بهشتی‌پور:

ادعای موگرينی درباره پایبندی تمامی اعضای 5+1 به تعهدات خود در برجام با واقعيت‌ها تطبيق ندارد

كارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اينكه موگرينی ادعا كرده همه تعهدات طرفین در برجام انجام شده، با واقعيت‌ها تطبيق ندارد.
کد خبر: ۲۵۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ - 21September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «بهشتی‌پور»، كارشناس مسائل هسته‌ای در گفتگویی با اشاره به اظهارات موگرينی مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا مبنی بر اينكه تمامی طرفهای متعهد در برجام، طبق تاييد آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، به تعهدات خود در برجام پايبند بوده‌اند، اظهار داشت: موگرينی اغراق كرده و بخشی از تعهدات هنوز اجرايی نشده است.

كارشناس مسائل هسته‌ای افزود: بخشی از تعهداتی كه در برجام آمده مربوط به آمريكا، يك بخش مربوط به اتحاديه اروپا و بخشی دیگرمربوط به سازمان ملل و يك بخش هم مربوط به ايران می‌شود.

وی تصريح كرد: بخشی از اين تعهدات همزمان با انعقاد قرارداد ایران و 5+1 اجرایی شد و بخشی از آنها هم ساری و جاريسيت و اقداماتی است كه همچنان ادامه خواهد داشت.

بهشتی‌پور با بيان اينكه اتحاديه اروپا بايد تحريم‌هايش را لغو می‌كرد كه بخش عمده‌ای لغو شده اما بخشی از تحريم‌ها همچنان باقی است، ادامه داد: به گفته يكی از اعضای كميسيون امنيت ملی مجلس بيش از ٩٠٠مورد از لغو تحريم‌ها اجرايی و ٢٥٠ مورد مانده است.

وی خاطرنشان كرد: آمريكا هم وعده داده بود اجرای تحريم‌ها را متوقف می‌كند و زير بار لغو آنها نرفت و مدعی شد همچنان كه ايران غنی‌سازی خود را ادامه می‌دهد، ما هم هر سه ماه يك بار با دستور رييس جمهور اين توقف تحریم‌ها را تمديد می‌کنیم.

بهشتی‌پور خاطرنشان کرد: اينكه موگرينی ادعا كرده همه تعهدات طرفین در برجام انجام شده، با واقعيت‌ها تطبيق ندارد. يك بخش عمده از تعهدات اتحاديه اروپا اجرايی شده، يك بخشی هم از تعهدات آمريكايی‌ها در مورد لغو تحريم‌ها اجرايی شده اما همه آنها اجرایی نشده و هنوز بانكها و بيمه‌ها نگران سرمايه‌گذاری گسترده در ایران  و بيمه كشتی‌های ما ايران هستند چرا كه فكر می‌کنند ممكن است هر لحظه تحريم‌ها برگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار