تاکید عمار حکیم بر توافق و وحدت عراقی ها

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر وحدت و توافق میان عراقی ها و توجه به منافع ملی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۵۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ - 22September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، به نقل از السومریه، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: رابطه میان عاشورا و عراق رابطه آینده است. هر آنچه ما آموخته ایم از واقعه کربلا و هر آنچه ما انجام خواهیم داد برای حفظ رسالت کربلاست.

وی افزود: شهید محراب به ما آموخت که به عقب نگاه نکنیم بلکه با توکل بر خدا به آینده توجه داشته باشیم. از شهید محراب آموختیم که به خاطر اسلام، امت و عراق جانفشانی کنیم.

حکیم گفت: امروز اول محرم الحرام است. در محرم  از امام حسین(ع) می آموزیم که پیشوایی به مثابه پیروزی آنی نیست بلکه پیروزی در دیدگاه و خط مشی است. در محرم از ابا الفضل العباس می آموزیم که جانفشانی هنگامی که اصول نقض شود، واجب است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: ای برادران در دیالی، کرکوک، صلاح الدین و نینوا و دیگر مناطق، شما به عراق بازگشتید و عراق به شما. شوکت باطل و تروریست و تکفیری در هم شکست. نقاب از شیاطین برافتاد و دروغ های آنها برملا شد و افکار خرافی آنها جز کشتار و ویرانی و خونریزی به دنبال نداشت. اراضی با جانفشانی آزاد شد. به وحدت ملی پایبند باشید و به خاطر آینده عمل کنید. آینده فرزاندن خود. کینه و انتقام را پشت سر بگذارید زیرا جامعه ساز نیست و حقوق را برآورده نمی کند. به الانبار استوار، موصل پیروز، صلاح الدین آزاد شده و کرکوک سمبل عراق واحد با تنوع و برادری کردی-عربی و ترکمنی می گوییم که برادران شما در جریان حکمت ملی به شما ایمان دارند. ما در جریان حکمت ملی شعار کشور واحد و شهروندی را مطرح می کنیم. عراقی بودن ما عنوان عزت و کرامت و هیبت ما است.

وی در ادامه بیان کرد: ما به توافق نیاز داریم. منافع ملتمان را قبل از هر چیزی دیگری باید قرار دهیم. سیاست بحران جز ویرانی و بی اعتمادی میان فرزندان یک کشور و جغرافیای واحد به دنبال ندارد. همه بازنده خواهند بود و برنده ای در نزاع و کشمکش میان برادران در یک کشور نخواهد بود. از خداوند می خواهیم که ندای عقل و منطق بالاتر از هر ندای دیگری باشد.

 منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار