مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

دوران دفاع مقدس نیاز به موشکافی و تحقیق بیشتر دارد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوران دفاع مقدس هنوز تازگی داشته و نیاز به موشکافی و تحقیق بیشتری دارد.
کد خبر: ۲۵۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ - 19September 2017
دوران دفاع مقدس نیاز به موشکافی و تحقیق بیشتر داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سرهنگ «اميرعباس آسمند» ظهر امروز (سه‌شنبه) در همایش «پیشکسوتان جهاد و مقاومت» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تقارن این هفته با ایام محرم اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم همه ما بتوانیم در این هفته به حماسه‌آفرینان دفاع مقدس و یادگاران آن دوران ادای دین کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس هنوز تازگی داشته و نیاز به موشکافی و تحقیق بیشتری دارد، افزود: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با توجه به رسالتی که دارد به طرق مختلف سعی در ثبت و ضبط ارزش‌های دفاع مقدس دارد تا چراغ راهی برای نسل‌های آینده باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کسانی که در دفاع مقدس شرکت کردند مانند سرداران و پیام‌رسانان کربلا ترکیبی از بصیرت، پاکی، اخلاق و فداکاری را از خود به نمایش گذاشتند.

آسمند عنوان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس مطابق عملکرد، تجارب و رفتار مجاهدانه‌ای که در طول دوران دفاع مقدس داشتند نقش ماندگاری را در آن دوران برای ما رقم زدند که نیاز است این نقش تجزیه و تحلیل و حفظ شده و به دست آیندگان برسد.

وی با بیان اینکه ما معتقد هستیم که پیشکسوتان ما رهرو می‌خواهند و باید افرادی وجود داشته باشند که راه آنها را ادامه دهند، اضافه کرد: این که امروز جوانان ما در حال مبارزه با تکفیری‌ها هستند نشان دهنده این است که ما توانسته‌ایم نقش خود را در مقابل این نسل به خوبی انجام دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به رسالت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در ثبت و ضبط وقایع جنگ اشاره داشت و خطاب به پیشکسوتان جهاد و مقاومت گفت: از شما انتظار داریم که در انجام این رسالت خطیر دست ما را بگیرید تا بتوانیم تجارب شما را پیاده‌سازی کرده و به نسل جوان برسانیم تا چراغ راهی برای آنها باشد.

سرهنگ آسمند با بیان اینکه ثبت خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان یک پشتوانه علمی برای تکمیل اسناد موجود انجام شده و همچنان ادامه دارد، افزود: در گذشته بیشتر به نقش احساسی و عاطفی رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداخته شده و نیاز است سایر جنبه‌های جنگ نیز به درستی تجزیه و تحلیل شود.

وی از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: در این دانشنامه همه مراحل جنگ از پشتیبانی تا خط مقدم به صورت روزشمار ثبت و ضبط می‌شود.

سرهنگ آسمند با بیان اینکه تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس نیازمند همکاری همه پیشکسوتان این عرصه است، عنوان کرد: در این راستا، ارتباط بین پیشکسوتان دفاع مقدس و نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان و دیگران فعالان این حوزه را تسهیل می‌کنیم تا آنچه که تاکنون توسط پیشکسوتان بیان نشده ثبت و ضبط شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در همه استان‌های کشور راه‌اندازی شده است، گفت: زمین موردنیاز برای احداث این مرکز در استان ما نیز در اختیار بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قرار گرفته و طراحی‌های اولیه در حال انجام است.

آسمند با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند به عنوان یک ذخیره و معدن اصلی برای تولید مواد خام مربوط به دفاع مقدس باشد، عنوان کرد: برای احداث این مرکز نیازمند اعتبار هستیم و امیدواریم مدیریت جدید استان برای تأمین اعتبار این پروژه تدبیری بیندیشد.

وی بیان داشت: از پیشکسوتان دفاع مقدس می‌خواهیم احداث مرکز فرهنگی را مطالبه کرده و ما نیز پیگیری‌های لازم برای احداث این مرکز را در سطح استانی و ملی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار