امام جمعه ایلام:

فرهنگ پاسداری و ایثارگری جوانان ما نشأت‌ گرفته از فرهنگ عاشوراست

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: فرهنگ پاسداری و ایثارگری جوانان ما نشأت‌ گرفته از فرهنگ عاشوراست که توانسته دشمن را به‌ زانو دربیاورد.
کد خبر: ۲۵۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ - 23September 2017

ایستادگی و ایثار درس‌های مهم عاشورا برای ما هستندبه گزارش دفاع پرس از ایلام، حجت‌الاسلام‌ «محمد‌نقی لطفی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اظهار داشت: تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس بسیار مهم و میمون است و این افتخار بزرگی است که بعد از گذشت 38 سال از عمر انقلاب هنوز فضای عاشورا بر کشور حاکم است.

وی با بیان اینکه ایثار و ازخودگذشتگی و مبارزه با استکبار به تأسی از فرهنگ عاشورا در کشور و وجود تک‌تک افراد این سرزمین نهادینه‌ شده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ پاسداری و ایثارگری جوانان ما نشأت‌ گرفته از فرهنگ عاشوراست که توانسته دشمن را به‌ زانو در بیاورد.

لطفی با تأکید بر اینکه تا فرهنگ عاشورا و روحیه شهادت‌طلبی و ازخودگذشتی وجود دارد دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، افزود: دشمن در صدد کم‌رنگ کردن ارزش‌ها در جامعه است که لازم است مراقبت بیشتری صورت گیرد و در این زمینه باید به دانش‌آموزان توجه جدی شود.

امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه فرهنگ عاشورا در وجود هر مسلمان ریشه دارد، گفت: تعلیم و تربیت دو مقوله مهم برای رشد و بالندگی هر جامعه است، لذا آموزش‌ و پرورش در این زمینه وظیفه خطیری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به اینکه آموزش‌ و پرورش خوب، از دستاوردهای نظام است، گفت: خوشبختانه نخبگان و جوانان این سرزمین دارای بصیرت سیاسی و دینی هستند و نباید بگذاریم جوانان و دانش‌آموزان ما تحت تأثیر فضای مجازی قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها