است که در دل جوانان این کشورها ریشه دوانده است.

وی با تاکید بر اینکه این سند مهم باید بازگو شود، افزود: ما برای پاسداری از دین، انقلاب، کشور و برای جهان اسلام نیازمند این فرهنگ هستیم و فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ دینی و عاشورای حسینی ماست.

سردار ملکی با بیان اینکه کل عملیات عاشورا 6 ساعت بود اما این 6 ساعت کل جهان را تکان داد، گفت: همه جنبش‌های اسلامی که در جهان رخ می‌دهد نگاهشان به عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار ملکی که در جمع خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و مجازی استان مازندران سخن می‌گفت، یادآور شد: سی و هفتمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس با شعار «من انقلابی‌ام» و با اجرای بیش از 5 هزار برنامه در سراسر استان مازندران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آغاز هفته دفاع مقدس مقارن با شروع دهه اول محرم است به عاشورایی برگزار شدن برنامه های این هفته اشاره کرد و  به اعلام عناوین روز شمار این هفته پرداخت.

سردار ملکی جمعه 31 شهریور را روز معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت اعلام کرد و گفت: همچنین شنبه اول مهر روز «علم و فناوری، جوانان، سربازان»، یکشنبه دوم مهر روز «ولایتمداری، همبستگی ملی، دفاع همه جانبه»، دوشنبه سوم مهر روز «اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف»، سه‌شنبه چهارم مهر روز «بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی، استکبارستیزی»، چهارشنبه پنجم مهر روز «رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه صبر و مقاومت»، پنج‌شنبه ششم مهر روز «شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران» و جمعه هفتم مهر روز «فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه‌آفرینان» نامگذاری شده است و بر این مبنا برنامه‌ریزی در ستاد بزرگذاشت هفته دفاع مقدس استان مازندران صورت گرفت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، 15 کمیته برای مدیریت و اجرای برنامه تشکیل شد، عنوان کرد: کمیته نیروهای مسلح به مسئولیت سپاه کربلا استان، کمیته ایثارگران به مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته سپاه و بسیج با مسئولیت معاونت فرهنگی سپاه، کمیته فرهنگی و تبلیغات به مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه به مسئولیت صدا وسیما، کمیته روحانیت و مردم به مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی، کمیته بانوان با مسئولیت اداره‌کل امور بانوان استانداری، کمیته ورزش و جوانان به مسئولیت اداره‌کل ورزش و جوانان، کمیته کودک و نوجوانان به مسئولیت کانون پرورش فکری، کمیته دانش‌آموزی با مسئولیت اداره کل آموزش و پرورش استان، کمیته پیشکسوتان با مسئولیت اداره‌کل حفط آثار دفاع مقدس، کمیته نظارت و بازرسی با مسئولیت اداره‌کل نظارت استان، کمیته هنری با مسئولیت حوزه هنری استان، کمیته روستایی به مسئولیت دفتر امور روستایی استانداری، کمیته دانشگاهیان از جمله این کمیته هاست.

وی همچنین به تشکیل 22 ستاد شهرستانی اشاره کرد و گفت: 22 ستاد شهرستانی با ریاست فرمانداری و دبیری سپاه نواحی برای برگزاری هر چه با شکوهتر این هفته برنامه‌ریزی کرده‌اند.

سردار ملکی در بخش دیگر سخنان خود ضمن برشمردن برنامه‌های این هفته، اظهار کرد: برگزاری مراسم پیاده‌روی خانوادگی در شهرهای استان، نواختن زنگ مقاومت و محرم در مدارس سراسر استان، افتتاح 70 پروژه عمرانی و اقتصاد مقاومتی توسط سپاه کربلا، تأسیس کانون دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، بازخوانی حماسه عاشورایی دفاع مقدس توسط روحانیون در مساجد و تکایا، برگزاری نشست روشنگری در کلیه شهرهای استان توسط رده‌های مقاومت بسیج، همایش بزرگ نقش عاشورایی زن در دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای آبروی محله توسط بسیج اقشار، برگزاری همایش پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرهای استان و همایش 700 نفری در ساری، برگزاری رژه حماسی نیروهای مسلح در  شهرهای بابل، نوشهر و ساری،اجرای هفت شب برنامه زنده با عنوان «کوله پشتی» توسط صدا و سیمای مرکز مازندران، برگزاری همایش بزرگ گردان مالک در آمل، برگزاری صبحگاه مشترک در شهرهای استان، برگزاری یادواره های شهدا در شهرهای مازندران، تجلیل از 500 خانواده شهید، جانباز و پیشکسوت، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران و تقدیر از سربازان نمونه از جمله برنامه های این هفته در مازندران است.

سردار ملکی همچنین از انتشار کتاب «کوثر» مجموعه خاطرات زنان مازندرانی در دفاع مقدس خبر داد و گفت: همچنین کتاب نقش زنان در دفاع مقدس نیز در حال نگارش است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته 20 هزار یادواره شهدا در سطح کشور برگزار شد، افزود: مازندران پایتخت یادواره‌هاست و بیش از 10 درصد یادواره شهدای کشور در این استان برگزار می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه تمام روزهای دفاع مقدس سوژه است که بخش کوچکی از آن آتش به اختیار و هنرمندان در هفته دفاع مقدس معرفی می‌شود.

یادآور می‌شود؛ در این نشست از خبرنگاران فعال در جشنواره هنری «فانوس» که در مردادماه به میزبانی مازندران برگزار شده بود، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها