اجرای 20 تئاتر برتر به مناسبت هفته دفاع مقدس در اصفهان

جشنواره تئاتر دفاع مقدس «پلاک» در حالی به کار خود پایان داد که 20 اثر برگزیده این جشنواره به مناسبت هفته دفاع مقدس در اصفهان به روی صحنه خواهند رفت.
کد خبر: ۲۵۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ - 20September 2017
اجرای 20 تئاتر برتر به مناسبت هفته دفاع مقدس در اصفهانبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، «جواد ایزدوست» مدیر هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اصفهان پیرامون برگزاری نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس تحت عنوان «پلاک» اظهار داشت: این جشنواره در شاهین‌شهر به همت سپاه ناحیه شاهین‌شهر، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، شهرداری شاهین‌شهر، شورای شهر شاهین‌شهر و سایر ارگان‌های اثرگذار شهری برگزار شد.

وی افزود: از 25 مرداد ماه فراخوان جشنواره به اطلاع هنرمندان تئاتر رسید و تا 15 شهریور ماه مهلت دریافت آثار بود سپس از تاریخ 17 تا 19 شهریور ماه توسط 5 نفر از هنرمندان تئاتر اصفهان و شاهین شهر نمایش‌ها در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای بازبینی و تعداد 10 اثر نمایش خیابانی، 6 اثر نمایش صحنه‌ای و 3 نمایشنامه خوانی انتخاب و به جشنواره راه یافتند.

مدیر هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان تصریح کرد: این جشنواره از تاریخ 25 تا 27 شهریور ماه در شاهین‌شهر برگزار شد.

وی افزود: عبدالحی شماسی، صمد چینی‌فروشان، علی‌اصغر راسخ راد داوران جشنواره از تهران دعوت شده بودند و از میان نمایش‌های اجرا شده منتخبین را معرفی کردند.

ایزدوست با بیان اینکه اساتید و داوران به عنوان پشتوانه حمایتی از سوی سازمان امور سینما دفاع مقدس و انجمن تئاتر انقلاب دعوت شده بودند، اظهار داشت: این جشنواره پس از 3 روز در شاهین‌شهر با حضور سردار شیروانیان و سایر مسئولان شهری به کار خود پایان داد.

وی پیرامون استقبال مردم از تئاترهای دفاع مقدس گفت: استقبال مردم به ویژه از نمایش‌های خیابانی که در سه مکان اصلی شاهین‌شهر اجرا شد بسیار خوب بود و مخاطبان خاص نیز از اجراهای صحنه‌ای استقبال قابل توجهی کردند.

مدیر هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان خاطرنشان کرد: قصد داریم برای سال آینده با برنامهریزی بهتر و حمایت بیشتر دستگاه‌های دولتی و خصوصی دومین جشنواره دفاع مقدس را از قالب استانی خارج کرده و به سطح منطقه‌ای رسانده و در سال‌های آتی این جشنواره را در سطح ملی ببینیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها