اهدای لوح زرین صدا و سیمای مرکز خوزستان به مادر شهید «علی هاشمی»

طی مراسمی لوح برتر مرکز صدا و سیمای خوزستان به خانواده سردار شهید «علی هاشمی» اهدا شد.
کد خبر: ۲۵۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ - 23September 2017

اهدا لوح زرین صداوسیمای مرکز خوزستان به مادر سردار شهید « علی هاشمی »به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خوزستان، طی مراسمی که در صدا و سیمای مرکز خوزستان برگزار شد، لوح برتر مرکز صدا و سیمای خوزستان به خانوادهی سردار شهید «علی هاشمی» اهدا شد.

در این مراسم که جمع کثیری از مسئولین لشکری و کشوری حضور داشتند ضمن تجلیل از عوامل سریال زیباشهر، لوح زرین صدا و سیمای مرکز خوزستان که چندی پیش در جشنواره مراکز استانی کشور به این استان اختصاص یافته بود به مادر و همسر سردار هور شهید «علی هاشمی» اهدا شد.

در این مراسم استاندار خوزستان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان حضور داشتند.

علی هاشمی در چهارم تیرماه 1367 به دنبال تهاجم سراسری عراق به جزیره مجنون و پس از اطمینان از تخلیه جزیره، به هنگام ترک مقر فرماندهی سپاه ششم نیروی زمینی، به همراه علی‌اصغر گرجی‌زاده (فرمانده سپاه ششم نیروی زمینی سپاه) هدف موشک‌های بالگرد‌های عراقی قرار گرفت و به شهادت رسید.

با توجه به مجروح شدن و اسارت گرجی‌زاده، تا مدت‌ها تصور می‌شد هاشمی در عراق اسیر است اما پیکر مطهر وی در سال 1389 بعد از 22 سال کشف شد و طی مراسمی در اهواز به خاک سپرده شد.

از شهید علی هاشمی به عنوان مغز متفکر عملیات خیبر یاد شده است. عملیات خیبر طی 11 ماه کار شناسایی در هور توسط  شهید هاشمی انجام شد.

او به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی نقش مهمی در جنگ ایران و عراق داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار