حجت‌الاسلام ماندگاری:

گذشتن از دلبستگی­‌ها شرط همراهی با عاشورائیان است

استاد حوزه گفت: شهیدان مهاجر، سلیمانی، درگاهی و اسدی به ما آموختند که اگر روی دلبستگی‌هایمان خط نکشیم در کاروان اباعبدالله (ع) جایی نخواهیم داشت و باید از دلبستگی دل بکنیم تا به ما پر پرواز بدهند.
کد خبر: ۲۵۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ - 21September 2017
گذشتن از دلبستگی­ ها شرط همراهی با عاشورائیان استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، شب گذشته مراسم وداع با پیکر مطهر شهیدان تازه شناسایی شده دفاع مقدس «محمدحسین مهاجر قوچانی»، «حسن سلیمانی»، «قاسم درگاهی» و شهید مدافع حرم «محمد اسدی» با حضور جمعی از یادگاران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا در جامعه الحسین (ع) رزمندگان اسلام مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام ماندگاری در این مراسم اظهار داشت: سه شهید تازه شناسایی شده که در عملیات خیبر به شهادت رسیدند برای دفاع از مکتب، ولایت و اسلام جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا به ما یاد بدهند که کربلا یعنی گذشتن از هر آنچه هست.

وی در ادامه با اشاره به تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: مجالس و هیئت امام حسین(ع) دانشگاه و درمانگاه است چون راه سعادت و خوشبختی را در آن فرا می‌گیریم.

استاد حوزه با اشاره به ویژگی‌های شهید مهاجر افزود: شهید مهاجر پدر نداشت و پسر بزرگ خانواده بود. محسن برادر کوچک‌تر حسین، شهید  شده بود و مادر دلش به حسین خوش بود، ولی او به مادرش یاد داد که بجای دل بستن به فرزند دل به خدا ببندد.

وی ادامه داد: حسین فقط چند روز بود که ازدواج کرده بود که عازم جبهه شد و در عملیات خیبر به شهادت رسید و همسر شهید مهاجر 34 سال منتظر تازه دامادش بود تا اینکه امروز پیکر مطهرش بازگشت.

ماندگاری عنوان کرد: چهارشنبه شب که برای اطلاع رسانی به منزل شهید مهاجر رفته بودیم، مادر شهید می‌گفت خواب حسین را دیدم. او در خواب به من گفت من در خدمت امام حسین(ع) هستم و به ایشان خدمت می‌کنم بعد از این صحبتها، حسین با دو بال قشنگی که داشت به آسمان پر کشید.

این کارشناس مذهبی ابراز داشت: حسین زمانی که می خواست عازم جبهه بشود به مادرش گفته بود دعا کن مانند مادرمان حضرت زهرا(س) مفقود بشوم. به نظر من هویدایی شهدای جاویدالاثری همچون شهیدان برونسی، مهاجر از نشانه‌های ظهور است تا راز مزار گمشده حضرت زهرا(س) فاش شود.

مدیر موسسه تفحص سیره شهدا افزود: حسین مهاجر وقتی به حرم می‌رفت از امام رضا(ع) یک خواسته داشت. او می‌گفت یا امام رضا(ع)، بعضی از شما همسر، وسیله نقلیه و خانه می‌خواهند؛ ولی من هیچکدام از اینها را نمی‌خواهم من فقط تو را می‌خواهم.

ماندگاری تاکید کرد: شهدا به ما آموختند اگر از پدر و مادر، خواهر و برادر، همسر و فرزند و زندگی دل نکنیم در اردوگاه امام حسین(ع) جایی نخواهیم داشت. شهیدان مهاجر، سلیمانی، درگاهی و اسدی به ما متذکر می‌شوند که اگر روی دلبستگی‌هایمان خط نکشیم در کاروان اباعبدالله(ع) جایی نخواهیم داشت و باید از دلبستگی دل بکنیم تا به ما پر پرواز بدهند.

وی ادامه داد: باید از گناه گذشت. باید از دارایی ها و در نهایت از جان خود بگذریم تا به ما پر پرواز بدهند.

ماندگاری گفت: شور عزاداری محرم آن است که حادثه عاشورا را یک نقطه نبینیم، بلکه آن را به عنوان یک خط بدانیم. می‌شود در سال 1362 در عملیات خیبر بود و یار کربلایی امام حسین(ع) شد و می‌شود در سال 1395 مدافع حرم حضرت زینب (س) بود و یار کربلایی امام حسین(ع) شد.

وی متذکر شد: خط عاشورا در طول تاریخ تداوم دارد. امتیازی که این شهدا داشتند این بود که آنها نگذاشتند حرف ولی‌شان بر روی زمین بماند و اگر ما هم مانند شهدا عمل کنیم نام ما را هم جزو عاشورائیان ثبت خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار