نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امر به معروف و نهی از منکر، روح و جان اسلام است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را روح نهضت عاشورا برشمرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، روح و جان اسلام است که نهضت امام حسین (ع) نیز به خاطر صیانت از این دو کلمه برپا شد تا جامعه دینی باعث رونق شود.
کد خبر: ۲۵۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ - 23September 2017
دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی را سند دار کردبه گزارش دفاع پرس از بجنورد، آیت‌الله «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت اظهار داشت: دوران دفاع مقدس پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کرد و ریشه های آن را عمق بخشید یا به عبارت دیگر انقلاب در این دوران سنددار شد.

امام جمعه بجنورد گفت: امام حسین (ع) کارهایی که پیامبر (ص) برای اسلام انجام داد را تثبیت و با فداکاری خود باعث تداوم اسلام شد.

آیت‌الله یعقوبی افزود: مردم ما از محرم توشه اسلام ناب را دریافت می‌کنند و رزمندگان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باعث عمق بخشیدن به ارزش‌های دینی شدند و ارتباط این دو ناگسستنی و عمیق است.

وی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر به‌ عنوان روح نهضت عاشورا تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، روح و جان اسلام است که نهضت امام حسین (ع) نیز به خاطر صیانت از این دو کلمه برپا شد تا جامعه دینی باعث رونق شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه آموزش پرورش سرمایه‌‌دارترین بنگاه در کشور است، گفت: احترام به علم و دانش، باعث توسعه پایدار در کشور می شود و با علم دانش بنیان می‌توانیم در مقابل تهدیدها و تحریم دشمنان بایستیم. .

یعقوبی ادامه داد: در انشای کودکان و انتخاب میان علم و ثروت، همه ثروت را انتخاب می‌کردند، لیکن اکنون متوجه شده‌ایم که برای کشور علم و دانش مهم‌ترین ثروت است و باید روی پای خود بایستیم تا پیشرفت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب تمام تلاش ما این بود که در بحث غنی‌سازی اورانیوم و انژری هسته‌ای قوی شویم و امروز نیز مشخص شده است که دشمن از بمب اتم نمی‌ترسد بلکه از مغز و علم جوان‌های کشور و انقلاب اسلامی می ترسند و ما باید در زمینه علم و دانش پیشرفت‌های زیادی کنیم تا دشمن متوجه شود با چه ملت آگاهی طرف است.

امام جمعه بجنورد به دانش‌آموزان توصیه کرد: سطح علمی خود را هر روز افزایش دهند و تاکید کرد: هر کدام از شما دانش‌آموزان از نظر دشمن عنصرهای قویی هستید و شما دانش‌آموزان می‌توانید با تجهیز کردن خود به سلاح علم و دانش٬ درمقابل دشمن قرار بگیرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بهار علم و دانش فرارسیده است و ما شاهد کشوری قدرتمند در زمینه اقتصادی، علمی و سیاسی هستیم. علم باید همراه با تقوا و طهارت باشد تا در تمام حوزه کارگر و موثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها