امیر گلفام در نشست برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس عنوان کرد؛

صدها شهید قهرمان در ارتش گمنام مانده‌اند/ امکانات رایگان در اختیار سینماگران قرار می‌دهیم

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه در ارتش کشورمان صدها شهید قهرمان در تراز جهانی وجود دارد، گفت: آماده هستیم از فیلمنامه‌هایی که با محوریت ارتش تولید می‌شوند،‌ حمایت کنیم.
کد خبر: ۲۵۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ - 20September 2017

صدها قهرمان جهانی در ارتش گمنام مانده‌اند/ امکانات رایگان به سینماگران می‌دهیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش صبح امروز با حضور امیر «ابراهیم گلفام» رئیس این سازمان، برگزار شد.

امیر گلفام در این نشست با بیان اینکه نیروهای ارتش در بسیاری از ایام دفاع مقدس در ماه محرم مراسم‌های ساده‌ای را در سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‎‌کردند، اظهار داشت: دفاع مقدس درس اصلی خود را از نهضت عاشورا گرفت. کارکنان ارتش در ایام مختلف با برگزاری مراسم عزاداری در پادگان‌ها نشان دادند به خوبی درس عاشورا را دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش دوران ابتدای جنگ تحمیلی را از مقاطع سخت ملت و نیروهای مسلح کشور دانست و گفت: نیروهای متجاوز بعثی از نظر امکانات و نفرات چندین برابر نیروهای مدافع بودند و همین مسئله باعث شد تا ما دشواری‌های فراوانی را متحمل شویم. امروز ما در هفته دفاع مقدس تلاش خواهیم کرد تا یاد و خاطره رشادت‌های انجام شده را گرامی بداریم.

وی افزود: مظلومیت کشور ما پس از مشخص شدن متجاوز توسط سازمان ملل برای دنیا روشن شد و همه آحاد ملت در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند. ارتش، سپاده، جهاد سازندگی و عموم ملت ایران همگی در این حماسه سهیم بودند تا کمترین سرزمین را در برابر دشمن از دست دهیم و جلوی سرعت پیشروی رژیم بعثی را بگیریم.

امیر گلفام اظهار داشت: ارتش بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین سازمان منسجم حامی انقلاب بود و پس از تعیین فرماندهان جدید یگان‌های مختلف را برای دفاع از کشور به مرزهای غرب و شمال غرب اعزام کرد؛ اما امروز به واسطه برخی غفلت‌ها شهدایی چون «فلاحی» با وجود تاثیرگذاری در غائله گنبد فراموش شده است. ارتش در دوران دفاع مقدس بیشترین حضور کارکنان و سربازان وظیفه در خط مقدم را داشته است. حضور 2 میلیون و 650 هزار نفر نیروی سرباز وظیفه آموزش دیده در مرزهای زمینی یکی از برجسته‌ترین اتفاقات بیان نشده آن روزگار است. سربازانی که به نظر من مظلوم‌ترین قشر حاضر در دفاع مقدس بودند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش تصریح کرد: دستاوردهای دفاع مقدس امروز در دانشگاه‌های جهان تجزیه و تحلیل می‌شود. نسل امروز نیازمند دفاع مقدس است. امروز که امنیت و اقتدار در کشور حاکم است، باید علت آن را برای نسل جوان بازگو کنیم تا در برابر هر تهدیدی کشور را آماده کنیم. با وجود اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران خطر تعرض به خاک ما، برای متجاوز جبران ناپذیر خواهد بود.

وی با اعلام برنامه‌های عمومی ارتش در هفته دفاع مقدس، ادامه داد: رژه نیروی دریایی ارتش در تنگه هرمز و آب‌های خلیج فارس، افتتاح نمایشگاه ویژه ارتش در ایوان انتظار متروی میدان ولیعصر(عج)، حضور پیشکسوتان ارتش در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها برای بیان قهرمانی‌های دفاع مقدس، رونمایی از تندیس اولین شهید مدافع حرم ارتش در دبیرستان شاهد، همایش پیشکسوتان ارتش به مناسبت عملیات ثامن الائمه 5 مهر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، غبار روبی گلزار شهدا به صورت ملی از جمله برنامه‌های عمومی ما خواهد بود.

امیر گلفام در ادامه به بیان برنامه‌های اختصاصی ارتش پرداخت و گفت: تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس ارتش، شرکت عمومی در نماز جمعه 7 مهر، ورود دسته‌های سینی زنی ارتش از پادگان‌ها به داخل شهرها، صبح‌گاه سه‌گانه در 3 مهر به میزبانی نیروی زمینی ارتش، گرامی‌داشت عملیات کمان 99 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پخش هفت مستند از تلویزیون، برگزاری مسابقات ورزشی در یگان‌های سراسر کشور، آمادگی برای بازدید رایگان از موزه‌های ارتش از جمله موزه سعدآباد از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در ادامه ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد فیلمسازان و تهیه کنندگان سینما گفت: ارتش صدها قهرمان مانند آبشناسان برای معرفی به جهان دارد که صدام آرزوی کشتن او را داشت و متاسفانه کمتر به آن‌ها در تولیدات سینمایی توجه شده است، در صورتی که ما آماده هستیم لوکشین و وسایل نظامی رایگانی را برای فیلمنامه‌های با محوریت ارتش اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار