مشروح/ سردار دهقان در نشست خبری:

موشک‌های ما قابل مذاکره نیست/ بازدید دوباره آژانس از پارچین موضوعیت ندارد/ رونمایی ۴ دستاورد جدید دفاعی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در مذاکرات، بحث موشکی مطرح نبوده و نیست و هیچ‌گاه توان موشکی ایران موضوع مذاکره با هیچ‌کس نخواهد بود.
کد خبر: ۲۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲ - 23August 2014

موشک‌های ما قابل مذاکره نیست/ بازدید دوباره آژانس از پارچین موضوعیت ندارد/  رونمایی ۴ دستاورد جدید دفاعی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اولین نشست خبری سردار حسین دهقان به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز به مناسبت ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی و به منظور تشریح برخی دستاوردها و عملکرد این وزارتخانه در ارتقاء توان دفاعی نیروهای مسلح با حضور خبرنگاران رسانههای مختلف برگزار شد.

سردار دهقان در خصوص اینکه آیا درست است که اجازه بازدید از پارچین به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده شده است، گفت: آژانس بارها از پارچین بازدید و نمونه برداری کرده است لذا الان موضوعیت ندارد.

وزیر دفاع تصریح کرد: ممکن است در طول بازدیدها سوالاتی ایجاد شود ولی هم اکنون سوال جدیدی مطرح نشده و سوالات مطرح شده همان سوالات قبلی است.

وی ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به سوالات و ابهامات مطرح شده از سوی آژانس بارها پاسخ داده و ابهام جدیدی در این مورد مطرح نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ما اطلاعات دانشمندان دفاعی خود را به کسی نخواهیم داد، تصریح کرد: این موضوع از طرف ما پذیرفتنی نیست و نه تنها اسامی را در اختیار قرار نمیدهیم بلکه اطلاعاتی نیز در این زمینه به کسی نخواهیم داد چون پذیرش این درخواست به معنای پذیرفتن ادعای مطرح شده از سوی قدرتهای استکباری مبنی بر حرکت ایران در جهت ساخت تسلیحات هستهای است که از اساس حقیقت ندارد.

سردار دهقان درخصوص اینکه گفته میشود آژانس از ایران سوالات جدیدی درباره چاشنیهای انفجاری داشته گفت: آژانس سوال جدیدی مطرح نکرده و همان سوالات قدیمی بود که پاسخ داده شد و ابهام جدیدی مطرح نشده است.

وی اطلاعات مطرح شده و ادعاهای آژانس را بر پایه اطلاعاتی که گروههای معاند نظام جمهوری اسلامی به ویژه منافقین دانست و افزود: توصیه ما به آژانس این بوده که با توجه به شفافیت برنامه هستهای ایران هیچ دلیلی وجود ندارد که اطلاعات از منافقین گرفته شود و غیرطبیعی است

وزیر دفاع، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه دانست و افزود: داعش تضمین کننده منافع رژیم صهیونیستی است و کسانی که دیروز انها را حمایت میکردند و الان هم میکنند به حرف ایران که اینها عامل ناامنی در منطقه است رسیدهاند.

وی ادامه داد: امروز امریکا و فرانسه در پشیمانی از حمایتهای خود باید اقدامی انجام دهند و همه علیه داعش متحد شوند.

وزیر دفاع تصریح کرد: نیازی به حضور رسمی ایران در عراق برای مقابله با داعش نیست.

سردار دهقان تاکید کرد: در مذاکرات، بحث موشکی مطرح نبوده و نیست و هیچگاه توان موشکی ایران موضوع مذاکره با هیچکس نخواهد بود.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: امروز ما با استقبال و پیشگامی کشورها در همکاری با ایران مواجهیم که همان دیپلماسی دفاعی است

و گامهای جدی در دیپلماسی دفاعی برداشته شده است و ما اعلام میکنیم که رویکردمان دفاعی است. البته به دنبال بازدارندگی موثر در حوزه دفاعی هستیم که که در آن موفق هم بوده اینم.

وی تصریح کرد: اقبال جدی برای همکاری دفاعی و تسلیحاتی با ایران از سوی کشورهای منطقهای و فرامنطقهای دیده میشود.

وزیر دفاع با اشاره به ماجرای سامانههای اس ۳۰۰ روسی و عدم تحویل آنها به ایران نیز گفت: قرارداد اس ۳۰۰ را متوقف شده نمیدانیم. هم بنده و هم رییس جمهور در دیدار با روسها بر آن تاکید کردهایم. این موضوع بده بستانی بین آمریکا و روسیه بود.

سردار دهقان ادامه داد: آنها (روسها) میخواهند به صورت قرارداد دیگری این بحث پیگیری شود تا استقلال سیاسی روسیه هم حفظ شود.

وی گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم آنچه که قرارداد کردیم را بگیریم.

وزیر دفاع با بیان اینکه تهدیدات فراروی ایران همواره چهرههای جدیدی به خود میگیرد، گفت: ماهم بدنبال پایش آنها هستیم تا متناسب با آنها، تجهیزاتی را در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم. ما بدنبال بازدارندگی موثر برای مقابله با تهدیدات هستیم تا بتوانیم دشمن را غافلگیر کنیم.

سردار دهقان با اشاره به بازدید ظریف (وزیر خارجه) از توانمندی دفاعی تصریح کرد: همه مسولین و ملت بایستی به صورت واقعی از توانمندی دفاعی کشور آگاه باشند تا با آگاهی از آن از منافع ایران دفاع کنند.

وی درخصوص هواپیماهای ایران۱۴۰ نیز گفت: این هواپیما در هسا تولید میشود اما هر هواپیما که بخواهد بپرد باید از استاندارد ایکائو و سازمان هواپیمای کشوری مجوز داشته باشد که این هواپیما هم دارد.

وی ادامه داد: گفتم تیمهایی در اختیار سازمان هواپیمایی باشند تا اطلاعات را در اختیار آنها بگذارند و تیمی از روسیه و اکراین نیز برای بررسی آن دعوت شده تا به سازمان هواپیمایی کشور کمک کنند.

سردار دهقان همچنین از رونمایی ۴ محصول جدید در حوزههای موشکی، هوایی و نقشه برداری خبر داد و گفت: این نمایشگاه با نام «خودباوری و مدیریت جهادی» فردا توسط رئیسجمهور افتتاح میشود.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای نهاجا، هواپیمای جت آموزشی است که طراحی و نمونه اولیه آن تولید شده و احتمالا تا پایان سال رونمایی میشود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ممانعت از برگزاری رزمایشهای نیروهای مسلح گفت: هیچگاه دولت مانع انجام هیچ رزمایشی نشده و نخواهد شد و این رزمایشها همواره انجام شده و میشود و باید هم بشود.

سردار دهقان ادامه داد: خبری درخصوص جلوگیری از پرتاب موشکی مطرح شده بود که آن هم درست نبود و در همان زمان هم تستها انجام میشد.

وزیر دفاع در خصوص همکاری با نخبگان سراسر کشور نیز گفت: دفاتر «شهید فهمیده» جهت همکاری نخبگان با وزارت دفاع در همه استانها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹۱ دانشگاه مستقیما با ما کار میکنند طرحهای مهمی هم در این رابطه دنبال میشود.

سردار دهقان با بیان اینکه در آینده نزدیک شاهد ورود وزرای دفاع کشورهای بزرگ به ایران خواهیم بود، گفت: اطلاعات مربوط به این توافقات در زمان خود اعلام میشود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار