شهردار تهران:

«شهدای دانش‌آموز» آموزگاران بزرگ انقلاب اسلامی هستند

محمدعلی نجفی گفت: شهدای دانش‌آموز، آموزگاران بزرگ انقلاب هستند و خود نیز آموزگار بزرگی به نام امام حسین (ع) داشتند.
کد خبر: ۲۵۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ - 23September 2017
شهدای دانش‌آموز، آموزگاران بزرگ انقلاب اسلامی هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت 36 هزار شهید دانش آموز، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران، حمید علی‌صمیمی مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ، اکبر توکلی مدیرکل سازمان بهشت زهرا (س)، جمعی از خانواده‌های شهدا و دانش آموزان در سالن ندبه گلزار شهدای تهران برگزار شد.

نجفی حضور در این مراسم را توفیقی برای خود دانست و اظهار داشت: امسال شور و هیجان آغاز سال تحصیلی با هیجان شروع ماه محرم همراه شده است و این تقارن باید به فال نیک گرفته شده و در جهت شور و شعور حسینی از آن بهره گرفته شود.

وی افزود: امسال باید آموزه های بزرگ آموزگار انسانیت، شهامت و عدالت را آویزه گوش خود قرار دهیم چراکه شهدا بیش از هر چیز شیفته و دلباخته مکتب سیدالشهدا بودند و آنچه در این مکتب آموخته بودند را به منصه ظهور رساندند.

وی تصریح کرد: شهدای دانش آموز، آموزگاران بزرگ انقلاب هستند و خود نیز آموزگار بزرگی به نام امام حسین(ع) داشتند.

شهردار تهران ادامه داد: دانش آموزان شاگران مکتب سیدالشهدا (ع) و کربلا بودند. بدون شک پیروزی انقلاب ما و مجاهدت‌های قبل از پیروزی انقلاب، توسط جوانانی صورت گرفت که بیش از هر چیز، تحت تاثیر مکتب امام حسین (ع) بودند.

وی با اشاره به تقارن ایام سال تحصیلی و ماه محرم گفت: امیدواریم سال تحصیلی موفقی را پشت سر بگذاریم و آموزه های امام حسین (ع) در آموزشگاه‌ها و مدارس نهادینه شود.

نجفی با اشاره به راهکارهای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده بیان داشت: قیام اباعبدالله (ع) هم شور و هم شعور داشت و باید به هر دو وجه توجه کرد لذا مراکز آموزشی و آموزش و پرورش می توانند در رابطه با مسایل فرهنگی و دفاع مقدس نقش موثری داشته باشند.  
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار