دلنوشته محمدباقر قالیباف؛

شهید «مهاجر» تازه دامادی که جزیره مجنون معراجش شد

محمدباقر قالیباف در دلنوشته‌ای به مناسبت بازگشت پیکر مطهر سردار شهید «محمدحسین مهاجر قوچانی» نوشت: یک ماه از عقد حسین نمی‌گذشت که من و شهید چراغچی برای خداحافظی به منزلشان رفتیم، رهایمان نکرد و هرچه اصرار کردیم که شما تازه عقد کرده‌ای، بیشتر بمان و بعداً بیا، قبول نکرد و با ما راهی شد؛ در عملیات خیبر شرکت کرد و دیگر بازنگشت.
کد خبر: ۲۵۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ - 21September 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، در پی شناسایی پیکر مطهر شهید «محمدحسین مهاجر قوچانی» مسئول محور عملیاتی لشکر 21 امام رضا (ع) که در اسفندماه 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید، محمدباقر قالیباف از فرماندهان خراسانی دفاع مقدس، شب گذشته به همراه حجت‌الاسلام ماندگاری و جمعی از یادگاران دفاع مقدس در منزل این شهید والامقام حضور یافت.

محمدباقر قالیباف در دلنوشته‌­ای کوتاه یاد و خاطره شهید مهاجر را گرامی داشت.

«مادرش چند سال پیش از من پرسید: «آقا محمدباقر مطمئنی پسرم شهید شده؟ آخر هر بار که تلفن زنگ می ­زند یا در خانه را می­‌زنند، منتظر شنیدن خبری از او هستم.» سرم را زیر انداختم و سکوت کردم. مادر می خواست پیکر مطهر پسرش را ببیند. حسین و محسن را با یتیمی بزرگ کرده بود. محسن که برادر کوچک‌تر بود در عملیات مسلم ابن عقیل شهید شد و پیکر پاکش در منطقه ماند و بازنگشت. از آن به بعد، مادر بود و حسین، پسر بزرگش.

یک ماه از عقد حسین نمی‌گذشت که من و شهید چراغچی و یکی دیگر از دوستان برای خداحافظی به در منزلش رفتیم، رهایمان نکرد و هرچه اصرار کردیم که «برادر من، شما تازه عقد کرده‌ای، بیشتر بمان و بعداً بیا» قبول نکرد و با ما راهی شد و در عملیات خیبر شرکت کرد و دیگر بازنگشت.

مادر، نیمه شب به دیدار پیکر پاک فرزندش رفت و تا پاسی از صبح با او خلوت کرد و از سختی‌­های ایام فراق با او گفت و امروز این شهید بزرگوار تشییع می‌شود.

شهید «مهاجر» تازه دامادی که جزیره مجنون معراجش شد 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها