زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس سیستان و بلوچستان نواخته شد

زنگ «مهر و مقاومت» در دومین روز هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان سیستان و بلوچستان به صدا در آمد.
کد خبر: ۲۵۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ - 23September 2017
زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس سیستان و بلوچستان نواخته شدبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، روز شنبه زنگ «مهر و مقاومت» به مناسبت آغاز سال تحصیلی با حضور مسئولان در 6800 مدرسه 19 شهرستان استان سیستان و بلوچستان نواخته شد.

مراسم محوری زنگ «مهر و مقاومت» در زاهدان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی برگزار شد.

علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم گفت: محرم بی تردید مدرسه واقعی و دفاع مقدس سرمایه فرهنگی ماست.

وی در ادامه بیان داشت: امروز حدود 700 هزار دانش‌آموز از 19 شهرستان استان سیستان و بلوچستان در   6هزار و 800 مدرسه و با ظرفیت 26 هزار کلاس درس، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز ضمن بیان اینکه فرهنگ عاشورا همگرایی با حق است و حقیقت قرآن و نماز است و دفاع مقدس بر گرفته شده از این راه است گفت: اباعبدالله الحسین (ع) صدای پاک است، صدای جاوید و صدای حق و عدالت است. صدایی است به بلندای آنچه که از عامران به معروف و ناهیان از منکر انتظار است.

باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سوادآموزی کشور ضمن قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: امام محمد باقر(ع) می‌فرماید: وقتی طالب علم از خانه خارج می‌شود برای تحصیل؛ فرشتگان بال‌های خود را زیر پای آنها پهن می‌کنند و امروز روز اول مدارس است مثل همه روزهای تقویم نیست.

این مسئول در پایان بیان داشت: اگر کسی مدرسه را تجربه نکند بزرگترین نعمت مهارت اندیشیدن را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار