مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس خبر داد؛

اجرای 4 هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در فارس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: همزمان با هفته بزرگداشت دفاع مقدس، 4 هزار برنامه توسط کمیته‌های ستاد استانی در فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ - 19September 2017

اجرای 4 هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در فارسبه گزارش دفاع پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه در این هفته 4 هزار برنامه توسط کمیته‌های ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان فارس برگزار خواهد شد، اظهار داشت: تعداد 157 ویژه‌برنامه نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس در شیراز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس مبتنی بر شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و «من انقلابی‌ام» است، افزود: حفظ وحدت، همبستگی ملی و تقویت روحیه انقلابی در جهت مقابله با فتنه‌های دشمن در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مهم‌ترین رویکرد این هفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از همایش‌ها و نشست‌های تحقیقی و پژوهشی پیرامون تبیین قدرت دفاعی، وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی در ایجاد بازدارندگی و مقابله با تهدید، تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس به عنوان الگوی راهبردی حال و آینده و تشریح دستاوردهای موفق هشت سال دفاع مقدس با بررسی درس‌های جنگ تحمیلی از دیگر اهداف هفته دفاع است.

گرامی تصریح کرد: توجه ویژه به هفتم مهرماه سالروز شهادت شهیدان فکوری، فلاحی، کلاهدوز، جهان‌آرا و نامجوی به عنوان فرماندهان شهید دفاع مقدس و بازکاوی عملیات بزرگ شکست حصر آبادان و تبیین نقش هدایت و فرماندهی ولی فقیه  در خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، برگزاری همایش‌ها، نشست ها و جلسات تخصصی با حضور فرماندهان و کارشناسان حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

وی بیان داشت: رژه نیروهای مسلح، برگزاری یادواره‌های شهدا در محلات، ادارات، سرکشی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، شب خاطره، شعر دفاع مقدس، سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه سراسر استان، پخش ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس از صدا و سیمای مرکز فارس، خدمات‌رسانی رایگان توسط سازمان‌ها، نهادها، تبلیغات و اطلاع‌رسانی محیطی از جمله برنامه‌های هفته دفاع دراستان فارس است.

این مسئول اضافه کرد: برپایی نمایشگاه در باغ جنت شیراز، فعالیت فضای مجازی، رونمایی از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، نیم‌بها شدن بلیط سینماهای شیراز، نواختن زنگ مقاومت همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، مسابقه‌های ورزشی و پخش مستند خانواده‌های سه تا چهار شهید استان از صدا و سیما از جمله دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است. 

سرهنگ گرامی با بیان اینکه در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس از سوی متولیان فرهنگی و دستگاه های اجرایی کوتاهی شده است، گفت: با تلاش های صورت‌گرفته موزه‌آرایی و طراحی مرکز فرهنگی دفاع مقدس آغاز شده و با اختصاص 5 میلیارد تومان در کمتر از 18 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار