سرلشکر باقری در مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت عنوان کرد؛

سرنوشت صدام در انتظار متجاوزان به انقلاب اسلامی/ انجام ماموریت‌های سخت در دفاع مقدس با ذکر «یا اباعبدالله»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کافی است رییس جمهور آمریکا هنگام پایین آمدن از پشت تریبون سازمان ملل از نزدیک‌ترین نیروی ارتشی خود بپرسد، آیا امکان تهاجم و تجاوز به ایران را داریم؟ آن وقت پاسخ را از اهلش خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۵۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ - 21September 2017

سرنوشت صدام در انتظار متجاوزان به انقلاب اسلامی/ انجام ماموریت‌های سخت در دفاع مقدس با ذکر «یا اباعبدالله»/ نفی سلطه‌پذیری و سلطه‌گری درس دیگری از دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت که صبح امروز (پنجشنبه 30 شهریورماه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به سخنان سخیف رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: به این فرد تازه به دوران رسیده‌ که از مسیر تجارت به پست ریاست جمهوری آمریکا دست یافته، می آید در سازمان ملل حرف‌هایی جاهلانه بیان و نفرت‌افکنی می کند، فکر می‌کند با این حرف پشیزی می‌تواند ملت ایران را بترساند، باید گفت به هیچ‌وجه چنین چیزی نیست؛ در واقع این مسائل ترقه‌ای بیش برای ملت ایران نیست؛ البته خودشان هم این را می‌دانند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: کافی است در هنگام پایین آمدن از پشت تریبون از نزدیک‌ترین نیروی ارتشی کشورشان بپرسد، آیا امکان تهاجم و تجاوز به ایران را داریم؟ آن وقت پاسخ را از اهلش خواهد گرفت؛ ما امروز در خلیج فارس و تنگه هرمز و در فضای پیرامونی کشور و همچنین در منطقه جنوب غرب آسیا از آمریکایی‌ها دور نیستیم، هم ما می‌دانیم آن‌ها چه می‌کنند و آن‌ها هم ما را زیر ذره‌بین دارند.

وی تصریح کرد: فرماندهان نظامی آمریکا به رئیس جمهورشان خواهند گفت که به اصطلاح «یک من ماست چقدر کره دارد».

سرلشکر باقری با اشاره به سرنوشت صدام در تجاوز به ایران افزود: اکنون صدام کجاست؟ چه اعتباری دارد و امام راحل ما چه جایگاهی دارد؟ مسلمانان امام (ره) ما را تکریم و احترام می‌کنند؛ زیرا اسلام را از او می‌دانند. پس این قضاوت میان جبهه حق و باطل است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امسال ایام هفته دفاع مقدس با ماه محرم قرین شده است؛ محرم و عاشورا بیشترین تاثیر را در پبروزی ملت ایران داشته است؛ به نحوی که در دفاع مقدس رزمندگان ماموریت‌های سخت خود را با ذکر یا اباعبدالله انجام می‌دادند.

وی تصریح کرد: هر واقعه‌ای اگر به درستی  مورد یادآوری قرار نگیرد، با آسیب‌های فراوانی از جمله فراموشی، تحریف، افراط و تفریط و آسیب‌های دیگر مواجه  می‌شود؛ به عنوان مثال واقعه عاشورا که در یک نیم روز اتفاق افتاد و به لحاظ مادی پایان یافت؛ اما حرکت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)، اولیای الهی، علما، وعاظ و مداحان با یادآوری و زنده نگاه داشتن آن واقعه باعث ابقا و ارتقاء اسلام در ملت‌ها شدند.
 
سرلشکر باقری ادامه داد: مساله دفاع مقدس هم این وضعیت را دارد؛ این برگ زرین از تاریخ ملت ایران و اسلام چنانچه به درستی مورد تکرار و یادآوری موشکافانه و تبیین و تشریح قرار نگیرد و واقعیت‌ها بازگو نشود، سینه به سینه منتقل نشود، با خطر تحریف، انحراف، افراط و تفریط مواجه خواهد شد و حتی فراموش می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حال که شهادت نصیب ما نشده، وظیفه داریم با یادآوری ایثارگری‌ها و شجاعت‌های رزمندگان در دفاع مقدس این ایام را برای نسل‌های آینده زنده نگاه داریم و موجب سربلندی شویم؛ زیرا اتفاق کوچکی روی نداده است.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس، دفاع در برابر تهاجمی بود که جهان استکبار با محاسبه و برنامه‌ریزی دقیق، در زمانی مشخص علیه مردم کشورمان آغاز کرد؛ زمانی که طلیعه‌های پیروزی انقلاب روشن شده بود و در ذهن ابرقدرت‌ها این نکته شکل گرفت که به هر نحوی این انقلاب را با شکست مواجه سازند. بر این اساس بود که همسر شاه خائن در سفر به عراق در دیدار با صدام که آن زمان معاون رئیس جمهور این کشور بود، به وی می‌گوید: «برای شکست انقلاب باید تانک‌ها را به خیابان برد و اگر 10 هزار نفر را بکشید، مردم می‌ترسند و دیگر به خیابان‌ها نمی‌آیند.»

وی افزود: بعد از انقلاب تا زمان شروع جنگ تحمیلی آن‌ها برای شکست انقلاب طراحی کودتا، ایجاد ناامنی، درگیری در مناطق مرزی، ترور توسط منافقین و خلاصه هر آنچه که باید انجام دهند را انجام دادند؛ اما وقتی با شکست مواجه شدند یک حمله تمام عیار را علیه مردم کشورمان آغاز کردند.

سرلشکر باقری ادامه داد: در آن زمان دولت بواسطه وجود فردی نالایق دچار دوگانگی شد؛ اما عراق زمانی که انقلاب در ایران به پیروزی رسید، دارای 10 لشکر بود و زمانی که جنگ را آغاز کرد، 12  لشکر داشت و روزی هم که جنگ خاتمه یافت دارای 58 لشکر بود و با همین تعداد استعداد نیرو به کویت حمله کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عراق در زمان شروع جنگ 400 هواپیما داشت؛ اما در پایان جنگ و در زمانی که به کویت حمله کرد 700 هواپیمای جنگی داشت و این در حالی بود که 600 هواپیمای آن را در جنگ سرنگون کرده بودیم؛ ارتش صدام آخرین فناوری سلاح‌های شیمیایی را در اختیار داشت و در آستانه دست یابی به سلاح هسته‌ای قرار گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی 35 کشور در جنگ علیه ما حضور فیزیکی داشتند؛ آمریکا، شوروی سابق، آلمان، فرانسه، کشورهای آمریکای جنوبی و به طور خلاصه شرق و غرب هر آنچه داشتند را رایگان در اختیار عراق قرار می‌دادند و این درصورتی بود که نه تنها به ما سیم خاردار نمی‌دادند، بلکه گونی برای درست کردن سنگر هم نمی‌دادند. 

موفقیت در عملیات ها با شروع سال 60

سرلشکر باقری بیان داشت: آنها با استفاده از غافلگیری پیشروی هایی کردند اما مردم به صحنه مسلط شدند و چهار ماه بعد حرکات آفندی دشمن متوقف شد و حرکات تهاجمی را رزمندگان اسلام از بهمن ماه آغاز کردند. هرچند در اوایل جنگ چند عملیات به دلیل نالایقی فرماندهی کل قوا که آن زمان برعهده رئیس جمهور بود به سرانجام نرسید اما از عید سال 60 عملیات های موفق کوچک و خودجوش در ارتش و سپاه شکل گرفت و رشد یافت و نیروهای پراکنده مردمی سازماندهی شدند به نحوی که از عملیات ثامن الائمه(ع) تا بیت المقدس تیپ ها در سپاه شکل می گیرند و از عملیات رمضان نیز لشکر و قرارگاه های سپاه تشکیل می شود.

وی افزود: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس 300 عملیات آفندی داشتند، نیروی هوایی و هوانیروز، توپخانه و مهندسی و جهاد سازندگی بهترین پشتیبانی ها را از عملیات ها داشتند و نیروی دریایی ما در خلیج فارس و اروند رود نمایان ترین عملیات ها را انجام داد تا این که در نهایت این ملت سربلند و پیروز دفاع مقدس را خاتمه داد.

ملت ما بهترین امنیت را در مرکز ناامنی های جهانی دارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: یک نگاهی که به گذشته می کنیم، نگاهی هم باید به حال داشته باشیم اینکه در چه وضعی بودیم و اکنون در چه وضعی هستیم، در 15 کیلومتری اهواز شب و روز نداشتیم و دائم به این فکر بودیم که چه کنیم اهواز سقوط نکند. امروز ملت ما سربلنداست از این است که بهترین امنیت را در مرکز نا امنی های جهانی دارد؛ این هم از برکت خون شهدا و نیز برکت عموم رزمندگان و دعای بزرگان دین و خواست الهی است.

وی سپس از رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خواست تا پیام امام به مجمع فرماندهان سپاه در سال 67 را تکثیر کند، بیان داشت: امام روزهای بعد را می دیدند که چگونه یک دشمن هم طراز و همسایه سرکوب شد و به این نکته واقف بودند که بعد از چند سالی ابرقدرت ها خود مستقیم به میدان مقابله با جمهوری اسلامی ایران خواهند آمد.

جنگ های نیابتی و ناامن کردن مرزهای در دستور کار دشمن

سرلشکر باقری همچنین عنوان کرد: بعد از حوادث عراق و افغانستان، آمریکایی ها رسما و مسقیما مطرح می کردند که حال نوبت ایران است؛ اما بعد از مدتی دیدند این ادعایی بیش نیست که بوش پسر آن را پراند و رفت؛ زیرا آنها فهمیدند که نمی شود با این ملت و کشور پهناور و سرزمین خدادادی که ویژگی های استثنایی دارد بشود جنگید لذا آرام گرفتند ولی دست بر نداشتند و جنگ های نیابتی و نا امن کردن مرزهای کشورمان را ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس برای ما همانند عاشورا مکتب و دانشگاه است و به عنوان یک چشمه دائما در حال حیات بخشیدن به این است؛ اکنون درس های این دانشگاه با جان این ملت آغشته شده و خمیر مایه ملت ایران را ساخته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ما این نکته را از این دانشگاه آموختیم که به خدا تکیه کنیم؛ اتکا به قدرت لایزال الهی موجب عدم ترس از تمام قدرت ها می شود.

همه پرسی در عراق نباید اتفاق بیفتد

وی درباره درس تبعیت از رهبری و ولایت مداری هم گفت: بلایی که امروز بر سر عراق آمده و به سر خیلی از کشورهای جهان آمده بواسطه عدم تبعیت از رهبری است؛ چرا باید عراق امروز به چنان وضعی دچار شود که بخشی از کشورش تصمیم به همه پرس استقلال بزند؛ اتفاقی که نباید بیفتد؛ اتفاقی که قطعا به ضرر کردها شمال عراق است؛ همه این ها به دلیل فقدان رهبر است.

سرلشکر باقری بیان داشت: متاسفانه چند دستگی در کشورها کار دست ملت شان می دهد و ما هم اگر برکت، عزت و امنیتی داریم به دلیل تبعیت از رهبری است؛ در دفاع مقدس این را یاد گرفتیم و باید دائم آن را تذکر دهیم؛ اگر فتنه 88 رخ داد بواسطه این بود که قدری از این تبعیت از رهبری در بخشی از جامعه شاید سست شد؛ خدا را شاکریم که این فتنه جمع شد؛ واقعا نعمت رهبری و تبعیت از آن این کشور را امنیت ابدی خواهد داد.

نفی سلطه پذیری و سلطه گری درس دیگری از دفاع مقدس

وی اظهار داشت: نفی سلطه پذیری و سلطه گری درس دیگری است که از دفاع مقدس آموختیم؛ در جنگ تحمیلی آموختیم که سلطه کسی را نپذیریم حتی اگر با ما بجنگند و تمام قدرت ها پشت سرش باشد و همه پول و امکانات جهان را در اختیار داشته باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: درس ایثار را فرا گرفتیم؛ نمونه فراگیری ملت ایران شهدای مدافع حرم هستند؛ در دفاع مقدس همه کشور حال و هوای جبهه را داشت و اگر کسی نمی رفت شماتت می شد اما امروز خیلی شجاعت می خواهد در روزگاری که همه مسابقه دنیا طلبی با هم می گذارند دست از زندگی و خانواده بشوید و برای دفاع از حرم اهل بیت برود.

وی گفت: یکی از گرفتاری های ما این است جوانانی که در ارتش، سپاه و بسیج و ناجا هستند انبوهی از فشارها و نامه ها را می آورند تا پارتی بازی کند بلکه مرا به سوریه بفرستند؛ این پارتی بازی است که جوانان ملت ما انتظار دارند برایشان انجام دهیم.

سردار باقری افزود: مقاومت و پایداری در برابر سختی ها درس دیگر دفاع مقدس است؛ آسیب ناپذیری در برابر فشارها؛ آنچه که مقام معظم رهبری از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی یاد می کنند، همان مقاوم کردن اقتصاد در برابر فشارهای بیگانگان است؛ ما دفاع مقاومتی را در جنگ یاد گرفتیم و ادامه هم دادیم یعنی اگر امروز به ما هواپیما ندهند که نمی دهند گرفتاری نداریم چون داریم از کشور با وجود همه دشمنی ها دفاع می کنیم.

اطمینان دولت مردان از عدم تهاجم دشمن

وی ادامه داد: اطمینان برای دولتمردان در کشور وجود دارد که کشور در معرض تهاجم دشمن نیست؛ لذا می توانند سرمایه گذاری کنند و این در حالی است که امنیت مرزها از تهران و اصفهان و تبریز بالاتر است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی همین که تکان های اقتصاد جهانی، فشار و تحریم ها اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار ندهد؛ سیاست مقاومتی هم همین است که سیاست ما آسیب ناپذیر باشد؛ فرهنگ مقاومتی این است که در برابر تهاجم فرهنگی دشمن فرهنگ مقاوم داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: اینها دروسی است که دفاع مقدس به ما داده است؛ اگر کوتاهی می کنیم و نمی توانیم آن را برقرار کنیم باید تلاش مان را بیشتر کنیم؛ لذ باید مشکلات را بر طرف کنیم و به خاطر بی ارزش ترین مطامع دنیوی به جان هم نیفتیم.

عدم تعریف ورود به جنگ مستقیم هوایی با ابرقدرت‌ها در دکترین دفاعی کشور

سردار باقری ادامه داد: عزت نفس از یک رزمنده تا یک ملت، ابتکار و خلاقیت درس های دیگر دفاع مقدس است؛ امروز اگر هواپیمای جنگی و زیر دریایی و ناوهای پیشرفته در دکترین دفاعی ایران جایگاهی درحد موشک داشت به طور حتم می ساختیم؛ اما ما ورود به جنگ مستقیم هوایی با ابرقدرت ها را در دکترین دفاعی کشورمان نداریم برای اینکه در غیر این صورت باید تمام منابع ملی مان را در آنجا هزینه کنیم.

وی سپس تصریح کرد: نیت ما این است که فقط بازدارندگی ایجاد کنیم و این کار را هم با تجهیزات ارزان قیمت تری انجام دادیم؛ هواپیما درحدی که نیاز داریم هم نگهداری کردیم و هم خواهیم ساخت؛ در طرح و برنامه ها هم یک مستشار و یا کمک فکری از هیچ کجا نداریم.

بن بست شکنی درس بی بدیل دفاع مقدس

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خود اتکایی، بن بست شکنی و متوقف نماندن در مشکلات، مشارکت ملی و همگانی، وحدت ملی و انسجام ملی درس های دیگر دفاع مقدس است؛ این ملت همان ملت دوران دفاع مقدس است لذا چنانچه اخلاص در بزرگان خود ببینند مانند دوران دفاع مقدس از هزینه های خود می زنند و به کشور کمک می کنند.

وی گفت: بخش دیگری از درس های دفاع مقدس عبارتند از حفظ وجهه تهاجمی و انقلابی و گرفتار نشدن در رخوت و سستی و انقلابی و جبهه ای ماندن، هوشیاری و قدرت اطلاعاتی و غافلگیر نشدن و برای نیروهای مسلح حفظ و ارتقاء توان و آمادگی رزمی.

سرلشکر باقری تاکید کرد: از یک رزمنده هم در اینجا نام می برم و آن قالیباف است؛ وی از یک رزمنده بسیجی مشهدی شروع کرد و به فرماندهی لشکر پنج نصر و برخی قرارگاه ها رسید و بعد فرمانده برخی نیروها شد و سپس به شهرداری آمد که این مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله خدمات وی است و نشان داده که بعد از دفاع مقدس هم می شود انقلابی و جبهه ای حرکت کرد.

وی سپس اظهار داشت: البته همه عزیزانی که با سابقه رزمندگی در حال تلاش هستند جایگاه خود را دارند اما چون در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار داریم، از او نام بردم؛ علاوه بر این از همه کسانی که در شهرداری تهران چه در دوره گذشته و چه در دوره فعلی، شورای شهر تهران و سایر مجموعه ها که از فعالیت های دفاع مقدسی پشتیبانی می کنند تقدیر و تشکر می کنم.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار