دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

اعلام خبر نابودی کامل داعش در رقه/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شمال غرب دیرالزور

اعلام خبر نابودی کامل تروریست‌های داعش در شهر رقه طی هفته‌ آینده توسط کردها و پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در مناطق شمال غرب استان دیرالزور از مهم‌ترین اخبار سوریه طی 48 ساعت اخیر است.
کد خبر: ۲۵۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ - 23September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نبرد شبه‌نظامیان کرد وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و «یگان‌های پاسدار خلق» با تروریست‌های وابسته به گروهک تکفیری داعش در شهر رقه با شدت ادامه دارد. همزمان با این پیشروی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که شهر رقه طی هفته‌ آینده، یا 2 هفته آینده در طولانی‌ترین حالت، از اشغال تروریست‌های داعش آزاد خواهد شد.
 
دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به معارضان این کشور، نیز اعلام کرد که کردها در حالت تعقیب آخرین گروه‌های باقی مانده از تروریست‌های داعش در شهر رقه هستند.
 
کردها همچنین دست به پیشروی در استان دیرالزور، که شاهد عملیات گسترده ارتش سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) نیز هست، زدند. طی عملیات کردها در شمال شرق استان دیرالزور، نیروهای داعش در 2 میدان گازی «عزبه» و «کونیکو» به محاصره نیروهای دموکراتیک سوریه درآمدند.
 
اعلام نابودی کامل داعش در رقه طی هفته‌ آینده توسط کردها/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شمال غرب دیرالزور 
این در حالی است که ارتش سوریه علاوه بر پیشروی در مناطق واقع در غرب استان دیرالزور، در استان‌های دیگر (حلب و حماه) نیز به نبرد با تروریست‌ها ادامه می‌دهد.
 
نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی یک خودروی جیپ متعلق به تروریست‌های جبهه النصره را در جاده «هضبة الخضراء- العیس» در جنوب استان حلب هدف حمله موشکی قرار دادند. در پی این عملیات، یکی از فرماندهان ارشد جبهه النصره به نام «ابوعمر العیس» مجروح و معاون وی «باسل ابوحسن» کشته شد.
 
نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در استان دیرالزور توانستند مناطق «حوایج ذیاب شامیه»، «زغیر شامیه»، «سعدات»، «تل سلامل»، «جبل طریف»، «الحمد»، «مسراب» و «عنابه» در غرب این استان را از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی و آزاد کنند. هم‌اکنون نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی تنها 6 کیلومتر با رسیدن به شهرک «معدان» و در نتیجه محاصره تروریست‌های داعش در ناحیه بیابانی غرب و شمال استان دیرالزور فاصله دارند.
 
اعلام نابودی کامل داعش در رقه طی هفته‌ آینده توسط کردها/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شمال غرب دیرالزور 
در استان حماه نیز نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی طی نبرد با تروریست‌های تکفیری در شمال این استان، علاوه بر به هلاکت رساندن تعدادی از آنان، موفق به انهدام به یک دستگاه تانک متعلق به تروریست‌ها در روستای «سکیک» شدند.
 
در جبهه جنوبی نیز گروه‌های تروریستی با نقض توافق مناطق کاهش تنش، به سمت تیر کشاورزان روستای «حضر» در شمال استان «قنیطره» تیراندازی کردند. در این حادثه یک کشاورز مجروح شد که فورا وی را به یکی از بیمارستان‌های محلی انتقال دادند.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی نیز «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه در واکنش به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مورد سوریه، اعلام کرد که ضرورتی برای پاسخ دادن به حرف‌های ترامپ نمی‌بیند.
 
اعلام نابودی کامل داعش در رقه طی هفته‌ آینده توسط کردها/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شمال غرب دیرالزور 
معلم در ادامه تأکید کرد: «پاسخ دادن به چنین اظهاراتی، حماقت است.»
 
همچنین یک شرکت بین‌المللی اندونزیایی در راستای مشارکت در بازسازی شهر و استان حلب، با «حسین دیاب» استاندار حلب دیدار و گفت‌وگو کرد. استاندار حلب در این دیدار، بر تلاش دولت بر بازسازی استان حلب و همکاری با شرکت اندونزیایی در فراهم کردن مایحتاج این شرکت جهت همکاری در عملیات بازسازی این استان تأکید کرد.
 
«بیمو براسیتیو» مدیر امور خاورمیانه شرکت «ویجاکاریا» اندونزی نیز با اهمیت بازدید از حلب اعلام کرد که این شرکت تجربه موفقی در بازسازی مناطق آسیب‌دیده ناشی از سونامی در اندونزی دارد.
 
«محیا سومینار» مدیر کنسولی سفارت اندونزی در سوریه و «عبدالسلام بری» عضو دفتر اجرایی شورای استانداری حلب نیز از دیگر حاضران در این دیدار بودند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار