یادداشت/ فرشته حاجی زاده

پیام بزرگ دفاع مقدس ایستادگی در مقابل ظلم است

رزمندگان اسلام همیشه اطاعت از ولی را عین عبادت می‌بینند و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می‌دهند؛ جهاد و ایستادگی در برابر ظلم، پیام بزرگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۵۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ - 21September 2017

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس- فرشته حاجی زاده؛ امسال شروع هفته‌ی دفاع مقدس با اول ماه محرم تلفیق پیدا کرده و چه تلفیق زیبایی رقم خورده است و بدون شک ماه محرم و قیام روز عاشورا تاثیری عمیق و شگرف در جبهه های 8 سال دفاع مقدس کشور ما داشته و رزمندگان همواره در طول دوران جبهه و دفاع از کشور از محرم و قیام اباعبدالله الحسین مدد می‌گرفتند.

آنها با اینکه می‌دانستند که نیروهای رژیم بعثی عراق از امکانات زیادی بهره‌مند بودند باز هم در تمام لحظات با دست خالی ایستادگی کردند.

تجلی جلوه های محرم و قیام روز عاشورا را در بسیاری از زمان‌ها می‌توان در جبهه‌های دفاع مقدس و جنگ به وضوح تماشا کرد.

 
ایستادگی فرزندان جبهه و شهادت تاریخ را متجلی می‌سازد 

ارادت رزمندگان به سیدالشهدا آنقدر زیاد بود که در تمام مراحل سختی، صبر و استقامت نام حسین ابن علی (ع) گوارای وجودشان می‌شد و به آنها استقامت می‌بخشید

در مجموع سال های جنگ عملیات های مختلفی صورت گرفت که نام بیشتر آنها برگرفته از عاشورا و کربلا بود.فرا رسیدن محرم در جبهه ها شور و حال خاصی داشت و حال و هوای مناطق عملیاتی در آن زمان کم شباهت به عزاداری های شهرها نبود.

رزمندگان با وجود سن و سال کمی که داشتند در جبهه های جنگ هیئت برگزار می‌کردند و مداحی و نوحه خوانی داشتند و در همان حال هم سعی می‌کردند که نوحه ها متاثر از حماسه و جهاد باشد ولی در عین حال برگرفته از رثای اباعبدالله الحسین نیز سروده شود.

خیلی از رزمنده‌ها که نام آنها به خاطر سمت و خدماتشان در جنگ برجسته شده است نیز مداحی میکردند. مانند شهید حسین علم الهدی و حتی سرلشکر شهید بابایی که این خود نیز به عنوان الگویی بود برای جوان ترها که در این راه قدم بردارند.

 
ایستادگی فرزندان جبهه و شهادت تاریخ را متجلی می‌سازد 

هفته ی دفاع مقدس خاطرات خون های مقدسی را برای ما زنده می‌کند که در پای این انقلاب ریخته شد تا کشور به آبادانی و امنیت برسد.

شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آنقدر خوب یاد و خاطره ی محرم را زنده نگه داشتند که تا به الان بعد از سال ها هنوز هم این خاطرات در ذهن جوانان این مرز و بوم به یادگار مانده است آنها الگویی بودند و هستند برای جوانانی که در این زمان می‌روند و جان خود را جلوی گلوله های دشمن می‌گذارند و از دین و اسلام و ائمه دفاع می‌کنند و چه خوب نامی هم برای آنها گذاشتند.«شهید مدافع حرم»

رزمندگان اسلام همیشه اطاعت از ولی را عین عبادت می‌بینند و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می‌دهند؛ جهاد و ایستادگی در برابر ظلم، پیام بزرگ دفاع مقدس است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار