نسخه نمایش خانگی «چ» با 6 زیرنویس می آید/ نمایش سکانس های حذف شده

مدیر پروژه سینمایی «چ» درباره دلیل تاخیر در عرضه نسخه ویژه نمایش خانگی این فیلم سینمایی گفت: به دلیل تفاوت نسخه نمایش خانگی «چ» با سایر فیلم های نمایش خانگی مانند داشتن زیرنویس فارسی برای ناشنوایان، زیرنویس انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی و اسپانیولی در انتشار این اثر در شبکه نمایش خانگی وقفه ایجاد شد.
کد خبر: ۲۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹ - 23August 2014

نسخه نمایش خانگی «چ» با 6 زیرنویس می آید/ نمایش سکانس های حذف شده

به گزارش دفاع پرس، پژمان لشکری پور مدیر پروژه سینمایی «چ» در توضیح کم و کیف انتشار تازه ترین اثر سینمایی ابراهیم حاتمی کیا در شبکه نمایش خانگی گفت: دلیل تأخیر در انتشار نسخه ویدیویی فیلم سینمایی «چ»، روند متفاوت انتشار این فیلم از سایر فیلمهای موجود در بازار نمایش خانگی است.

وی در ادامه افزود: به این ترتیب که زیرنویسهای متعددی برای فیلم در نظر گرفته شده است و قرار است فیلم سینمایی«چ» با زیرنویس فارسی برای ناشنوایان عزیز، زیرنویس انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی و اسپانیولی منتشر شود.علاوه بر ویژگیهای ذکر شده منو معرفی فیلم هم نسبت به سایر آثار ارائه شده در شبکه نمایش خانگی متفاوت است.

لشکری پور متذکر شد:  فاخر بودن فیلم در عرضه نسخه ویژه نمایش خانگی هم مورد توجه قرار گرفته و نسخه ویدیویی فیلم سینمایی «چ» همپا با استانداردهای جهانی و مؤلفههایی که در نسخه ویدیویی فیلمهای خارجی ارجینالی که هم اکنون در دسترس است در حال آمادهسازی است. اما نکته بسیار مهم و حائز اهمیت دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در نسخه ویدیویی فیلم سینمایی «چ» غیر از خود فیلم حدود 100 دقیقه پشت صحنه به صورت اپیزودیک و همچنین دو سکانس حذف شده از فیلم که بنا به مقتضیات تدوینی از فیلم حذف شد گنجانده شده و بنابراین کل  این امر زمان بیشتری نسبت به سایر فیلم ها طلب میکند.

مدیر پروژه سینمایی «چ» درباره زمان توزیع توضیح داد: علیرغم وعدهای که برای توزیع فیلم درهفته پایانی مرداد ماه داده بودیم در آخرین لحظات با تمایل و اشاره ابراهیم حاتمیکیا تصمیم گرفته شد تا جهت کامل و بینقص بودن بستهای که قرار است به دست مخاطب برسد استانداردسازی لازم را انجام دهیم بنابراین آمادهسازی این امر به جهت افزایش قابلتوجه حجم کار، تکثیر و توزیع فیلم را با تأخیری دو هفتهای مواجه کرد.

لشکری پور در پاسخ به این که منظور از اپیزودیک شدن پشت صحنه این فیلم سینمایی چیست، گفت: پشت صحنه اغلب فیلمها در واقع مستندی 60-70 دقیقهای است که به روایت پشت صحنه یک فیلم میپردازد. اما در مورد فیلم «چ» به لحاظ نحوه کاری که در تولید خود فیلم انجام شد در واقع اپیزودیک کردن پشت صحنه به معنای موضوعی کردن فصلهای پشت صحنه است که این امر بستری را برای علاقمندان جدی سینما، منتقدان، دستاندرکاران و دانشجویان سینما فراهم میکند که مجبور نیستند یک فیلم 100 دقیقهای از پشت صحنه را تماشا کنند بلکه با امکان انتخابی که در منوی فیلم پیشبینی شده میتوانند فصل موردنظر و دلخواه خود را در پشت صحنه بینند. به طور مثال عناوینی نظیر بحثهای مربوط به فیلمنامهنویسی، کارگردانی، بازیگری، جلوههای ویژه، صداگذاری و موسیقی، تولید و تدارکات، طراحی صحنه و ... فصولی هستند که به تفکیک در منوی پشت صحنه قرار گرفتهاند و طی مصاحبههایی که در یک پلاتوی جداگانه ضبط شد دستاندرکاران مستقیم هر حوزه به گفت و گو در ارتباط با رشته تخصصی می پردازند.

وی در ادامه توضیح داد: به طور مثال در حوزه کارگردانی و فیلمنامه شاهد صحبتهای مفصل و حرفهای ناشنیده و بسیار فنی آقای حاتمیکیا در حوزه فیلمنامه، چرایی انتخاب موضوع، نوع کارگردانی و آنچه درونیات کارگردان برای چنین فیلمی است خواهید بود که حتماً برای ببیندگان و علاقمندان «چ» بسیار جذاب خواهد بود و یا در حوزه بازیگری، بازیگران فیلم به مرور نحوه انتخاب خود، پشت صحنههای جذاب، تست گریمها و نوع ارتباط در صحنههای مختلف پرداختند.

وی همچنین عنوان کرد که سکانس معروف هلیکوپتر که مدتی پیش تیزر پشت صحنه آن در سایت فیلم قرار گرفت فصلی بالغ بر 15 دقیقه است که در آن آمادهسازی و تولید این سکانس به طور کامل به همراه جلوههای ویژه و مباحث مربوط به طراحی صحنه این فیلم که یکی از کارهای شاخص و ماندگار سینمای بعد از انقلاب است مورد توضیح و بررسی قرار میگیرد و عرض میکنم همه تلاش ما بر این است نسخهای که در اختیار مخاطب قرار میگیرد؛ هم به لحاظ کیفیت صوتی و بصری و هم قابل استفاده بودن برای مخاطبان و علاقمندان به فیلم - که در زمان اکران عمومی از طیف و اقشار گوناگون بودند - بستهای ماندگار و ارزشمند باشد که مخاطبان بتوانند طی سالها به آن رجوع کنند و از آن استفاده کنند و از زوایای مختلفی از آن بهره ببرند.

لشکریپور در ادامه گفت: به نظرم تیم آمادهسازی نسخه ویدیویی فیلم سینمایی «چ» از کلیه ظرفیتهایی که معمولا در نسخه نمایش خانگی به عنوان یک مدیوم جدا برای فیلمهای سینمایی موجود است استفاده کرده چرا که به هر حال سینما دارای این محدودیت است که شما در یک زمان مشخص فقط قادر به نمایش یک فیلم هستید اما نسخه نمایش خانگی فیلم این امکان را به تماشاگر میدهد که در هر لحظه بتواند فیلم را در خانهاش بگذارد و با آسودگی بخشی از آن یا تمامی آن را انتخاب کند و با دوستان یا خانواده یا به تنهایی به تماشای آن بنشیند.

وی افزود: بنابراین در نسخه نمایش خانگی «چ» از تمام پتانسیلهای موجود استفاده شده و با وسواسی که صورت گرفته این آماده سازی کمی به درازا انجامید. اما میتوانم این مژده را بدهم که به همت بنیاد سینمایی فارابی در هفته پیش رو مراسمی در این بنیاد برگزار میشود و نسخه ویدیویی فیلم رونمایی خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین طی هماهنگیهایی که برای انتشار نسخه ویدیویی فیلم سینمایی «چ» صورت گرفته با آماده سازی مناسب نسخ DVD 9 و Blue-ray فیلم و همچنین به جهت حفظ توازن بازار و ورود تدریجی فیلمهای جدید به شبکه ویدیویی، در نیمه شهریور ماه توزیع سراسری ویدیوی فیلم سینمایی «چ» آغاز خواهد شد.

 

منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار