مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

دفاع مقدس پر افتخارترین جنگ در طول تاریخ کشور ما بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دفاع مقدس تنها جنگ در کشور ما بود که علاوه بر طولانی بودن و سختی‌های آن نگذاشت حتی یک وجب از خاک میهن در اختیار دشمن قرار گیرد.
کد خبر: ۲۵۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ - 23September 2017
دفاع مقدس پر افتخارترین جنگ در طول تاریخ کشور ما بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در جمع دانش‌آموزان مدرسه دخترانه دوره اول متوسطه المهدی با اشاره به موقعیت کشور ما در جنگ تحمیلی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس کشور ما در مقابل دشمن متجاوزی قرار گرفت که تحت حمایت های مالی و نظامی دو ابر قدرت جهان بود به گونه ای که با همبستگی میان کشورهای مختلف دنیا سعی داشتند سبب نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران شوند.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی نزدیک به 40 کشور دنیا مسئولیت تامین تجهیزات جنگی عراق را بر عهده داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در دفاع مقدس از 30 کشور دنیا نیروی انسانی در اختیار ارتش عراق قرار گرفت و دشمن متجاوز با همه امکانات خود قصد تصاحب خاک میهن را در سر می پروراند.

مشایخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی جامعه و تغییر نوع ستیز دشمنان گفت: در عصر حاضر ما در شرایط جنگ نرم قرار داریم و عصر کنونی را باید دوره جنگ فرهنگی نام نهاد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که کار در حوزه جنگ فرهنگی جهاد فی سبیل الله است و اقتدار اصلی ما اقتدار فرهنگی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر هر کدام از شما نسل جوان که در این حوزه پیش قدم شده و فعالیت می کنید با رزمندگانی که در سال های دفاع مقدس حضور داشته و یا مدافعان حرم تفاوتی ندارید.

سرهنگ مشایخی با اشاره به نیروی ایمان و اراده و اتحاد و همبستگی ملت ایران گفت: در سال های جنگ تحمیلی صدام با تکیه داشته ها و حمایت های مالی و نظامی سایر کشورها ادعا کرد که می تواند در مدت یک هفته خوزستان را فتح کرده و مصاحبه بعدی اش را در پایتخت انجام دهد اما از نیروی ایمان و اراده رزمندگان ما بی خبر بود لذا در شرایط امروز جامعه نیز باید با پیروی از همین الگوهای دفاع مقدس در مسیر مبارزه با دشمنان حرکت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار