مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان:

دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: دفاع مقدس برای مردم و رزمندگان ما برگرفته از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) بود که این فرهنگ باید توسط رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس ترویج پیدا کند.
کد خبر: ۲۵۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ - 19September 2017

مسئولان استانی به وعده‌های خود برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس عمل کنندبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، «سردار مجتبی شیروانیان» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان پیرامون مقارن بودن ایام محرم با هفته دفاع مقدس و وجود این جریان تا 5 سال آینده اظهار داشت: این نمایشگاه بهترین مصداق و تلفیق از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس است که همگی باید زینب‌وار آن را دنبال کنیم، به ویژه رسانه‌ها که موفقیت را برای ما به ارمغان آوردند.

وی افزود: دفاع مقدس برای مردم و رزمندگان ما برگرفته از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) بود که این فرهنگ باید توسط رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس ترویج پیدا کند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان تصریح کرد: نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس تا پای شهادت و اسارت و جانبازی رفتند و نقش‌آفرینی کردند و خانواده های شهدا رسالت خود را با تقدیم عزیزانشان انجام دادند و امروز بر همه ما واجب است تا ارزش های آنان را حفظ و منتقل کنیم.

وی افزود: آرمان های امام راحل که باعث شکل گیری انقلاب شد و در همه جهان اسلام توسعه یافت مسئولیت ما را دوچندان کرده است.

سردار شیروانیان با اشاره به آنکه شعار امسال برگرفته از بیان رهبر است که فرمودند من انقلابیم چون تنها روحیه انقلابی قادر به ترویج این فرهنگ است، اظهار داشت:  امسال برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز جمعه با مسئولیت ارتش است و که شروع این هفته با این رژه است؛ همچنین نمایشگاه هفته دفاع مقدس با همکاری سپاه استان در مرکز و نقاط مختلف شهر با همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در کنار سایر فعالیت ها نمایشگاه اصلی هفته دفاع مقدس در میدان امام (ره) با رویکرد نرم‌افزاری و فرهنگ عاشورایی برگزار خواهد شد که به دلیل محدودیت‌های جنگ‌افزارها در محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس برقرار است همچنین نمایشگاه نرم افزاری و سلاح های سبک در میدان امام برپا خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان تصریح کرد:برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم ک به دلیل تراکم از قبل از هفته دفاع مقدس و بعد از آن هم ادامه خواهد شد. 

وی افزود: برنامه ها صورت گرفته تا در مراسم عزاداری هیات های مذهبی و حسینیه ها موضوع روایتگری را داشته باشیم و راویان با هماهنگی هیات‌ها درحین برگزاری مراسم عزاداری روایتگری بپردازند. 

سردار شیروانیان با اشاره به آنکه همه تهاجم های فرهنگی دشمنان این روزها علیه ما است، اظهار داشت: ما تنها با عراق نمی‌جنگیدیم همچنان که خباثت عربستان ادامه دارد گویا دفاع مقدس به پایان نرسیده است.

وی افزود: در سالهای جنگ عراق به ظاهر با ما می جنگید اما در واقع 70 کشور بودند که با ما می جنگیدند چرا که عراق را پشتیبانی و تجهیز می کردند که با یاری شهدا و مردم از این جنگ سرافراز بیرون آمدیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان تصریح کرد: امروز وظیفه دیگران است که از مقام این عزیزان تجلیل کنند؛ هنوز دولت ها و مردمان دیگری در کشورهای دیگر هستند که از رزمندگان خود تجلیل می‌کنند اما در کشورها ما علی‌رغم همه فعالیت های صورت گرفته در این زمینه همچنان کم‌لطفی‌هایی را شاهدیم که به عنوان نمونه می‌توانیم به نیمه کاره بودن مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره کنیم.

سردار شیروانیان با اشاره به آنکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید در همان سالهای 70 به پایان می رسید، اظهار داشت: در سال 93 قول ها و برنامه‌ریزی‌هایی مطرح شد که یک سوم از آن نیز در خصوص دفاع مقدس عملی نشده است چرا که عمده بودجه باید از طرف استان پرداخت شود که دولت نیز آن را در نظر گرفته است اما هیچ کدام از آنها تاکنون پرداخت و محقق نشده است. 

وی افزود: امیدواریم در سال آینده فاز اول این مجموعه به بهره‌برداری برسد و شاهد کمک‌های هرچه بیشتر از سوی مسئولان استانی باشیم.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان تصریح کرد: رسانه ها باید به عنوان مطالبه‌گر حق مردم عمل کنند چرا که تنها جانبازان بالای 70 درصد در رسانه ها مطرح شدند و کسی از راز دل جانبازان زیر 70 درصد اطلاعی ندارد.

وی افزود: در استان هایی چون همدان که از اصفهان کوچکتر است، در کرمان که مرکز فرهنگی آن آن 20 سال قبل توسط سردار سلیمانی بهره‌برداری شد و در یزد که زمانی یگانش تحت امر استان اصفهان بود شاهد فعالیت‌های شایسته ای به دلیل همکاری استانداری این استان ها با آنها هستیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان تصریح کرد: دیگر برنامه‌های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس از روز گذشته آغاز شده همچنین اختتامیه جشنواره تئاتر «پلاک» را با 10 نمایش خیابانی، 6 نمایش صحنه‌ای و سه اثر نمایشنامه‌خوانی پیش رو داریم که نخستین دوره خود را در شاهین‌شهر سپری کرد.

وی پیرامون برنامه های ارتش در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در هفتم مهرماه ویژه برنامه فرماندهان، حضور در دسته‌های عزاداری در آخرین جمعه هفته دفاع مقدس در نماز جمعه‌های سراسر استان و  ارائه دو  واحد درسی در دانشگاه سراسر کشور به صورت اختیاری که  توسط اساتید و پیشکسوتان ارائه می‌شود از جمله فعالیت های ویژه هفته دفاع مقدس ارتش است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار