در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

دردهایی از جنس ایثار/ لزوم تلاش مسئولان برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان نیروهای مسلح

نمایندگان پیشکسوتان و بازنشستگان نیروهای مسلح استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت این استان به بیان دردها و مشکلات‌شان پرداختند و از عدم توجه مسئولان به مشکلات معیشتی خود گلایه کردند.
کد خبر: ۲۵۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ - 20September 2017

همه ناگفته‌های پیشکسوتان جهاد و مقاومت کهگیلویه و بویراحمد/ دردهایی از جنس ایثاربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سرهنگ رهبری رئیس کانون بازنشستگان ناجای استان کهگیلویه و بویراحمد در «همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت» استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: متاسفانه کسانی که باید در این همایش حضور داشته باشند و مشکلات ما را از نزدیک بشنوند، نه‌تنها در این جلسه، بلکه در جلسات مشابه هم حضور ندارند.

وی افزود: امیدواریم روزی برسد که مسئولان ما بدون اینکه از آنها دعوت شود، خودشان در چنین جلساتی حضور یافته و مشکلات را بشنوند.

رئیس کانون بازنشستگان ناجا استان کهگیلویه و بویراحمد به مظلومیت کارکنان نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: زمانی که در سرمای 10 درجه زیر صفر شهر یاسوج مردم با خیال راحت در کنار بخاری به استراحت مشغول هستند، در آن لحظه کارکنان نیروی انتظامی در حال گشت و تأمین امنیت شهر هستند.

سرهنگ رهبری افزود: اما فردای آن شب اگر نیروی انتظامی با فرد مخل امنیت برخورد کرد و متخلف در حین عملیات لیز خورد، انتقاد می‌کنند که چرا دنبالش کردید و تا مامور پلیس بخواهد برای قاضی جریان را اثبات کند از خدمت دلسرد می‌شود.

وی به مشکلات بازنشستگان نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بازنشستگان نیروی انتظامی در بحث به‌کارگیری فرزندان بازنشستگان نیروهای مسلح هیچ سهمی ندارند.

رئیس کانون بازنشستگان ناجای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بازنشسته نیروی انتظامی در سن 80 یا 90 سالگی به دلیل مشکلات مالی به هندوانه فروشی در بازار رو می‌آورد و همان کسانی که روزی از او می‌ترسیدند به ریشش می‌خندند.

سرهنگ رهبری در ادامه با بیان اینکه تبعیت از ولایت فقیه وجه مشترک وصایای همه شهداست، گفت: ما بازنشستگان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس باید نخستین کسانی باشیم که به وصایای شهدا عمل کنیم؛ زیرا از نزدیک با آنها آشنا بوده و یقین داریم که شهدا چون لیاقت شهادت داشتند از میان ما رفتند.

وی تأکید کرد: نباید مانند آنهایی باشیم که مدعی هستند دوران دفاع مقدس را فرماندهی کرده‌اند و حالا وقتی بحث داعش پیش می‌آید علیه رزمندگان ما در خارج از مرزها شعار می‌دهند و می‌گویند «نه غزه، نه لبنان».

رئیس کانون بازنشستگان ناجای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آثار ما در دوران دفاع مقدس تنها مربوط به یک عملیات مانند پد خندق نبود، بلکه جنگ ما هشت سال به طول انجامید و عملیات‌های متعدد و موفقیت‌آمیزی مانند والفجر 8 و کربلای 10 را داشتیم که نیاز به واکاوی بیشتر و ثبت و ضبط دارد.

سرهنگ رهبری با بیان اینکه عملیات‌هایی مانند والفجر 8 و کربلای 10 به فراموشی سپرده شده است، عنوان کرد: در کتاب‌های مربوط به دوران دفاع مقدس برخی واقعیت‌های جنگ گفته نشده است که امیدواریم به این موضوع توجه بیشتری شود.

بازنشستگان نیروهای مسلح مشکلات معیشتی دارند

در ادامه «ویسی‌پور» نماینده کانون بازنشستگان سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور واژگان بسیار بزرگ و ارزشمندی برای پیشکسوتان آن دوران است، گفت: این هفته یادآور ایثارگری‌ها، رشادت‌ها، شهادت‌طلبی و شجاعت رادمردانی است که جان خود را در طبق اخلاق نهاده و تقدیم دوست کردند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی در یک شرایط نابرابر رخ داد، افزود: علی‌رغم اینکه حکومت نوپای جمهوری اسلامی ایران هیچگونه آمادگی برای پذیرش جنگ نداشت، اما ملت مسلمان ایران با همراهی رزمندگان در جبهه‌های نبرد علاوه بر اینکه نگذاشتند وجبی از خاک کشور در تصرف دشمن بماند، دشمن را تا عمق خاک خود عقب راندند.

نماینده کانون بازنشستگان سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیشکسوتان امروز همان جوانان و رزمندگان شجاع دیروز هستند که امروز با چهره‌ متعالی‌تری حضور دارند، گفت: دیروز در صحنه نبرد به دفاع از انقلاب، اسلام و تمامیت ارضی کشور می‌اندیشیدیم و امروز به مدد آن ایثارگری‌ها، حکومت جمهوری اسلامی ایران پایدار شده است.

ویسی‌پور با بیان اینکه امروز ایثارگران و پیشکسوتان جهاد و مقاومت با مشکلاتی مواجه هستند، ابراز کرد: اگر ایثارگری کردیم به واسطه این نبود که امروز از نظر معیشتی سهم‌خواهی کنیم و اگر چیزی می‌گوییم به واسطه حقوق شهروندی است که برای ما ایجاد شده بود، داشتیم و در آینده نیز خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در بحث معیشت هجمه‌های زیادی به نیروهای مسلح وارد می‌شود، اما واقعیت چیز دیگری است نیروهای مسلح و بازنشستگان از نظر معیشت مشکل دارند و اگر به آنها فرصت داده شود و زبان باز کنند حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما همانگونه که در دوران دفاع مقدس از خود ایثار نشان دادند امروز نیز همانگونه است و تلاش می‌کنند که با وضع موجود بسازند.

نماینده کانون بازنشستگان سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: پژوهش‌های زیادی پیرامون وضعیت معیشت نیروهای مسلح انجام گرفت که منتج به یک دستور از سوی مقام معظم رهبری شد و ایشان دستور دادند ستاد کل نیروهای مسلح برای حل این مشکلات فکری کند.

ویسی‌پور پایین بودن حقوق و مزایای بازنشستگان نیروهای مسلح نسبت به هزینه‌های زندگی، نرخ تورم و شاغلین ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، کمبود پرداخت وام و تسهیلات مورد نیاز، اختصاص ناچیز کالابرگ، کمبود مسکن و پایین بودن حقوق عائله‌مندی نسبت به نرخ تورم را از مهم‌ترین مشکلات بازنشستگان نیروهای مسلح عنوان کرد.

وی ادامه داد: شکاف و اختلاف در پرداخت پاداش پایان خدمت نیروهای مسلح با سایر دستگاه‌ها، شکاف و اختلاف حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح با حقوق بازنشستگان سایر دستگاه‌ها، عدم استفاده از تجارب و تخصص بازنشستگان نیروهای مسلح در امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و فعالیت در شغل‌هایی که در شأن و منزلت بازنشستگان نیروهای مسلح نیست از دیگر مشکلات این قشر است.

نماینده کانون بازنشستگان سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نارسا بودن امکانات بهداشتی و درمانی بازنشستگان نیروهای مسلح و کمبود امکانات سیاحتی و زیارتی را از دیگر مشکلات عنوان و ابراز کرد: امیدواریم برای حل مشکلات ما چاره‌ای اندیشیده شود.

اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مهم‌ترین خواسته بازنشستگان نیروهای مسلح

«رنجبر» نماینده کانون بازنشستگان ارتش کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان برخی مشکلات، گفت: مهم‌ترین خواسته ما اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان‌سازی حقوق است.

در ادامه مشاور رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت با بیان اینکه ترویج روحیه جهادی در جامعه وظیفه همه ما پیشکسوتان دوران دفاع مقدس است، گفت: هفته دفاع مقدس امسال مصادف با ایام محرم است و ما باید برای تببین اهمیت واقعه عاشورا در جنگ هشت ساله ایران تلاش بیشتری انجام دهیم.

فدایی افزود: در تمام وصیتنامه‌های شهدای ما از یک تا چهار بار نام مقدس امام حسین‌ (ع) و زینب کبری (س) آورده شده که این موضوع اهمیت واقعه عاشورا در ایثارگری‌های رزمندگان ما را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری باید عاشورایی باشیم تا زمینه‌های ظهور فراهم شود، گفت: هجمه دشمن سنگین است و هنوز محرم شروع نشده هجمه‌ها علیه محرم آغاز شده بنابراین شما پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به عنوان رادمردان جنگ سخت باید جنگ نرم را نیز دریابید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار