فرمانده انتظامی استان ایلام:

سعادت جامعه وابسته به احیای فریضه امر به‌ معروف و نهی‌ از ‌منکر است

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ‌راه سعادت جامعه از احیای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر می‌گذرد.
کد خبر: ۲۵۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ - 23September 2017
راه سعادت جامعه از احیای امربه‌معروف و نهی‌ از ‌منکر می‌گذردبه گزارش دفاع پرس از ایلام، سردار «نورعلی یاری» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «محرم» در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده است؛ اما نه تاریخ روزمره و عادی زندگی؛ بلکه یک تحول عمیق و انقلاب تاریخ‌ساز است و سرفصل شروع حماسه‌های عاشورایی محسوب می شود.

وی ادامه داد: در این ماه غم و اندوهی بی پایان در فراق مظلوم‌ترین مخلوق پروردگار، عالم را فرا گرفت تا به یاد بشر بیاورد که قرن ها پیش انسانی از نسل پاکان در راه رسیدن به سعادت حقیقی به پیکار با دشمنان متعصب شتافت و آموزگار درس ایثار، شجاعت و ازخودگذشتگی در این عالم خاکی شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، انتقال فرهنگ شهادت به نسل‌های آینده است.

وی با اشاره به اینکه فضای جامعه نیز در ماه محرم برای احیا و اشاعه معروف‌ها مهیاتر است، گفت: برگزاری عزاداری‌ها در ماه محرم، بهترین فرصت برای احیا و اشاعه معروف‌ها است و اصولاً راه سعادت جامعه از احیا امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر می‌ گذرد و با اشاعه معروف ها در جامعه، منکرات خود به خود به حاشیه خواهند رفت.

وی با تاکید به تأثیرهای مثبت امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه گفت: اهتمام مردم، مدیران سازمان‌ها و ادارات به این موضوع تأثیر بسزایی در رفتار افراد جامعه خواهد داشت.

سردار یاری تصریح کرد: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار