رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

ما برای دفاع از کشورمان از کسی اجازه نمی‌گیریم/ قدرت نظامی ما هرگز برای تجاوز به کشوری آماده نشده است

رئیس جمهور با بیان اینکه ما برای دفاع از کشورمان از کسی اجازه نخواهیم گرفت، گفت: ما همواره از ملت‌های مظلوم منطقه به خصوص سوریه، یمن و فلسطین حمایت و قدرت دفاعی و موشک‌هایمان را هر چقدر که بخواهیم تقویت خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۵۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ - 22September 2017
ما برای دفاع از کشورمان از کسی اجازه نمی‌گیریم/ قدرت نظامی ما هرگز برای تجاوز به کشوری آماده نشده استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان در مراسم رژه نیروهای مسلح اظهار داشت: 37 سال پیش ملت ایران در برابر یک تجاوز خشونت‌بار با پیروی از سالار شهیدان و اقتدا به امام شهیدان امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا با همه وجود از شرف، تمامیت ارضی و عزت خود به خوبی دفاع کردند.
 
وی افزود: در 8 سال دفاع مقدس همواره از بزرگ‌ترین انگیزه‌های مردم برای ایثار و شهادت تبلور حادثه بزرگ کربلا بود. اوج نهضت انقلاب در ایام ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا بود. نهضت اسلامی در 15 خرداد سال 1342 آغاز شد و بزرگ‌ترین نهضت مردمی در انقلاب اسلامی در ایام عاشورای حسینی در سال57 بود.
 
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا ما را در برابر رژیم مستبد و حامیان آن پیروز گردانید و بر این اساس در دفاع مقدس نام حسین و کربلای ایشان و عاشورایش، درس شهادت را به سربازان آموخت و ما را پیروز گردانید.
 
وی خاطرنشان کرد: تنها جنگی که سراسر آن غرور، حماسه، افتخار بود و یک وجب از سرزمینمان در اختیار متجاوزین قرار نگرفت، دفاع مقدس بود؛ دفاع مقدسی که امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه و فرمانده کل قوا آنرا رهبری کردند. مردم کشورمان و نیروهای مسلح فرمان امام خمینی را به جان خریدند و علی رغم اینکه که قدرت‌های جهانی از متجاوزین حمایت می‌کردند، تنها با توکل به خدا و امید به آینده پیروزمندانه و ایثار و شهادت توانستند پیروزی‌ها و حماسه‌های بزرگی را رقم بزنند.
 
حجت الاسلام روحانی در ادامه افزود:‌ نیروهای مسلح ما، قدرت دفاعی ما، همواره برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین بوده است؛ قدرت نظامی ما هرگز برای تجاوز به کشوری یا سرزمینی خود را آماده نکرده است؛ اما همواره خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوزین، خود را آماده کرده است.
 
وی تصریح کرد:‌ ملت آزادی که می‌خواهد برای دفاع از خود با دست توانمند خود سلاح مورد نیاز خود را بسازد، مورد تهمت استکبار جهانی و بوغ‌های تبلیغاتی آنها قرار می‌گیرد؛‌ در حالی که آنها خود هر روز سلاح‌های مدرن را به سرزمین‌های دیگر ارسال می‌کنند. بمب‌هایی که نتیجه آنها آوارگی و ویرانی‌ها در کشورهای سوریه، یمن، عراق است. ما همواره سلاح‌مان برای دفاع از کشورمان و ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریسم است.
 
حجت الاسلام روحانی گفت:‌ من از آنهایی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می‌گویند، می‌گویم که روزهای سختی برای مردم منطقه چه کسی بود که پذیرای آوارگان در این منطقه بوده؟ آیا ملت ایران سالیان دراز میزبان مردم مظلوم افغانستان نبوده است؟ آیا آن روز که شما به مردم افغانستان تجاوز کردید و سرزمین افغانستان را به خاک و خون کشیدید، این مردم ایران نبودند که پذیرای مردم مسلمان این کشور نبودند؟ آن روز که عراق را به خاک و خون کشیدید، مردم ایران نبودند که از مردم عراق پذیرایی کردند؟
 
وی تصریح کرد:‌ من از شما می‌پرسم، آن روز که شما گروهک‌های تروریستی را ساختید و به آنها پول و آموزش دادید و تسلیح کردید و این گروه‌ها در عراق و افغانستان و لبنان به جان مردم افتادند، این کدام کشور بود که به پاسخ مردم و دولت‌های تحت فشار نجات داد؟ کدام کشور بود که بغداد و دمشق را از چنگ آدم‌کش‌ها نجات داد؟
 
رئیس جمهور اظهار داشت:‌ رژیم صهیونیستی خون‌خوار که به 70 سال است که به عنوان غده سرطانی، ملت‌های منطقه را تحت فشار و تجاوز قرار داده است، کدام کشور از این ملت‌ها حمایت کرده است؟ بسیار خوشحالم که امسال در سازمان ملل در میان همه کشورهای جهان، فقط دو صدا بود در برابر صدای جهانیان قرار داشت؛ آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، دو صدایی بود که با صدای همه‌ی جهان متفاوت بود. 
 
وی گفت‌: همه جهانیان از توافق هسته‌ای حمایت کرده و مسیر صلح را پذیرفتند. این آزمایشی بود که واقعیت حاکمان واشنگتن و رژیم اشغالگر قدس را نمایان ساخت. ملت ایران همواره به دنبال صلح و امنیت بوده و از مظلومان دفاع خواهد کرد، ما همواره از ملت‌های مظلوم منطقه به خصوص ملت مظلوم سوریه، یمن و فلسطین حمایت خواهیم کرد، چه شما بخواهید و چه نخواهید. ما قدرت دفاعی و نظامی خود را آن مقدار که لازم بدانیم، تقویت خواهیم کرد، نه تنها موشک‌های مان را تقویت می کنیم، بلکه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی مان نیز مورد حمایت مردم این سرزمین است. ما برای دفاع از کشورمان از کسی اجازه نخواهیم گرفت.
 
رئیس جمهور تاکید کرد: ما اگر عهد و پیمانی را با کسی ببندیم تا موقعی بر عهدمان هستیم که طرف مقابل هم به عهد خود پایبند باشد. تا وقتی که این ملت در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت فقیه حرکت کند، هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. هیچ قدرتی قادر نیست ما را از راه ایستادگی و حق‌مان بازدارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار