فرمانده سپاه استان قم:

غبارروبی مزار شهدا زدودن غبار از هدف آنان است/ روحیه شهادت‌طلبی عامل اصلی پیروزی رزمندگان بود

سردار «غلامرضا احمدی» گفت: غبارروبی مزار شهدا در حقیقت زدودن غبار فراموشی از روش و سیره و هدف آنان است که در زندگی روزمره به فراموشی سپرده نشود.
کد خبر: ۲۵۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ - 19September 2017
غبارروبی مزار شهدا زدودن غبار از هدف آنان است/ روحیه شهادت طلبی عامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام بود/بماند/ سوختهبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) و رئیس کمیته نیروهای مسلح، در نشست خبری تشریح برنامه‌های این کمیته که در مرکز آموزشی آیت‌الله سعیدی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: حماسه تاریخی دفاع مقدس برای همه مردم ایران بخصوص برای کسانی که بهای سنگینی را برای حفظ آبروی اسلام و مکتب اهل بیت (ع) تقدیم کردند، حماسه‌ای بزرگ و گرامی خواهد بود.

وی افزود: شهدا با اطاعت از ولی فقیه در مسیر دفاع از اسلام گام نهادند و به لطف خداوند توانستند در مقابل استکبار جهانی سینه سپر کنند.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) تصریح کرد: توطئه‌های دشمن برای تحمیل جنگ هشت ساله نه تنها موجب سرنگونی نظام اسلامی نشد بلکه سکوی پرشی برای معرفی مدل دفاعی جمهوری اسلامی ایران به تمام کشورهای جهان شد.

وی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه نیروهای داعش در عراق و سوریه در حال پاکسازی هستند و مردم یمن نیز با وجود نابرابری با سعودی‌ها در جنگ توانسته‌اند به گونه‌ای مقاومت کنند که امروزه آثار درماندگی در برخوردهای سیاسی سعودی‌ها به خوبی مشاهده می‌شود.

احمدی تصریح کرد: عنصر اصلی و اساسی پیروزی رزمندگان اسلام روحیه شهادت طلبی بود که جوانان ایرانی توانستند با این روحیه و پیروی از فرمایشات ولایت فقیه تجهیزات نظامی خود را از دشمن غنیمت بگیرند و در این جنگ به پیروزی برسند.

وی از نقش کلیدی و بسیار مهم امام راحل در دفاع مقدس یاد کرد و گفت: اعتقاد به دفاع از ولایت فقیه برای همگان واجب است و مردم باید بدانند که در حوزه روحانیت متناسب با میزان طلبه‌های موجود در کشور بیشترین شهدا را در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم و پس از آن‌ها بیشترین تعداد شهدا مربوط به دانش‌آموزان است که گواه جمله امام خمینی (ره) در زمان پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «سربازان ما در گهواره هستند»، است.

احمدی یادآور شد: بنا به گفته ولایت فقیه نخستین درس مردم از واقعه عاشورا این است که با توجه به تاریخ دریابیم که چه مشکلی موجب شد تا در جامعه‌ای که پیامبر اکرم(ص) پایه‌گذار آن بوده است بعد از گذشت 20 سال از شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) فرزند ایشان را در سرزمین کربلا به شهادت رسانده و اهل بیت ایشان را به اسارت گرفتند.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه تقوا وجود نداشته باشد سیدالشهدا‌ها و یزیدهای بسیاری در جامعه ظهور می‌کنند، اظهار کرد: مشکلات امروزه مردم ایران در عرصه‌های اشتغال و اقتصادی با مشکلات زمان جنگ و دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و مردم امروزه باید با پیروی از مردم آن دوران و با دید به درون خود با نیروهای انسانی، ایمان و کمک‌های مردمی این مشکلات را نیز حل کنند.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه دشمنان ایران و انقلاب آرزوی اینکه جمهوری اسلامی ایران در برابر آن‌ها سر تعظیم فرود آورد را به گور می‌برند، مطرح کرد: بیش از 93 درصد شهدا در وصیت نامه‌های خود اعلام کرده‌اند که هدف اصلی آن‌ها برای شرکت در جنگ دفاع از جمهوری اسلامی و اطاعت از ولی فقیه بوده است.

وی در پایان یادآور شد: امروزه غبارروبی از راه، فکر و عقیده شهدا بسیار ضروری‌تر از غبارروبی مزار آن‌ها است و باید بدانیم که اگر در جامعه تفکر شهدا شکل بگیرد دیگر هیچ قدرتی توان مبارزه و مقابله با جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت.

برپایی رژه نیروهای مسلح استان و نمایشگاه یاد یاران

سردار احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم در روز جمعه 31 شهریور گفت: این مراسم مثل سال‌های گذشته در بلوار پیامبر اعظم (ص) برگزار می شود و پس از آن، یگان‌های منتخب در مراسم نماز جمعه شرکت می کنند.

وی همچنین یادآور شد: غروب روز 31 شهریور نیز نمایشگاه یاد یاران با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم در محل نمایشگاه غدیر افتتاح می شود و در این نمایشگاه علاوه بر بازسازی عملیات والفجر 10، غرفه های متنوعی از جمله اقتصاد مقاومتی، تجهیزات نظامی و ... فعال خواهد بود.

رئیس کمیته نیروهای مسلح و نمایشگاه یاد یاران ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم در پایان به عناوین روزهای هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار