عبرت‌های عاشورایی در کلام رهبر معظم انقلاب

همزمان با آغاز ماه محرم انتشارات انقلاب اسلامی اقدام به فروش ویژه آثار مرتبط با این ایام کرده است. این آثار بیانگر عبرت‌های عاشورایی از منظر رهبر معظم انقلاب هستند.
کد خبر: ۲۵۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ - 23September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با فرارسیدن ماه عزای حسینی اقدام به فروش ویژه آثاری مرتبط با این ایام کرده است. این آثار، بیانگر فلسفه قیام کربلا و درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی از منظر رهبر معظم انقلاب هستند.
 
کتاب «آفتاب در مصاف» در قالب یک کتاب مرجع، به گونه‌ای سامان یافته که بتواند مبنای پژوهش محقّقان حوزه‌ی عاشورایی قرار گیرد تا با مراجعه به آن بتوانند با توجّه به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در موضوع علل و ابعاد حادثه‌ عاشورا، تحقیقات خود را گسترش دهند. فهرست تفصیلی این اثر مشتمل بر شش بخش کلّی با عناوین «کلیّات، امام‎حسین، عاشورا، یاران عاشورا، دشمنان عاشورا، زیارات و ادعیه» است.

همچنین 2 اثر «جاذبه‌ حسینی» و «درس‌های عاشورا» نیز از کتاب «آفتاب در مصاف» استخراج و به موضوعات زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) و اربعین و درس‌های عاشورا پرداخته‌اند.
 
عبرت‌های عاشورایی در کلام رهبر معظم انقلاب

عنوان بعدی این نشر، کتاب «72 سخن عاشورایی»، گزیده‌ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی است که از خرداد 1368 تا تیرماه 1390 در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب 72 سخن جمع‌آوری شده است.

کتاب «چهار گفتار»، چهار سخنرانی بسیار مهمّ رهبر انقلاب درباره‌ی حادثه‌ عاشورا است که در آن با نگاهی نو، زمینه‌های تاریخی قیام عاشورا، نظریه‌ صحیح درباره‌ فلسفه‌ قیام حسینی و درس‌ها و عبرت‌های گوناگون آن، برای نسل امروز تحلیل و تبیین کرده است.

در نهایت ششمین اثر این مجموعه، نرم‌افزار چندرسانه‌ای «بعثت خون» است که حاوی 10 تصویرسازی از واقعه‌ی عاشورا، مجموعه گرافیکی «بی‌خواص»، مجموعه صوتی پاسخ به سوالات و شبهات درباره احکام و آداب مجالس عزاداری اهل بیت(علیهم‌السلام) براساس آخرین نظرات و فتاوای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌(مدّظلّه‌العالی) توسط حجت الاسلام و المسلمین فلاح‌زاده و ... است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ این شش اثر عاشورایی انتشارات انقلاب اسلامی به پایگاه اطلاع‌رسانی www.book-khamenei.ir مراجعه و از تخفیف ویژه ‎ 30درصدی بهره‌مند شوند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار