شمخانی:

اظهارات ترامپ ناشی از درک ضعیف او از توافق‌های بین‌المللی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به سخنان ترامپ گفت: این اظهارات ناشی از درک ضعیف رئیس‌جمهور آمریکا از توافق‌های بین‌المللی است و از نگاه جامعه جهانی بی‌اهمیت تلقی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ - 20September 2017

اظهارات ترامپ ناشی از درک ضعیف او از توافق‌های بین‌المللی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مواضع اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، این اظهارات را نمایانگر روحیه جنگ‌طلبانه، خصمانه و ضد صلح آنان دانست.

وی با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه برجام قراردادی برای سرپوش گذاشتن در ساخت سلاح هسته‌ای ایران است و یکی از بدترین قراردادهای آمریکا بوده است، اظهار داشت: این اظهارات ناشی از درک ضعیف رئیس‌جمهور آمریکا از توافقات بین‌المللی و مبانی حقوقی آن بوده و از نگاه جامعه جهانی بی اهمیت تلقی می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا هنوز از فضای انتخاباتی این کشور و استفاده از حملات لفظی به رقبا برای جلب آرا خارج نشده و لازم است مشاوران وی به او یادآوری کنند که رفتارهای تبلیغاتی و نمایشی تاثیری در تغییر اراده و رفتار کشورها ندارد.

شمخانی با تاکید بر عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی برای استیفای کامل حقوق مشروع و قانونی خود و عدم تاثیرپذیری از هیاهوهای هالیوودی افزود: هیچ یک از طرفهای امضاءکننده برجام حق ندارند از سازوکارهای پذیرفته شده در این توافقنامه بین‌المللی با طرح بهانه‌های واهی و غیرحقوقی سرباز زنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 7 نوبت پس از برجام پایبندی کامل ایران به تعهداتش و ماهیت و روند صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای کشور ما را تایید کرده است و هرگونه فضاسازی رسانه ای طرف مقابل و اتهام‌زنی واهی که با هدف عملیات روانی صورت می‌گیرد، فاقد ارزش و اعتبار است.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: رویکرد آمریکا در قبال برجام به معنای تمسخر مسیر مذاکره و عدم پایبندی این کشور به قواعد دیپلماسی بوده و پیامی به جز بی اعتبارسازی مجامع بین‌المللی به جهان منتقل نمی‌کند.

وی با تقبیح رویکرد ساده‌لوحانه و تلاش نافرجام رییس جمهور آمریکا که با طرح موضوعات غیر واقعی بدنبال تاثیرگذاری مخرب برجامعه ایران است افزود: مردم مسلمان، انقلابی و سلحشور ایران اسلامی با درک واقعی از تهدیدات و منافع ملی کشور در جریان انتخابات‌ متعدد اعتقاد، حمایت و علاقه خود به نظام جمهوری اسلامی ایران را درفرایندی آزاد و مشارکت جویانه در معرض نگاه جهانیان قرار داده‌اند و بهتر است رئیس‌جمهور آمریکا به جای این‌گونه اظهارات، فکری برای جلوگیری از نزول تصاعدی جایگاه خود نزد افکار عمومی آمریکا و جامعه جهانی کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا مدعی نقش ایران در توسعه جنگ در یمن شده است، تصریح کرد: در حالی که رژیم سعودی با حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا ضمن بمباران گسترده مردم بی دفاع و فقیر یمن و بکارگیری سلاح‌های ممنوعه و بمب‌های خوشه‌ای، مجموعه زیرساخت‌های حیاتی این کشور را از بین برده و موجب شکل‌گیری فاجعه انسانی در یمن شده است، رئیس‌جمهور آمریکا برای انحراف اذهان عمومی سیاست فرار به جلو را اتخاذ کرده وبه خیال‌پردازی‌های غیر واقعی ادامه می‌دهد.  

شمخانی خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک متقن و اعترافات مهم برخی عناصر دستگیر شده مرتبط با رئیس‌جمهور مستعفی یمن نشان‌دهنده همکاری گسترده آمریکا با القاعده در یمن و استفاده ابزاری این کشور از تروریسم برای سرکوب مردم انقلابی و مظلوم یمن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها گناه مردم یمن را دموکراسی خواهی و حق تعیین سرنوشت دانست و رفتار آمریکا و دخالت نظامی آنها را سرکوب حق طبیعی مردم و نسل کشی توصیف کرد.

وی رئیس‌جمهوری آمریکا را فردی دروغگو و حامی گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه معرفی و تاکید کرد: ترامپ، اوباما را ایجادکننده داعش می‌دانست؛ اما طی ماه‌های اخیر و با دستور او نظامیان این کشور بارها نیروهای تروریست در محاصره را فراری داده و آن‌ها را در پوشش‌های مختلف از مرز کشورها جابجا کرده‌اند.

شمخانی همچنین در واکنش به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی که هرساله در قالب نمایش‌های کودکانه ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به موج گسترده نفرت و انزجار مردم جهان از این رژیم و  شخص وی که قاتل زنان و کودکان فلسطینی است، بطور قطع پنگوئن‌های قطب جنوب هم حاضر نخواهند شد ننگ طرفداری از این رژیم کودک‌کش را بپذیرند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار