امام جمعه قیدار:

دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی است

امام جمعه قیدار گفت: هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏ ها بود.
کد خبر: ۲۵۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ - 22September 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه قیدار با بیان اینکه هفته دفاع مقدس برای همه ایرانیان به عنوان هفته شرف و اقتدار است، اظهار داشت: تکریم و گرامی داشت آن، تکریم و گرامیداشت همه ارزش هاست.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است، افزود: هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏ ها بود.

حجت الاسلام سید علی موسوی یادآور شد: مردم ایران در شرایطی که تازه انقلاب کرده بودند حکومتی جدید را در کشور شکل داده بودند و هنوز ساختارهای سیاسی و نظامی را سامان نداده بودند و آشوب‏های داخلی در بعضی از نقاط کشور در جریان بود، دچار تهاجم نظامی ارتش عراق شدند. در حین جنگ هم کشور مواجه با ترورهای منافقین و اختلافات سیاسی شد. از آن‏طرف، کشور عراق از همه امکانات تسلیحاتی و مالی برخوردار بود و قریب 80 کشور تجهیز کننده صدام در جنگ با ایران بود در چنین وضعیتی ایران توانست به مقابله با قوای متجاوز عراق بپردازد و همه سرزمین‏های اشغالی خود را باز پس بگیرد و برای نخسین‏ بار، یک وجب از خاک کشور هم در تصرف ارتش متجاوز باقی نماند.

وی گفت: جنگی که موجودیت انقلاب را نشانه رفته بود، به یک فرصت برای نمایش و اثبات ظرفیت‏ها و توانمندی‏های نظام و مردم ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی و آرمان‏های بلند انقلاب تبدیل شد.

موسوی افزود: در دوران 8 سال دفاع مقدس، ملت ایران توانست نمونه عملی از الگوی مقاومت ارائه دهد و پس از جنگ تحمیلی نیز بر پایه همین الگو توانسته است با دشمنی‏ های خارجی مقابله کند. امروز هم اتکاء بر این راهبرد مقاومت هوشمندانه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: طی 38 سال گذشته ایران در عرصه صنایع دفاعی علی ‏رغم تشدید و استمرار تحریم‏ها، بیشترین پیشرفت‏ها را داشته و در برخی از عرصه‏ها نظیر موشکی و تولید پهباد توانسته به قدرت بلا منازع در منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار