برگزاری 100 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی شهرداری تهران

فرهنگسرای رضوان به عنوان مجری برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان فرهنگی شهرداری تهران 100 برنامه را در سطح شهر تهران برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۵۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ - 20September 2017
برگزاری 100 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، فرهنگسرای رضوان به عنوان مجری برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان فرهنگی شهرداری تهران انتخاب شد که قرار است بیش از 100 برنامه را از 30 شهریورماه تا ششم مهرماه در سطح شهر تهران برگزار کند.

این برنامه‌ها در حوزه فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه ادوات نظامی، تولید محصول فرهنگی، هم‌عهدی با شهدای مدافع حرم، تجمع هم‌عهدان شهدا، منشور معنوی انقلاب اسلامی، نمایشگاه چهل‌چراغ، نشانی از بهشت، تکریم شهدای گمنام، برنامه‌های محلی منطقه‌ای همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

همچنین ویژه‌برنامه فرهنگی هنری با عنوان «کربلا جاری است» به مناسبت هفته دفاع مقدس در تمامی مناطق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا می‌شود.

نمایشگاه‌های کتاب با تخفیف ویژه در هشت فرهنگسرا، نمایشگاه ادوات نظامی در هشت منطقه، توزیع پلاک‌های هم‌عهدی با شهدای مدافع حرم در تمامی مناطق 22 گانه، منشور معنوی انقلاب اسلامی با هدف تجلیل از شهدای هر منطقه و قرائت وصيتنامه شهدا در تمامی مناطق 22 گانه و برنامه‌های محلی منطقه‌ای نیز در فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های مناطق 22 گانه شهر تهران در هفته دفاع مقدس برگزار می‌‌شود.

«با قدوسیان» از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای رضوان است که با حضور افراد داوطلب و هم‌عهدان شهدا از مناطق 22 گانه شهر تهران آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام بهشت زهرا (س) انجام می‌شود و پس از آن مراسم قرائت زیارت پر فیض عاشورا همراه با مداحی و سخنرانی در روز پنج‌شنبه 30 شهریور از ساعت 17 تا هنگام اذان مغرب برگزار می‌شود.

سومین نمایشگاه «چهل‌چراغ» یادمان چهل شهید والامقام شامل تصاویر و زندگی‌نامه شهیدانی که در برنامه هفتگی «به تماشای سرو» فرهنگسرای رضوان به دیدار خانواده آنان رفته‌اند، از روز پنج‌شنبه 30 شهریور تا پایان روز پنجشنبه ششم مهرماه جاری در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مجاور قطعات 40 و 44 بهشت زهرا(س) برپاست.

برنامه «نشانی از بهشت» با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری شامل نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، ایستگاه کودک و نوجوان، مشاوره و گفتمان، اکرام و محسنین، رادیو رضوان، اهداء خط‌نوشته، طب اسلامی، ختم گروهی قرآن، ثبت نام کانون خادم‌الشهدا، دل‌نوشته تقدیمی به شهدا، اجرای تعزیه و... نمایشگاه ادوات و تجهیزات نظامی، ویزیت رایگان پزشک و غرفه فرهنگی با همکاری ارتش جمهوری اسلامی به مدت یک هفته در گلزار مطهر شهدا در معرض بازدید عموم قرار خواهد داشت.

سومین آیین گردهمایی بزرگ «هم‌عهدان شهدا» با حضور شمار کثیری از هم‌عهدان شهدای مدافع حرم شهر تهران در روز پنج‌شنبه شش مهر در گلزار مطهر شهدا برگزار می‌شود و هم‌عهدان شهدا در قالب دسته‌های عزاداری در گلزار مطهر شهدا و تجمع در میدان شهدای گمنام به عزاداری و سوگواری می‌‌پردازند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار