پیمان‌نامه 3 شهید/ شفاعت در روز قیامت

سه تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس قبل از اینکه به شهادت برسند، باهم پیمان‌نامه‌ای امضا می‌کنند و در آن از نفر اولی که شهید می‌شود،‌ می‌خواهند که دو نفر دیگر را در روز قیامت شفاعت کند.
کد خبر: ۲۵۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ - 19September 2017

به گزارش خبرنگار ساجد، سه تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس قبل از اینکه به شهادت برسند، باهم پیمان‌نامه‌ای امضا می‌کنند و در این پیمان‌نامه از نفر اولی که زودتر شهید می‌شود،‌ می‌خواهند که دو نفر دیگر را در روز قیامت شفاعت کند.

شهید «علی سراج» یکی از امضا کنندگان این پیمان‌نامه است که دوم اردیبهشت‌ماه 1349 در مهدی‌شهر سمنان به دنیا آمده بود. وی عضو یگان سپاه سمنان تیپ 12 قائم (عج) بود که در عملیات کربلای 5، 26 دی 1364 در شلمچه شربت شیرین شهادت را نوشید. 

شهید مجتبی سعیدی نیز یکی دیگر از امضا کنندگان بود که 25 خرداد 1346 در مهدی‌شهر سمنان چشم به جهان گشود. وی عضو یگان سپاه سمنان تیپ 21 امام رضا (ع) بود. شهید سعیدی در عملیات پدافندی 24 فروردین 1365 در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید «احمد مختاری» سومین شهیدی است که زیر این پیمان‌نامه امضای وی دیده می‌شود. او 19 تیر ماه 1345 در مهدی‌شهر متولد شد. شهید محتاری عضو یگان سپاه مهدی‌شهر تیپ 12 قائم (عج) گردان امام رضا (ع) بود که در عملیات مرصاد 5 مرداد 1367 در اسلام آباد غرب به شهادت رسید.

متن و تصویر پیمان‌نامه‌ای شهیدان سراج، سعیدی، مختاری در تاریخ 9 اردیبهشت 1364 در جنگ تحمیلی مبنی بر شفاعت یکدیگر در روز قیامت نوشته‌اند در ادامه ملاحظه می‌شود:‌

پیمان نامه سه شهید / شفاعت در روز قیامت 

اينجانبان علی سراج، مجتبی سعيدی و احمد مختاری پيمان می‌بنديم بر اينكه هر كدام از ما 3 تن به درجه رفيع شهادت نائل آمد 2 نفر ديگر را در روز قيامت شفاعت نموده و در محضر خداوند از خدا بخواهد که از گناهان 2 تن ديگر بگذرد و در نزد خداوند 2 تن ديگر را شفاعت نمايد.

خدايا چنان كن سرانجام كار

تو خشنود باشی و ما رستگار

1364/6/9 شب یکشنبه

 پیمان نامه سه شهید / شفاعت در روز قیامت

انتهای پیام/181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار