فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

مراکز استراتژیک آمریکا در غرب آسیا در تیررس موشک‌های ایرانی قرار دارند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: 35 نقطه از مراکز استراتژیک آمریکا در غرب آسیا شناسایی شده و این مراکز مهم در تیررس موشک‌های ایرانی قرار دارند.
کد خبر: ۲۵۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ - 22September 2017

مراکز استراتژیک آمریکا در غرب آسیا، در تیررس موشک های ایرانی قرار دارندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه در مراسم رژه نیروهای مسلح با اشاره به فداکاری و رشادت‌های ملت بزرگ ایران اسلامی و نیروهای مسلح و نیز رشادت های شهدای والامقام، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام و خانواده معظم‌شهدا، جانبازان و ایثارگران است که با توکل به خدا مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند.

وی افزود: استکبار جهانی در شرق و غرب بسیج شدند که یک جنگ تمام عیار بر ضد ایران به راه بیاندازند و هنگامی که از انحراف انقلاب اسلامی ناامید شدند، صدام را که دنبال رهبری اتحادیه عرب بود تا بتواند تسلط خود بر غرب آسیا تثبیت کند، وادار کردند به ایران اسلامی حمله کند.

ابوحمزه تصریح کرد: یکی از اهداف رژیم بعث عراق از حمله به ایران، جدا کردن خوزستان از ایران به دلیل وجود منابع عظیم نفتی بود و در ادامه جنگ تحمیلی عمده حرکت‌های رژیم بعث عراق پیشروی در جبهه‌های شمال‌غرب، غرب و جنوب علیه جمهوری اسلامی بود، اما رزمندگان اسلام در برابر آنها ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه ثارالله هدف دوم عراق از حمله به ایران را تسلط بر اروندرود برای دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد عنوان کرد و افزود: دشمن بعثی همچنین به دنبال ساختن بمب اتم بود تا از طریق آن بتواند در حرکت‌ علیه کشور ما موفق شود، همان طور که در طول جنگ بارها از بمب‌های شیمیایی و میکروبی استفاده کرد. 

وی اضافه کرد: در یک سال و نیم اول جنگ، به دلیل خیانت های بنی صدر ملعون ارتش عراق در جبهه های مختلف دست به پیشروی زد و هنگامی که در جلسه شورای عالی دفاع از بنی صدر پرسیدند استراتژی تو در دفاع متجاوز چیست؟ گفت: باید به مانند ارتش اشکانیان اجازه بدهیم که ارتش عراق به داخل کشور بیاید و بعد آنها را محاصره کرده و از بین ببریم و این در حالی بود که هیچ کمکی به نیروهای مردمی ارسال نمی‌شد.

فرمانده سپاه ثارالله اظهار داشت: در طول جنگ هشت ساله ده شهر و چهار هزار روستا با خاک یکسان و 1000 میلیارد دلار خسارت وارد شد و 250 هزار شهید و 320 هزار مجروح و 110 هزار جانباز و آزاده تقدیم انقلاب و اسلام شد.

وی ادامه داد: باید این نکته ظریف را همیشه در نظر گرفت که جنگ ما با عراق در سوم خرداد ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به اتمام رسید و بعد از آن تا زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ تمام استکبار جهانی و شورای همکاری خلیج فارس به مقابله با ایران آمدند.

ابوحمزه با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد، افزود: اگر تاریخ 150 ساله کشورمان را مرور کنیم، می‌بینیم که در اغلب جنگ‌ها بخشی از خاک ایران همواره جدا شده است و تنها جنگی که حتی یک متر از خاک ایران غصب نشد، جنگ 8 ساله ایران و عراق بود.

وی در ادامه وحدت نیروهای مسلح را مهمترین عامل پیروزی در عملیات‌ها دانست و افزود: از زمانی که بنی صدر از فرماندهی کل قوا برکنار شد، وحدت نیروهای مسلح ما شکل گرفت و عملیات‌های موفقی همچون کربلای 5 ، والفجر 8 و طریق القدس انجام و رزمندگان اسلام با توکل به خدا و معصومین (ع) و نیز با هدایت های پیامبرگونه حضرت امام (ره)، نگذاشتند دنیای استکبار به نتیجه دلخواه خود برسد.

ابوحمزه بیان داشت: رزمندگان اسلام با تمام وجود به حضرت امام (ره) عشق می‌ورزیدند و دستور بنیانگذار انقلاب را دستور ائمه(ع) می‌دانستند و همین هدایت‌های الهی حضرت امام (ره) و ابتکار و خلاقیت رزمندگان در عملیات‌ها بود که دشمن را ناکام گذارد.

فرمانده سپاه ثارالله در ادامه مدیریت جهادی را رمز پیشرفت کشور در عرصه اقتصادی دانست و افزود: باید به یکدیگر کمک کنیم تا اقتصاد مقاومتی که مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است در همه استان شکل گیرد و همه توان سپاه و بسیج برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومت و اشتغال و تولید در خدمت جامعه است.

وی در پایان تاکید کرد: امروز به رئیس جمهور آمریکا اعلام می کنیم اگر دست از پا خطا کند و علیه ایران اسلامی حرکتی انجام شود، تمام ناوها و ناوشکن های آنها توسط نیروهای مسلح ما به قعر دریا فرستاده می شوند.

ابوحمزه با بیان اینکه 35 نقطه از مراکز استراتژیک آمریکا در غرب آسیا شناسایی شده و در تیررس موشک های ایرانی قرار دارند، افزود: کشورهای خارجی در طول جنگ 8 ساله، حتی سیم خاردار در اختیار ما قرار نمی‌دادند، اما در حال حاضر ما به 35 کشور تسلیحات و مهمات صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار