گاتیلوف:

معارضان سوریه از پیش‌شرط کناره‌گیری «اسد» عقب‌نشینی کرده‌اند

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفته است که درخواست معارضان سوریه برای کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در گذشته مانده و دیگر مطرح نیست.
کد خبر: ۲۵۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ - 21September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «گنادی گاتیلوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد، هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه پیونگ‌یانگ می‌تواند عواقب فاجعه‌باری برای منطقه و تمام روابط بین‌الملل داشته باشد.

بنا بر این گزارش، گاتیلوف تأکید کرد: «این تز درازمدت آنها است که تمام گزینه‌ها همیشه روی میز است از جمله گزینه اقدام نظامی. اما ما معتقدیم که چنین اقدامی می‌تواند عواقبی وحشتناک برای کره شمالی و کره جنوبی و کل منطقه و برای تمام روابط بین الملل به طور کلی در پی داشته باشد».

وی تصریح کرد، واشنگتن متوجه این مسئله هست که این اقدامات خطرناک است و به همین دلیل هم هیچ تصمیمی برای انجام حمله نمی‌گیرد اما «عقل سلیم در اینجا باید در اینجا غالب شود و ما باید فکر کردن به اقدامات نظامی را کنار گذاشته و به این مسئله بیاندیشیم که چطور می‌توانیم گفت‌وگو و مذاکرات را آغاز کنیم».

تغییر رویکرد معارضان سوریه در خصوص کناره‌گیری «بشار اسد»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفته است که درخواست معارضان سوریه برای کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در گذشته مانده و دیگر مطرح نیست.

بنا به گفته وی، این مسئله کمک می‌کند تا معارضان برای گفت‌وگوها با دولت سوریه متحد شوند.

گاتیلوف تأکید کرد: «بخشی از نیروهای افراطی به حاشیه رانده شده‌اند. این خوب است چرا که این افراد همان هایی هستند که مخالف شروع مذاکرات با دولت سوریه پیش از مشخص شده سرنوشت بشار اسد بوده‌اند. آنها خواستار کناره‌گیری اسد از قدرت به عنوان یک پیش شرط بودند اما حالا این درخواست صرفا برای گذشته است».

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار