مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

ادامه حیات مادی و معنوی ما در تسلیم نشدن در برابر دشمنان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: اگر می‌خواهیم حیات مادی و معنوی چون حسین بن علی (ع) داشته باشیم، باید انقلابی باشیم و تن به ذلت و سازش با دشمنان ندهیم.
کد خبر: ۲۵۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ - 18September 2017

گیلان در انتظار سی و هفتمین برنامه های هفته دفاع مقدسبه گزارش دفاع پرس از رشت، رسول جلایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در رشت برگزار شد، با گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شاعر معاصر سید محمد حسین بهجت تبریزی مشهور به  «شهریار » اظهار داشت: نقش برجسته و پیشتازی شعر و ادبای ایران در حمایت از رزمندگان اسلام و حماسه دفاع مقدس و اثر متقابل شعر وجنگ در مقطع هشت ساله ی دفاع جانانه ملت ایران در تاریخ معاصر و شکوفایی و غنای گونه های ادبی کشور پس از دوران دفاع مقدس از دستاوردهای بزرگی است که می توانیم آن را در زمره فعالیت های دفاع مقدس معرفی نماییم. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر گرامیداشت سی و هفتمین سالروز هفته دفاع مقدس گفت: سی و هفت سال از شروع جنگ تحمیلی که نزدیک به یک دهه، امکانات و سرمایه بزرگ نیروی انسانی میهن عزیزمان را به خود مشغول کرد می‌گذرد و در این رویارویی نابرابر و جانبداری قدرت‌های استعماری و استکباری به خصوص آمریکا در حمایت از رژیم بعث عراق که منجر به خسارت مادی و معنوی به ملت ما به ویژه شهادت جوانان غیور و مومن و مجاهد عزیز ایران گردید ، می گذرد. وی در ادامه به اهمیت  دفاع مقدس در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:  دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و پایداری را در کشور ما نهادینه کرد و موفقیت های اعجازگونه و دستاوردهای بی نظیر ما در دفاع مقدس، دشمنان را وادار به عقب نشینی ها نمود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس گیلان گفت: هزینه‌های سخت ایستادگی‌مان در دشواری‌ها و غربت و مبارزه با جهان‌خواران و مستکبرین باعث شد که وعده‌های خداوند و نصرت حق محقق شود.

جلایی، ایران اسلامی را کشوری مقتدر، توانمند، پیشرو با قدرت بازدارندگی خواند و گفت: دشمنان جرأت تجاوز مجدد به این سرزمین تاکنون به خود نداده و نخواهند داد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان گفت: ما پیروزی هایمان را مدیون رهبری الهی امام راحل و عظیم الشان ، وحدت رزمندگان ،ایمان بسیجیان ، هم گرایی اقوام ، ادیان و مذاهب ،اقشار مختلف جامعه و روحیه و حمایت مداری، ایثار و شجاعت طلبی کسانی می دانیم که با تأسی به فرهنگ عاشورایی ، جهادی و انقلابی عمل کردند .

وی تقارن هفته دفاع مقدس در سال 96 را با آغاز ماه محرم نوید بخش این پیام دانست و گفت: اگر می‌خواهیم حیات مادی و معنوی چون حسین بن علی (ع) داشته باشیم، باید انقلابی باشیم و تن به ذلت و سازش با دشمنان ندهیم.

جلایی به برنامه های هفته دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و گفت: از حیث گستره و پراکندگی، فعالیت‌ها در همه دهستان‌ها، بخش ها و شهرهای گیلان پیش بینی گردیده که ان‌شاالله در هر حوزه بین 100 تا 150 برنامه  به اجرا در خواهد آمد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس گیلان از برگزاری رزمایش رژه نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در 31 شهریور ماه رژه نیروهای مسلح استان با حضور نیروهای مسلح و نمایش اقتدار و توانایی دفاعی از میدان مصلی تا میدان نیروی دریایی استان به اجرا در خواهد آمد.

جلایی به فعالیت های هفت گانه کمیته های تخصصی شورای حفظ آثار اشاره کرد و گفت : فعالیت های هفته دفاع مقدس گیلان در زمینه های ادبی، هنری، فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی ، آموزشی و ورزشی خواهد بود . وی به مهمترین برنامه های شاخص در حوزه ادبیات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رونمایی از 13 عنوان کتاب، برگزاری محافل شعر و خاطره گویی، جلسات نقد کتاب ، برگزاری کارگاه‌های ادبی و برنامه آیه‌های ایثار در این حوزه خواهد بود.

وی در حوزه فعالیت های هنری با اشاره به اجرای نمایش های صحنه ایی و خیابانی گفت: از برنامه های شاخص می توان به نمایش فیلم در مجتمع های فرهنگی و هنری استان ، رونمایی از فیلم کوتاه «ریحانه» (که مربوط به شهدای مدافع حرم ) رونمایی از تابلو نقاشی های هنرمندان در زمینه شهدای مدافع حرم و مشق ایثار و کربلا اشاره کرد.

جلایی در حوزه فرهنگی به رزمایش فرهنگی «ستارگان درخشان 3»، نواختن زنگ مقاومت، یادواره رده‌های تخصصی در موضوع شهدا، همایش تشکل‌های مردم‌نهاد و همایش تخصصی فرماندهان خبر داد و گفت: در حوزه خدمات اجتماعی، ویزیت رایگان در درمانگاه‌های سازمان‌های نظامی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برپایی بیمارستان صحرایی و افتتاح واحدهای مسکونی محرومین از جمله برنامه‌های  این حوزه می‌باشد.

وی در حوزه سیاسی نیز خاطرنشان کرد: نشست‌های بصیرتی دانشجویی و رده‌های اقشاری بسیج در سطح استان برگزار خواهد شد.

جلایی در پایان گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، کوهپیمایی، پیاده روی از جمله برنامه‌های منحصر به‌فرد این هفته در حوزه ورزشی گیلان است که با حضور ورزشکاران و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی همایش سنگرسازان بی سنگر، همایش مبلغین و روحانیون در دفاع مقدس، همایش فرماندهان شهید و... را از جمله برنامه های محوری این استان دانست و گفت: انعکاس این برنامه ها از صدا و سیمای مرکز گیلان  ،پایگاههای خبری و فضای مجازی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

  

 

نظر شما
پربیننده ها