مسئول کمیته فرهنگی موسسه مسجدسازان الزهرا (س) عنوان کرد؛

اجرای طرح اعزام مبلغان ویژه برای فعالیت در مناطق محروم اهل سنت

مسئول کمیته فرهنگی موسسه مسجدسازان الزهرا (س) گفت: با توجه به ضرورت کار در مناطق محروم و ساخت مساجد در روستاهای اهل تسنن، مبلغان با فراگیری آموزش‌های ویژه به این مناطق اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ - 20September 2017
طرح اعزام مبلغان ویژه برای فعالیت در مناطق محروم اهل تسنن اجرا می‌شودبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «سید محمدمهدی واعظ» مسئول کمیته فرهنگی موسسه خیریه فرهنگی مسجدسازان الزهرا(س) پیش از ظهر امروز در نشست خبری موسسه خیریه فرهنگی مسجدسازان الزهرا (س) با اصحاب رسانه اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه اعزام مبلغ به مناطق محروم را دارند اما به خاطر حجم کاری بالا یا عدم شناسایی فعالیت خوبی ندارند.

وی افزود: ابتدا آنها شناسایی خود را انجام داده و ما نیز در راستای فعالیتهای کمیته فرهنگی خود در ماههای تبلیغی با همیاری مردم روستا و جمع‌آوری نظرات آنها مبلغان را به روستا اعزام میکنیم.

مسئول کمیته فرهنگی موسسه خیریه فرهنگی مسجدسازان الزهرا (س) با اشاره به طرحهای تبلیغی مناطق محروم گفت: «طرح هجرت» باید با حوزه هماهنگی شود و در حال پیگیری هستیم که در مناطق روحانی به صورت مستمر مستقر شود و برخی روحانیون در مناطق به چندین روستای اطراف نیز سرکشی داشته و فعالیت کنند.

وی افزود: طرح دیگر این است که از هر روستا دو نفر از جوانان آموزش احکام و نماز و ... ببینند و به عنوان نماینده موسسه در روستا فعالیت کنند و در زمانهای تبلیغی نیز روحانیون اعزام شوند.

واعظ با بیان اینکه مسجد پایگاه دینی و اجتماعی مومن است، تصریح کرد: برای تحقق این امر پایگاههای اجتماعی در قالب مسجد ایجاد شد تا نیازهای مختلف مردم رفع شود و این امر از زمان پیامبر تاکنون مرسوم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دهه اول و دوم محرم، ماه صفر و ماه رمضان به تناسب هر مکان مبلغ اعزام میشود و عموماً روزهای ابتدایی ماه محرم آمار میگیریم که مبلغ اعزام شده یا خیر و اگر کسی اعزام نشده بود خودمان مبلغ اعزام میکنیم.

مسئول کمیته فرهنگی موسسه خیریه فرهنگی مسجدسازان الزهرا (س) با بیان اینکه کمیته امور فرهنگی بنا به نیاز روستا مبلغان اهل فن را اعزام خواهد کرد، افزود: اعزام مبلغان در طول زمان تبلیغات و بعد از آن رصد شده و اگر بازدهی نداشت فرد را تغییر میدهیم.

وی افزود: همچنین توسط نمایندگان ما در مناطق سیر فعالیت مبلغان بازرسی شده و گزارش عملکرد آنها به ما ارئه میشود.

واعظ خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت کار در مناطق محروم و ساخت مساجد در روستاهای اهل تسنن، مبلغان با فراگیری آموزشهای ویژه به این مناطق اعزام میشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها