اولین‌های دفاع مقدس/ 31

آغاز بازسازی مناطق جنگی با دستور امام (ره)

به راستی حضور دائمی و خستگی‌ناپذیر در صحنه و آمادگی و فداکاری‌های خالصانه مردم دلیر ما برای هر مسلمانی غرورانگیز و برای جهانیان اعجاب‌آمیز است و می‌توان گفت این هم یکی از الطاف الهی و برکات جنگ است.
کد خبر: ۲۵۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ - 24September 2017

ضرورت بازسازی مناطق جنگی در نگاه امام(ره)به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در حالی که شهرهای کشور خصوصا شهرهای جنگ‌زده نیازمند بازسازی هرچه سریعتر بودند، امام خمینی (ره) در پیامی دستوراتی در این زمینه صادر فرمودند.

متن این پیام به شرح زیر است: 

در پی پیروزی عظیم رزمندگان پرتوان اسلام و آزادی خرمشهر مردم عزیز و مهربان و ایثارگر کشورمان و علمای اعلام و ائمه محترم جمعه، جماعات در شهرستان های مختلف با تلگراف های بسیار آمادگی خود را جهت بازسازی مناطق ویران شده اعلام و مراتب ایثار و فداکاری خویش را در امر مهم و انسانی ابلاغ کردند. و به راستی این حضور دائمی و خستگی ناپذیر در صحنه و آمادگی و فداکاری های خالصانه مردم دلیر ما برای هر مسلمانی غرور انگیز و برای جهانیان اعجاب آمیز است و می توان گفت این هم یکی از الطاف الهی و برکات جنگ است که این چنین مردم را به هم نزدیک و مهربان نموده و در غم و شادی یکدیگر شریک ساخته است.

من در برابر این همه ایثار و از خود گذشتگی و خلوص، از تشکر و قدر دانی عاجز و ناتوانم و خدای بزرگ است که با رحمت واسعه خود می تواند پاداش شما را داده و قدر دانی کند. (شکر الله مساعیکم الجمیله)

مطلبی که لازم به تذکر است اینکه به خاطر تسریع در کار انشاءالله تعالی حضرات و اقشار محترمی که آمادگی خود را برای باز سازی اعلام داشته اند متوجه باشند که هماهنگی خود را با شورای عالی بازسازی مناطق جنگی که تحت نظر دولت جمهوری اسلامی فعالیت می کنند حس نموده و کمک های خود را چه از نظر مالی و چه از نظر مصالح و نیروی انسانی با راهنمایی های شورای مزبور به انجام رسانند تا به خواست خدای تعالی هرچه بهتر و سریع تر به هدف مقدس خود رسیده و از هدر رفتن و ناهماهنگی جلوگیری نمایند.

در پی فرمان امام و حرکت امت شهید پرور جهت باز سازی و نو سازی مناطق جنگ زده، ستادی بدین منظور تحت نظارت شورای های بازسازی و نو سازی متشکل از نماینده مقام رهبری، نخست وزیر و وزیر کشور تشکیل گردید.

این ستاد نیز خود متشکل از نمایندگان وزارت خانه های دفاع، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، نفت، صنایع سنگین، کشاورزی، صنایع بازرگانی، امور اقتصاد و دارایی کشور و نهادهای جهاد سازندگی و سپاه و همچنین نمایندگان بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه بود.

در هریک از این وزارت خانه ها و یا نهاد ها در رابطه با بازسازی و نوسازی مناطق جنگ زده ستادی تشکیل شده است که وظیفه نظارت بر عملیات مجریان طرح های باز سازی و نو سازی مربوط به همان وزارت خانه یا نهاد و ایجاد هماهنگی بین فعالیت های مجریان طرح ها در استان های مختلف را به عهده دارد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار