روزنامه آمریکایی گزارش داد؛

«نتانیاهو» در 2موضوع برجام و فلسطین، به خواسته‌اش از «ترامپ» نرسید

یک رسانه آمریکایی درباره دیدار «دونالد ترامپ» و «بنیامین نتانیاهو» نوشته که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در 2موضوع برجام و مذاکرات سازش با فلسطین، به خواسته‌‌اش نرسید.
کد خبر: ۲۵۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ - 19September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در حالی که یک روز از دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل نگذشته، رسانه آمریکایی در گزارشی تاکید کرده که «بنیامین نتانیاهو» به آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا در قبال برجام و همچنین مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان می‌خواسته، نرسیده است.

دیدار بنیامین نتانیاهو با دونالد ترامپ در نیویورک، دوشنبه شب برگزار شد و طبق انتظارها دو طرف در این دیدار درباره مسائلی از قبیل ایران صحبت کردند.

 حال، لس آنجلس تایمز گزارشی با این عنوان منتشر کرده است: «نتانیاهو خواهان عقب راندن توافق هسته‌ای ایران است اما آیا او آنچه خواهانش است را به دست خواهد آورد».

خلاصه‌ای از گزارش این روزنامه آمریکایی را بخوانید:

«منابع اسرائیلی گفتند که نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو با نگاه به سیاست داخلی اسرائیل، این هفته با این امید به نیویورک سفر کرد که با قول رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه او برای "لغو" توافق هسته‌ای ایران تلاش خواهد کرد، به خانه(اسرائیل) برگردد.

نتانیاهو همچنین امید داشت که از موضوع مذاکرات صلح با فلسطینیان اجتناب شود اما به نظر می‌رسید که رهبران اسرائیلی و آمریکایی(نتانیاهو و ترامپ) روز دوشنبه در نیویورک با دستورکارهای متفاوتی به دیدار هم آمدند؛ دیداری که در سال جاری برای سومین بار انجام شد.

نتانیاهو مخالف آشتی ناپذیر توافق(برجام) است و قطعا ترامپ هم موافق آن نیست و او در مقام نامزد انتخابات ریاست جمهوری آن را "توافقی وحشتناک" خواند.

اما حتی آمریکا هم قرار باشد از توافق خارج شود، هرگونه ایجاد تغییر در وضع موجود به توافق دیگر 5 امضا کننده توافق یعنی چین، روسیه، آلمان، فرانسه و بریتانیا نیاز خواهد داشت.

روز دوشنبه به نظر می‌رسید که ترامپ مشتاق به تغییر دادن موضوع(از برجام به موضوعی دیگر) باشد. او در حضور کوتاه مدت رسانه‌ها قبل از دیدار خصوصی‌اش با نتانیاهو که یک ساعت به طول انجامید، گفت که "ما قصد داریم درباره صلح بین اسرائیل و فلسطینیان صحبت کنیم؛ صلحی که یک دستاورد خارق‌العاده خواهد بود".

روزنامه هاآرتص از نیویورک گزارش داد که "نتانیاهو و ستاد کارکنانش در روزهای اخیر اصرار داشته‌اند که تمرکز ملاقاتش با ترامپ روی ایران خواهد بود و او(نتانیاهو) از اظهارات رئیس‌جمهور(ترامپ) قدری شگفت‌زده به نظر می‎رسید".

رون بن ییشای تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در پایگاه یدیعوت آحارونوت نوشت که "در شرایط کنونی، قطعا هیچ شانسی برای اینکه توافق هسته‌ای با ایران لغو شود، وجود ندارد و هیچ شانس و فرصتی وجود ندارد که آمریکا از توافق خارج شود. دلیل ساده‌ای برای این موضوع وجود دارد و آن اینکه، هیچ یک از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی که این توافق را امضا کردند، علاقه و منفعتی در قبال نقض کردن آن ندارند".

ترامپ (در دیدار با نتانیاهو) گفت که "خیلی زود" پاسخی درباره (توافق هسته‌ای) ایران خواهد داشت».

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار