تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس مرکز بسیج صدا و سیما/ نادر طالب‌زاده به شبکه پنج آمد

مدیر گروه برنامه های تلویزیونی مرکز بسیج صدا و سیما از تدارک هفت ویژه‌برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ - 19September 2017
تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس مرکز بسیج صدا و سیما/ نادر طالب‌زاده به شبکه پنج آمدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ رامین شمسایی‌نیا مدیرگروه برنامه های تلویزیونی مرکز بسیج صدا و سیما درباره تولیدات این گروه در هفته دفاع مقدس گفت: تقویت رویکرد اجتماعی و بهره‌گیری از ساختارها و مولفه های نوین برنامه‌سازی در تولیدات دفاع مقدس برایمان اولویت داشت بنابراین برای بازنمایی دفاع مقدس که نقطه اوج حماسه آفرینی مردم ایران در تاریخ معاصر بوده است از ظرفیت برنامه های ترکیبی، مستند و تولیدات کوتاه بهره گرفته ایم.

نادر طالب زاده با «پنجاه و هفت» در هفته دفاع مقدس

شمسایی نیا با اشاره به تولید برنامه تلویزیونی «پنجاه و هفت» گفت: این برنامه با سردبیری و اجرای نادر طالب زاده و تهیه کنندگی رضا جوهرچی برای مناسبت ها و مضامین ویژه انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر، ملی و جهان اسلام طراحی شده است که با همکاری شبکه پنج سیما در مناسبت های گوناگون پیش رو به آنتن این شبکه می رود و نخستین فصل آن از هفته دفاع مقدس پخش می شود. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر گفتگوی صریح نادر طالب زاده با مهمانان شاخص، بخش هایی از برنامه با حضور و مشارکت جوانان و نوجوانان درباره مسایل اساسی کشور و انقلاب اسلامی همراه است.

وی افزود: مجموعه مستند تلویزیونی «آلزایمر» نیز به بررسی تطبیقی یادمان های دفاعی و جنگ در جهان می پردازد و کوشش ها برای نگه داشتن ارزش های ملی و حماسی در حافظه جمعی یک جامعه از طریق معماری را به تصویر می کشد. این مجموعه شش قسمتی به کارگردانی نوید سالاری و تهیه کنندگی اسماعیل ارجمندی در گروه تلویزیونی بسیج تولید شده است که پخش آن در هفته دفاع مقدس به طور موازی از شبکه سه و شبکه مستند سیما انجام می شود.

مدیرگروه برنامه های تلویزیونی بسیج رسانه ملی با اشاره به تولید برنامه ترکیبی «رمز مشترک» گفت: این برنامه به گفتگوی رو در روی هنرمندان و فعالان هیئات و ذاکرین پیرامون محرم و امام حسین(ع) می پردازد. ما معتقدیم محبت اهل بیت (ع) و امام حسین(ع) رمز مشترک مبانی فکری گروه های اجتماعی محتلف در بین مردم ایران است و این برنامه به بازنمایی این خط مضمونی می پردازد و به تهیه کنندگی محمدحسین الهی اصل و کارگردانی امیرحسین آقاپور از شبکه های رسانه ملی پخش می شود.

وی با اشاره به مجموعه مستند «قرارگاه بی قرار» افزود: این مجموعه در ۵۲ قسمت ۳۰ دقیقه ای به روایت نقش آفرینی رسانه ملی در ۸ سال دفاع مقدس به صورت موضوعی می پردازد. این مجموعه که به تهیه کنندگی احمد شهرابی فراهانی در سوم خرداد امسال با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما رونمایی شد، پخش آن از  هفته دفاع مقدس و از شبکه های سیما آغاز می شود.

نمایش یک اسطوره زن ایرانی در «فرنگیس»

شمسایی نیا با اشاره به مستند «فرنگیس» که به روایت زندگی فرنگیس حیدرپور می پردازد، بیان کرد: او از شیر زنان ایرانی است که در دوران جنگ تحمیلی ساکن روستای آوازین گورسفید از توابع گیلان غرب در کرمانشاه بود و یکی از سربازان رژیم بعث عراق را که به این خطه هجوم آورده بود با ضربت تبر از پای درآورد. زندگی این بانو سراسر حماسه و مجاهدت است که از او یک اسطوره زن ایرانی ساخته است.

مدیر گروه برنامه های تلویزیونی بسیج صداوسیما با تشریح ماموریت مجموعه روایت های کوتاه «از شما چه پنهون» گفت: این مجموعه که تولید و پخش آن از اسفندماه سال گذشته و به مناسبت راهیان نور آغاز شده تاکنون در دو مناسبت دیگر دهه کرامت و سالگرد فاجعه منا نیز به شکل ویژه تولید شده است، اکنون به مناسبت هفته مقدس در ۱۷ قسمت به بیان روایت های کوتاه راویان، هنرمندان و نویسندگان از دفاع مقدس می پردازد، این برنامه تاکنون به صورت مطلوب از شبکه های سیما، خبر و استانی پخش شده است.

وی در پایان به دیگر ویژه برنامه مهم این مرکز در هفته دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: برنامه آخر تولیدشده نیز «جاودانگی» نام دارد که در ۱۰ قسمت با ساختار ترکیبی و با میانگین زمانی ۷ دقیقه به پیوند معنایی روایت های عاشورایی با خاطرات مدافعان حرم می پردازد، این برنامه کوتاه به تهیه کنندگی جواد طالبی به گونه ای طراحی شده است که توسل ها به اصحاب امام حسین(ع) و خود ایشان را با مجاهدت های رزمندگان اسلام در دفاع از حرم اهل بیت(ع) تداعی و بازنمایی کند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار