طی پیامی؛

نیروی انتظامی آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان آینده‌ساز، دانشجویان فرهیخته، معلمان و اساتید متعهد تبریک گفت.
کد خبر: ۲۵۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ - 21September 2017
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، متن این پیام بدین شرح است؛

دین مبین اسلام بزرگترین مشوّق علم است و چنین بود که در طی قرن های متمادی، مسلمانان پرچم «دانش»، «معرفت» و «پیشرفت علمی» را در جای جای جهان برافراشتند و امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، ملت ایران، با آزادی از نفوذ استکبار جهانی، استقلال و عزت ملی را تجربه کرده  و «جهاد علمی» را به عنوان یکی از بزرگترین فرائض انقلابی در پیش روی خود دارد.

ایران اسلامی در تداوم رسیدن به هدف‌های بزرگ خود چشم به تلاش جوانان در عرصه‌ علم و معرفت دوخته است و بدون این مهم، فروغ خودباوری و استقلال ملی که در طول بیش از سه دهه از انقلاب همواره راهگشای ملت و دولت در گذرگاه های دشوار بوده است، محقق نمی‌گردد.

 همزمان با شکوفایی فصل تحصیل علم، دانش و با بازگشایی مراکز آموزشی امید به پیشرفت و تعالی رونق بیشتری پیدا کرده است.

این پیام با تاکید بر اینکه همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: «مسئله تعلیم و تربیت، مسئله زندگی بخشیدن و ولادت بخشیدن به یک مخاطب خاص و یک انسان است»، می‌افزاید؛ به یقین معلمان، مربیان، مدیران و مسئولان آموزش به عنوان رکن رکین هرگونه تحول و نوآوری، با درک صحیح از جایگاه و نقش الگویی خود، صیقل بخشی به روح و جان دانش آموزان و ارائه آموزش‌های هنرمندانه، دینی و ماندگار را به منظور مراقبت از امانت‌های گرانقدر مردم و گل‌های باغ زندگی آنان مد نظر قرار می‌دهند و باید همواره برای دانش آموزان «هویت بخش» و  «هویت آفرین».باشند.

همچنین شایسته است دانش آموزان گرانقدر، برای نیل به اهداف متعالی خود با تأسی به سیره و روش اولیاء الهی، در مسیر کسب علم، فضیلت و بهره‌مندی از فرصت جوانی و نوجوانی کوشا باشند.

نیروی انتظامی اعلام می‌کند با استعانت از خداوند متعال و در سایه سار همکاری و مشارکت مردم خوب، هم‌چون همیشه در برقراری نظم و امنیت اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و در این راستا به دانش آموزان عزیز توصیه هایی دارد:

- بدانید بهترین و خیرخواه ترین مشاوران شما والدین شماهستند، پس هر وقت دچار مشکل شدید، بلافاصله مسئله را با والدین خود و اولیای مدرسه در میان بگذارید.

- همواره اطلاعات و مشخصات فردی خود از قیبل نشانی و شماره تلفن منزل  را به همراه داشته باشید.

- محیط مدرسه را بدون هماهنگی مسئولان مدرسه ترک نکرده و پس از تعطیل شدن مستقیما به منزل مراجعه نمایید.

- به افراد ناشناس اعتماد نکرده و از همراهی آنان و یا از سوار شدن به خودروی آنها خودداری نمایید.

- از معاشرت با افرادی که نمی‌شناسید و یا اختلاف سن آنها با شما زیاد است، بپرهیزید.

- برای تردد در مسیر مدرسه تا حد ممکن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

- به دعوت و یا تقاضای نامعقول دیگران به طورصریح پاسخ منفی داده و در مواجهه با افرادی که خود را مأمور معرفی می کنند از آنها بخواهید کارت یا مدارک شناسایی معتبر ارائه دهند.

همچنین اولیای گرامی توجه کنند؛

- هیچ‌گاه فرزندان خود را به گمان اینکه مرتب در مدرسه حاضر می‌شوند به حال خود رها نکنید.

- با توجه خاص، مراقبت منطقی و هوشمندانه خود، حامی و یاور فرزند دانش آموز خود باشید.

ـ مشورت و هم‌اندیشی با فرزندان، زمینه های محبت و اعتماد را فراهم می‌سازد.

ـ تعامل و ارتباط  مستمر والدین با اولیای مدرسه موجب رشد، تعالی و آرامش خاطر دانش آموزان می‌شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار