حجت‌الاسلام حسینی مطرح کرد؛

برگزاری یادواره چله کوچ چلچله ویژه اربعین شهید حججی/ رونمایی از کتاب «جون خادم المهدی»

مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت:‌ یادواره ادبی چله کوچ چلچله ویژه گرامی‌داشت اربعین شهید مدافع حرم محسن حججی فردا پنجشنبه 30 شهریورماه در مؤسسه فرهنگی شهدای هفتم تیرماه (سرچشمه) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 20September 2017
شهید حججی به یک حماسه‌ساز بین‌المللی تبدیل شد/ کتاب «جون خادم المهدی» رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «یادواره ادبی چله کوچ چلچله» ویژه گرامی‌داشت اربعین شهید مدافع حرم، محسن حججی با حضور حجت الاسلام سید عبدالله حسینی مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و دبیر این یادواره و جمعی از اصحاب رسانه در مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.
 
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالله حسینی دبیر یادواره چله کوچ چلچله با بیان اینکه رازی در شهادت شهید محسن حججی وجود داشت، اظهار داشت: سوریه امروز محل تلاقی حق و باطل است و جمهوری اسلامی ایران برای حفظ حریم اهل بیت علیهم‌السلام شهدای بزرگواری را تقدیم جهان اسلام کرده است.
 
مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه دست خدا در کار بود که شهادت شهید حججی برجسته و عظمت ایشان به رخ جهانیان کشیده شود، گفت: شهید محسن حججی هم زیبا زندگی کرد، هم زیبا جنگید و هم زیبا شهید شد. تنها خواسته وی از امام رضا (ع) و سایر ائمه اطهار علیهم السلام شهادت بود.
 
وی افزود: همانطور که این شهید با اقداماتی که قبل از شهادت انجام داده بود، توانست خود را در دل هم وطنمان جای دهد، در جبهه مقاومت هم مطرح شد؛ تا جایی که وی به چگوارای جهان تبدیل و افتخار بین المللی شده است که عکس وی را بر لباس‌ها چاپ و بر تن می‌کنند.
 
دبیر یادواره چله کوچ چلچله در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد شهید حججی که فرمودند «حججی حجتی در برابر همگان شد»، تصریح کرد: حماسه ای که خانواده این شهید بعد از شهادتش از خود نشان دادند، صلابتی که در چهره شهید هنگام اسارت نمایان بود و شهادت حسین‌گونه‌اش دست به دست هم داد تا چهره وی به حماسه‌ساز بین‌المللی تبدیل شود و روحیه رزمندگان اسلام را تقویت کند.
 
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: شهید حججی وظیفه خود را انجام داد؛ ما هم به نوبه خود باید وظیفه خود را انجام دهیم. هر مطلبی که خبرنگاران در مورد شهید حججی می‌نویسند، گلوله ای بر قلب تروریست‌های داعش خواهد بود.
 
وی در تشریح برنامه‌های یادواره چله کوچ چلچله گفت: مراسمی جهت گرامی‌داشت شهید محسن حججی روز یکشنبه 26 شهریورماه در شبستان حرم حضرت معصومه (س) به همت حوزه علمیه قم و با مشارکت همه نهادهای انقلابی و مردم‌نهاد برگزار شد که این مراسم مورد استقبال باشکوه مردم قم قرار گرفت.

مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: یادواره چله کوچ چلچله در آستانه اربعین شهید محسن حجی نیز فردا پنج‌شنبه 30 شهریورماه با همکاری حوزه علمیه تهران، مجمع جهانی تقریب مذاهب، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مؤسسه فرهنگی سرچشمه و مؤسسه فرهنگی کساء و حوزه هنری برگزار می‌شود که در این یادواره علما و شخصیت‌هایی از اهل سنت حضور خواهند داشت و همچنین یکی از علمای اهل سنت در این مراسم سخنرانی می‌کند و یکی از شاعران اهل سنت نیز شعرخوانی در خصوص این شهید خواهد داشت.

وی گفت: هشت نفر از شاعرانی که بهترین شعر را در وصف شهادت محسن حججی سروده‌اند، در این مراسم شعر خود را خواهند خواند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه سخنران افتتاحیه این مراسم آیت‌الله رشاد رئیس حوزه‌های علمیه تهران و سخنران اختتامیه آن آیت‌الله محسن اراکی خواهند بود، تصریح کرد: کتاب «جون خادم المهدی(عج)» که نامش از اتیکتی که خانم شهید حججی هنگامی که وی را راهی دفاع از حریم اهل بیت می‌کرد به سینه‌اش دوخته بود، گرفته شده و توسط مؤسسه فرهنگی کساء تهیه و روی جلد آن به اهتمام شهید محسن حججی نوشته شده است، رونمایی خواهد شد.

وی افزود: میلاد هارونی دو سرود برای شهید حججی آماده کرده است که در این مراسم به صورت زنده اجرا خواهد شد. مرتضی نداف هنرمند کشورمان نیز با سوخته‌نگاری روی چوب، تابلویی را از زمان شهادت شهید محسن حججی آغاز کرده است که فردا در این مراسم از این اثر هنری رونمایی می‌شود و قرار است این تابلو در موزه نیاوران نگهداری شود.

مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: حوزه هنری تهران نیز کارگاهی گرافیکی در خصوص شهید حججی ایجاد کرده بود که در آن 40 اثر هنری خلق شده است. نمایشگاهی از این آثار در محل برگزاری یادواره «چله کوچ چلچله» برگزار می‌‍‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مراسم که فردا از ساعت 18 تا 18 در مؤسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار می‌شود، نماهنگی به مناسبت سپری شدن 40 روز از کوچ شهید محسن ححجی پخش خواهد شد و قرار است از خانواده شهید محسن حججی در این مراسم نیز تجلیل به عمل آید. 
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها