منافی‌پور خبر داد؛

افزایش متقاضیان برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در جهان

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام از افزایش متقاضیان برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در کشورهای جهان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ - 19September 2017
رشد چشمگیر برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در جهان

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «داوود منافی‌پور» دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام، امروز (سه‌شنبه 28 شهریور) در حسینیه نورالبکا برگزار شد.

منافی‌پور در ابتدای این نشست اظهار داشت: از جمله کارهایی که امسال انجام دادیم تدوین دکترین مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر علیه السلام است. بر همین اساس نامه‌ای به مقام معظم رهبری در رابطه با این دکترین نوشته شده است. با توجه به اینکه ایشان طلایه‌دار تشیع در جهان می‌باشند منتظر نظرات معظم‌له در این خصوص هستیم که در صورت پاسخ، متن دکترین به 65 زبان ترجمه شده و به هزار نفر از نخبگان در سراسر جهان ارسال خواهد شد.

وی در ادامه گفت: کار دوخت لباس شیرخوارگان حسینی به اتمام رسیده که به 41 کشور ارسال خواهد شد. همچنین از جمله کارهایی که انجام شده نگارش نذرنامه‌هایی برای مادران شرکت کننده در همایش است که به هشت زبان ترجمه و ارسال خواهد شد. کارگاه دوخت لباس در 77 نقطه در کشور تاسیس و با بودجه مردم اداره می‌شود. ما دیگر به شهرستان‌ها لباس ارسال نمی‌کنیم زیرا هر شهر کارگاه خود را دارد که سه هزار نفر از زنان در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و چهار هزار جلسه در شهرهای مختلف جهان با محوریت مجمع شیرخوارگان برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام بیان داشت: در روسیه حدود سه میلیون نفر شیعه وجود دارد و طبق اطلاعی که در دست داریم، تعداد همایش‌ها در این کشور به 35 جلسه افزایش خواهد یافت. در شهر علیپور هند نیز حدود 20 هزار شیعه زندگی می‌کنند. متاسفانه امسال به دلیل شرایط سختی که شیعیان میانمار دارند برنامه‌‌ای ندارند.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر مجمع توضیح داد: دعوت از اسقف اعظم مسیحیت برای حضور در همایش شیرخوارگان حسینی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال است. همچنین بعد از اربعین حسینی سفری به واتیکان خواهیم داشت تا پیام مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام را از طریق پاپ به گوش جهان برسانیم. همچنین در یکی از کلیساهای شهر تهران که بعدا اعلام خواهد شد نیز برنامه‌ همایش شیرخوارگان حسینی را با حضور مسیحیان تهران برگزار خواهیم کرد. علاوه بر این با علوی‌های ترکیه و خجه‌های اثنی عشری تانزانیا هماهنگی‌هایی خواهیم داشت تا از این طریق پیام شیرخوارگان حسینی گستره بیشتری پیدا کند.

منافی‌پور در ادامه تصریح کرد: در صورت ایجاد شرایط تصمیم داریم که بیمارستان خاص حضرت علی اصغر علیه السلام، ویژه کودکان را تاسیس کنیم که بیماران آن تقریبا رایگان درمان خواهند شد. برای رسیدن به این هدف منتظر کمک‌های خیرین سلامت هستیم. از برنامه‌های دیگر مجمع برگزاری اولین سوگواره حضرت علی اصغر علیه السلام در قالب شعر، دلنوشته، کلیپ و غیره برای اولین بار است. مراسم اختتامیه این مسابقه قبل از ماه رجب برگزار و از برگزیدگان آن تقدیر خواهد شد.

وی در پایان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی، امسال در مصلی تهران برگزار و از 40 خانواده شهید مدافع حرم دعوت خواهد شد. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام صدیقی و مداحان حاج مرتضی طاهری، حاج علی آئینه‌چی و حاج علی انسانی هستند. این مراسم همزمان در حرم امام خمینی (ره) و مهدیه تهران در روز جمعه ساعت 9 صبح 31 شهریور و اول محرم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها