همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی صورت گرفت؛

تجلیل از خانواده یک شهید مدافع حرم

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید همراه با تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «حسن دارابی» امروز (شنبه) در موسسه راهیان کوثر برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ - 23September 2017
سال تحصیلی جدید با تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم آغاز شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی به همراه تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم و همچنین تجلیل از دانش‌آموزان نخبه علمی کشور، صبح امروز (شنبه) با حضور ۵۰۰ نفر از مدیران، معلمان، اولیاء و دانش‌آموزان در مجتمع آموزشی «راهیان کوثر» واقع در شهرک شهید دقایقی تهران برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم، سردار عزیزی مدیرعامل موسسه راهیان کوثر ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، تقارن سال جدید تحصیلی با این دو رویداد مقدس را گرامی داشت.
 
وی با بیان اینکه از انسان به عنوان اشرف مخلوقات نام برده می‌شود، اظهارداشت: این نشان دهنده کرامت و جایگاه انشان نزد پروردگار عالم است. کرامت انسان از یک سو به منزله دمیدن روح الهی در جسم او است و از سویی دیگر عطیه‌ای به نام «عقل» است که خداوند به انسان عطا کرده است.

مدیرعامل موسسه راهیان کوثر خاطرنشان کرد: از منظر اسلام، انسان مجموعه‌ای از استعدادهای بالقوه است که برای به فعل در آوردن این استعدادها «تعلیم» و «تربیت» لازم است و یقینا هدف تعلیم و تربیت اسلامی، «حقیقت‌جویی» و «اصول رستگاری» است.

وی با بیان اینکه از منظر اسلام رشد عقلانی زمانی کارآمد است که با آن، رشد اخلاقی نیز صورت گیرد، افزود: اخلاق منهای علم، یقینا جهالتی بیش نیست و علم منهای اخلاق نیز به تعبیری، حماقتی بیش نیست.

مدیرعامل موسسه راهیان کوثر به بیان سه رویکرد اساسی این موسسه پرداخت و بیان داشت: اولین رویکرد ما ارتقاء علمی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه ارتقاء معرفتی دانش‌آموزان، دومین رویکرد موسسه راهیان کوثر است، ادامه داد: همزمان با رشد علمی، پایه‌های بصیرت، خداشناسی و حق و باطل شناسی، مورد ارتقاء قرار می‌گیرد.

سردار عزیزی ارتقاء مهارتی را سومین رویکرد این موسسه عنوان و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما در کنار علم و معرفت، باید دارای مهارت نیز باشند.

در ادامه این مراسم در حضور چند تن از سرداران دوران دفاع مقدس، از همسر و فرزندان شهید مدافع حرم «حسین دارابی» تجلیل شد و «فاطمه ثنا» دختر دانش‌آموز این شهید والامقام با بیان شعری در رثای پدر شهید خود، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.

همچنین در این مراسم از چند دانش‌آموز برگزیده و نخبه نیز تجلیل و تقدیر شد و مراسم با سخنرانی دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار