معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع:

جت آموزشی نیروی هوایی ارتش به‌زودی رونمایی می‌شود

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع از رونمایی جت آموزشی نیروی هوایی ارتش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴ - 23August 2014

جت آموزشی نیروی هوایی ارتش به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر «نصرالله عزتی» معاون هماهنگکننده وزارت دفاع، در حاشیه مراسم ختم پدر شهیدان یاسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقتدار امروز دفاعی کشور محصول سالها تلاش بی وقفه بخصوص بعد از جنگ تحمیلی میباشد که اکنون ما را به این سطح از آمادگی دفاعی رسانده است.

وی با اشاره به تلاش پژوهشگران صنایع دفاعی کشور گفت: در سال 86 زمانی که مقام معظم رهبری از وزارت دفاع بازدیدی طولانی به مدت 5 ساعت داشتند و کارکنان را مورد تشویق قرار دادند، همکاران ما از ایشان درخواست کردند که به یمن این حضور مبارک، روز 31 مرداد ماه را به عنوان روز صنعت دفاعی نامگذاری نمایند که ایشان نیز پذیرفتند.

امیر عزتی در خصوص برنامه فردا و رونمایی از چندین دستاورد وزات دفاع خاطرنشان کرد: فردا در حضور رئیس جمهور کشور از چند دستاورد وزارت دفاع رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتدار نظامی میتواند پشتوانه مناسبی برای دولت و سیاسیون در عرصه بین المللی باشد، افزود: قدرت نظامی و دفاعی همانطور که میتواند برای دولت در صحنه بین المللی ایجاد قدرت و پرستیژ کند، در عرصه اقتصادی نیز میتواند موثر باشد.

امیر عزتی گفت: با همکاری وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح از این جت آموزشی بزودی پرده برداری میشود.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی خلبانان ما برای آموزش به آمریکا میرفتند و دورههای آموزشی را در آنجا می گذراندند، اما بعد از انقلاب اسلامی بحث آموزش پروازی در کشور جدیتر دنبال شد و طی آن افراد مراحل تئوری را بطور همزمان با مباحث عملیاتی آموزش می بینند.

امیر عزتی با بیان اینکه هواپیمای جت آموزشی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح  تا پایان سال رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: تمامی مراحل ساخت این جت آموزشی بومی بوده و از سوی متخصصین داخلی برای پاسخ به نیازهای آموزشی ساخته شده است.
 
وی همچنین اضافه کرد: پیش از این از هواپیمای F5 دو کابینه که نسل سوم هواپیماها بود برای آموزش کارآموزان استفاده میشد.

خاطرنشان میسازد در این مراسم امیر نصیر زاده معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، امیر نصراله عزتی و حجت الاسلام آل هاشم حضور داشتند.

به گزارش دفاع پرس وزیر دفاع صبح امروز در نشست خبری از رونمایی 4 دستاورد جدید دفاعی با حضور رئیس جمهور خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار