حجت‌الاسلام صدیقی در همایش شیرخوارگان حسینی:

هیچ قدرتی نمی‌تواند موج عظیم حسینی را خاموش کند/ تا آخرین قطره خون پای اسلام خواهیم ایستاد

امام جمعه موقت تهران با بیاناینکه حضور مادران به همراه فرزندانشان در همایش شیرخوارگان حسینی پیامی برای ترامپ و تکفیری‌ها پیام دارد، گفت: تا زمانی که عزاداری‌ها برای امام حسن (ع) رنگ مردمی دارد، هیچ قدرتی نمی‌تواند این موج عظیم حسینی را خاموش کند.
کد خبر: ۲۵۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ - 22September 2017
حضور مادران با فرزندانشان در همایش شیرخوارگان حسینی پیامی برای ترامپ است/ هیچ قدرتی نمی‌تواند موج عظیم حسینی را خاموش کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، پانزدهمین همایش «شیرخوارگان حسینی» در مصلی تهران با سخرنانی «آیت الله کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران و مداحی «مرتضی طاهری» برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در این مراسم با اشاره به ایام محرم عنوان کرد: وظیفه داریم ماهیت نهضت حسینی را همیشه شناسایی کنیم و به صورت یک کلاس دائم فرازمانی و فرامکانی از حادثه عاشورا درس بگیریم. رمز ماندگاری عاشورا شعاع تاثیر تاریخی عاشورا است.

وی با بیان این که شخصیت امام حسین (ع) در مسئله عاشورا محور این عظمت، جلال و شکوه است، گفت: در صحنه عاشورا 72 مرد و حدود 80 زن و کودک حضور داشتند. تعدادشان اندک بود؛ اما از اثرگذاری بالایی برخوردار بودند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انقلاب‌های زیادی در عالم صورت گرفته است؛ اما هر کدام به دلایلی شکست خورده است؛ ولی حرکت امام حسین (ع) به عنوان نماینده خداوند با یاران کم در صحرای کربلا، عالم را تحت تاثیر خودش قرار داد. منشا حضور یاران امام حسین(ع) در صحنه کربلا، ایمان و عشق به خدا و دوری از مادیات بود.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی تصریح کرد: حضور یاران امام حسین (ع) در صحرای کربلا، یک حرکت 100 در صد مردمی بود. هیچ یک از یاران امام(ع) در فشار نبودند. در خصوص عزاداری امام حسین (ع) هم همین گونه است. تا زمانی که این عزاداری‌ها رنگ مردمی دارد، هیچ قدرتی نمی‌تواند این موج عظیم را خاموش کند؛ اما اگر وارد بحث اداری و اجبار شود، دوام پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به حرکت خودجوش مردم در جهت بروز انقلاب، گفت: ملت ایران به انتخاب خودشان انقلاب و شاه را از کشور بیرون و دست آمریکا را کوتاه کردند. زنان در میدان 17 شهریور، فرزندانشان را در آغوش گرفتند و جلوی گلوله‌ها ایستادند. این حرکت با عشق و به دور از فشار بود. در دوران هشت سال دفاع مقدس، ملت با شرق و غرب در حال جنگ بودند. موشک، بمب، گلوله و توپ بر سر این مردم ریخته می‌شد؛ ولی کسی خم به ابرو نمی‌آورد، شهرها را خالی نمی‌کرد. نهضت ملت ایران، حسینی بود. اگر کشور ما امروز در برابر گرگ‌های درنده استکبار و جانورانی همچون رژیم منحوس ایالت متحده آمریکا، اسرائیل و تکفیری‌ها ایستاده، این است که ملت ما خودشان در سنگر مدافع کشور و ولایت هستند. همچنین همه یک هدف و یک رهبر دارند.

حجت‌الاسلام صدیقی اذعان کرد: حضور مادران به همراه فرزندانشان در همایش شیرخوارگان حسینی پیامی را برای ترامپ و تکفیری‌ها دارد. امروز همه آمده‌اند تا به جهانیان بگویند که ما تا آخرین قطره خون خودمان و فرزندانمان پای اسلام و نظام جمهوری اسلامی می‌ایستیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان ضمن عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: درود بر مادران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم که فرزندانشان را حسینی تربیت کردند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها