مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان:

جاودانگی دفاع مقدس به دلیل درس گرفتن از مکتب عاشوراست

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان، گفت: تقارن معنوی بین دفاع مقدس و محرم موجب رشد و تعالی انسان می‌شود و جاودانگی و مانایی دفاع مقدس به دلیل درس گرفتن از مکتب عاشوراست.
کد خبر: ۲۵۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ - 23September 2017
جاودانگی دفاع مقدس به دلیل درس گرفتن از مکتب عاشورا استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی استان با نماینده ولی فقیه در استان زنجان به مناسبت هفته دفاع مقدس  اظهار داشت: تقارن معنوی بین دفاع مقدس و محرم موجب رشد و تعالی انسان می شود.

حجت‌الاسلام علی متین تصریح کرد: حادثه عاشورا در دهه 60 هجری به وجود آمد و مدافعان دین مبین اسلام در دهه 60 دیگری دفاع مقدس را رقم زدند که در واقع باید گفت به حسب اعتقاد این دو باهم متقارن بودند.

وی جاودانگی و مانایی دفاع مقدس را به دلیل درس گرفتن از مکتب عاشورا عنوان کرد و گفت: اگر چه دشمنان ابا عبدالله (ع) تلاش کردند تا ایشان را در قتلگاه به فراموشی بسپارند، اما مانایی حادثه عاشورا موجب شد تا امروز هم این نام بلند آوازه شود.

متین با بیان اینکه دشمنان به خیال اینکه شهدای نظام اسلامی را در شلمچه دفن کنند، دیگر نامی از انقلاب اسلامی باقی نمی ماند، جنگ را علیه نظام اسلامی تحمیل کردند، گفت: گر چه حسین بن علی (ع) در گودال قتلگاه افتاد اما پس از یک هزار و 400 سال این نام بلند و پرآوازه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: چه بخواهیم و چه نخواهیم به دلیل مانایی حق، نمی گذارد فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس از بین رود.

متین یادآور شد: کسی که راه و سیره امام حسین (ع) و فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه دارد، خود را زنده نگهداشته است.

وی بزرگداشت دفاع مقدس را بزرگداشت عزت و شرف دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان به امام حسین (ع) تاسی کرده و به همین دلیل مانا و ماندگار شدند.

این مسئول بیان داشت: هر کس به دفاع مقدس خود را نزدیک کند او هم مانا می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: ما نیروهای نظامی و انتظامی هم باید دوران دفاع مقدس افتخار کنیم، گرچه جنگ تمام شد اما دفاع ادامه دارد آنچه به ما آبرو می‌دهد دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام متین با بیان اینکه پای قدرتمند خود را نباید با عصای بیگانه عوض کرد، گفت: آنچه به ما آبرو داد دفاع مقدس و راه سیدالشهدا (ع) بود، مذاکره هیچ‌گاه عزت‌آور نیست.

وی با اشاره به اینکه نشانه‌های کشانده شدن ایثارگری‌های رزمندگان اسلامی دهه 60 به دهه 90 را با شهادت شهید حججی می بینیم، افزود: جوانان امروز از جوانان دهه 60 درس میگیرند.

 انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار